پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تکذیب جوسازی ضدایرانی صهیونیست‌ها

يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹
کد مطلب: 601012
یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه می‌گوید جنگنده‌های رژیم صهیونیستی نمی‌توانند رادارهای روسیه را فریب دهند لذا عبور آنها از حریم هوایی سوریه و عراق و رسیدنشان به ایران کذب است.
تکذیب جوسازی ضدایرانی صهیونیست‌ها
به گزارش جهان نيوز، وبگاه بخش انگلیسی رادیو فردا به نقل از یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه، خبر روزنامه الجریده کویت مبنی بر ورود دو فروند جنگنده اف - 35 رژیم صهیونیستی به حریم هوایی ایران از طریق حریم هوایی سوریه و سپس عراق را تکذیب کرد.

روزنامه الجریده کویت که رویکردی به‌شدت ضدمقاومت دارد و عموماً اخبار کذب را در راستای جنگ روانی علیه ایران منتشر می‌کند، در تازه‌ترین ادعا، گفته که دو جنگنده اسرائیلی ماه جاری میلادی وارد حریم هوایی ایران شده‌اند. 

این روزنامه به نقل از آنچه «منبع مطلع» خوانده، نوشته بود که «دو جنگنده [اف-35] از آسمان سوریه و عراق عبور کرده‌ و وارد آسمان ایران شده‌اند و پروازهای شناسایی برای تعیین اهدافی در بندر عباس، اصفهان و شیراز انجام داده و در ارتفاعی بالا بر فراز نقاطی که احتمال داشته با برنامه هسته‌ای ایران در ساحل خلیج [فارس] مرتبط بوده، پرواز کرده‌اند». 

وبگاه رادیو فردا، منبع خبر خود را خبرگزاری روس اسپوتنیک ذکر کرده و به نقل از منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه نوشته: «نامعقول است که ادعا شود، جنگنده‌های اسرائیلی توانسته‌اند رادارهای روسیه را [که در سوریه استقرار دارند] فریب دهند.»

به گفته این منبع، رادارهای مزبور همواره با دقت مشغول به فعالیت هستند. روسیه در طرطوس و حمیمیم سوریه دارای رادارهای پدافند هوایی است.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *