جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

سپری شدن روزهای حساس کشتی بدون رییس

سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 601204
رقابت های جهانی و آسیایی کشتی در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در حالی طی ماههای آینده برگزار می شود که بعد از گذشت حدود یک ماه از استفعای «رسول خادم»، فدراسیون کشتی بدون رییس اداره می شود.
سپری شدن روزهای حساس کشتی بدون رییس
به گزارش جهان نيوز، خادم نهم اسفند ماه سال 96 از ریاست فدراسیون استعفا داد و متعاقب آن اعضای شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران نیز استعفا دادند.

در مجمع فوق العاده فدراسیون کشتی که 21 اسفند 96 به ریاست محمدرضا داورزنی معاون وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، اعضاء با اکثریت آراء با این استعفاء مخالفت و اعلام کردند با توجه به بند 12 اساسنامه فدراسیون کشتی، حمید بنی تمیم نایب رئیس فدراسیون تا بازگشت رسول خادم امور فدراسیون را پیگیری کند، موضوعی که کشتی را با وجود هفت رویداد مهم پیش رو در بلاتکلیفی قرار داده که نتایج آن تاثیر زیادی در آینده این رشته پرافتخار کشورمان خواهد داشت.

تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی بزرگسالان ایران روزهای 28 تا 31 مرداد در بازی های آسیایی در جاکارتا اندونزی شرکت می کنند. برنامه بعدی ملی پوشان حضور در پیکارهای قهرمانی سال 2018 جهان در بوداپست مجارستان است که 28 مهر تا 4 آبان برگزار خواهد شد.

مرحله اول رقابت های انتخابی تیم های ملی برای شرکت در این دو رویداد روزهای 29 تا 31 فروردین ماه و مرحله نهایی این مسابقات اواخر اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد تا نفرات برتر برای حضور در این دو مسابقه مهم انتخاب شوند.

در رده سنی جوانان نیز، رقابت های قهرمانی آسیا روزهای 26 تا 31 تیر در دهلی نو پایتخت هند برگزار می شود و برنامه بعدی تیم های جوانان ایران حضور در مسابقات جهانی است که 26 تا 31 شهریور، ترنوا اسلواکی میزبان آن است.

جوانان کشورمان در رشته کشتی آزاد از روز دهم فروردین ماه اردوی خود را آغاز می کنند و مرحله جدید اردوی فرنگی جوانان از 18 فروردین ماه در خانه کشتی محمد بنا آغاز می شود.

در رده سنی نوجوانان، تیم های فرنگی و آزاد روزهای 19 تا 23 اردیبهشت ماه در مسابقات قهرمانی آسیا در تاشکند ازبکستان به عنوان گزینشی المپیک حضور خواهند یافت.

برنامه بعدی تیم های ملی نوجوانان شرکت در مسابقات جهانی در زاگرب کرواسی در 11 تا 17 تیرماه سالجاری است. آخرین رقابت پیش روی نوجوانان نیز حضور در المپیک نوجوانان در آرژانتین در 20 تا 22 مهر ماه خواهد بود.

نوجوانان کشورمان در رشته کشتی فرنگی از روز پنجم فروردین اردوی خود را آغاز کرده اند و اردوی آزادکاران نوجوان نیز از امروز (14 فروردین) تمرینات خود را در خانه کشتی محمد بنا آغاز می کنند.

با این حال در روزهایی که انتظار می رود مسئولان فدراسیون کشتی برای سال پرکار پیش رو می بایست برنامه ریزی داشته باشند؛ کشتی در بلاتکلیفی محض قرار دارد و این مساله ممکن است فرصت های طلایی این ورزش ملی را در میادین بین المللی تحت الشعاع خود قرار دهد.

با توجه به استعفای رسمی رسول خادم در مجمع فوق العاده و علنی شدن اختلافات وزارت ورزش و فدراسیون کشتی، اینگونه به نظر می رسد که حضور وی در فدراسیون عملی نشود و این رشته با توجه به رویدادهای مهم پیش رو، روزهای سخت و پرچالشی را پیش رو داشته باشد.

منبع:ایرنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *