پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
چهل و پنجمین روز سقوط هواپیمای یاسوج؛

احراز هویت ۴۶ جانباخته سانحه هوایی یاسوج

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب: 601239
معاون عمرانی استاندار و جانشین ستاد بحران کهگیلویه و بویراحمد در چهل و پنجمین روز سقوط هواپیمای یاسوج گفته است، 20 نیروی متخصص هلال احمر از استان‌های زنجان و همدان از شب گذشته در کمپ محل سقوط هواپیما در ارتفاعات چهار هزار متری دنا برای ادامه عملیات جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هوایی مستقر شده‌اند.
احراز هویت ۴۶ جانباخته سانحه هوایی یاسوج
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، عزیز فیلی خاطرنشان کرده، در طول ایام تعطیلات نوروزی عملیات جست و جو نیز با قوت و جدیت ادامه داشت و هنوز متوقف نشده است.به گفته وی، در تعطیلات نوروزی امسال نیز 145 نفر از تیم‌های متخصص و واکنش سریع از استان‌های اردبیل، زنجان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، البرز و سازمان امداد و نجات هلال احمر جمهوری اسلامی و در زمان‌های تعیین شده برای یافتن بقایای پیکرهای جانباختگان به محل سقوط هواپیما و ارتفاعات دنا اعزام شدند.

وی عملیات جست و جوی پیکر جان باختگان سانحه هوایی در طول 20 روز گذشته را موفقیت آمیز و مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرده، بخش عمده‌ای از بقایای پیکر جانباختگان در همین مدت توسط نیروهای متخصص و کوهنورد پیدا شده‌اند.

فیلی اظهار داشته که در این مدت همچنین کاملترین جسد پیکر جانباختگان این سانحه هوایی پیدا شده همچنین برخی از بافت‌های پیدا شده در این مدت تحویل پزشکی قانونی استان شده و ظرف روزهای آینده با احراز هویت آنها به خانواده‌های آنان تحویل داده خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرده، بقایای پیدا شده دیگری از پیکرهای جانباختگان در روزهای گذشته توسط تیم‌های اعزامی و نیروهای امدادی کشف شده ولی تاکنون شرایط نامساعد هوایی و باد شدید در منطقه اجازه انتقال بقایای این پیکرها را نداده است. 

احراز هویت 46 جانباخته سانحه هوایی یاسوج
فیلی گفته که بر اساس اعلام پزشکی قانونی استان تاکنون 46 نفر از جان باختگان این سانحه هوایی احراز هویت و پیکر آنان تحویل خانواده‌های آنان شده است. 

به گفته وی، با توجه به دستور استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملیات جست و جوی بقایای پیکرها حتی در ایام تعطیلات نوروز متوقف نشد. این در حالی است که از زمان بروز این سانحه هوایی تاکنون سه لایه برفی بر روی محل سقوط هواپیما باریده است، در برخی از محل های سقوط هواپیما عمق برف حتی به بیش از پنج متر نیز می رسد. 

وی با اشاره به شرایط سخت عملیات جست و جو در ارتفاع چهارهزار متری پازن پیر دنا و دهلیزهای یخی اطراف محل سقوط هواپیما، خاطرنشان کرده، هر لحظه احتمال سقوط بهمن به ویژه با گرم شدن هوا وجود دارد. پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان از تهران به یاسوج با 60 مسافر و 6 خدمه صبح روز یکشنبه 29بهمن ماه سال گذشته در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. 

این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه پرواز از صفحه رادار مرکز کنترل محو ‌شد و بر اساس گزارش اورژانس کشور در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم سقوط کرد. این هواپیما هر روز 2پرواز رفت و برگشت در مسیر تهران به یاسوج انجام می‌داد که در هر نوبت به ‌طور میانگین 50 تا 60 مسافر را جا به جا می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *