جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

12 فروردین آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است

يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
کد مطلب: 600972
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: 12 فروردین روز پیروزی حقوقی و فقهی ملت ایران برای حاکمیت اسلام در قرن حاضر و آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است.
12 فروردین آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله عباس کعبی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران برخاسته از هویت ملت ایران و اعتقاد دیرینه آنها به اسلام به عنوان مکتب حیات‌بخش است البته اعتقاد به حکومت حق و عدل ریشه تاریخی دارد.

وی با بیان اینکه ملت ایران در سایه اسلام توسعه تمدنی پیدا کردند خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بارها تلاش کردند ملت ایران را از اسلام جدا کنند ولی شکست خوردند. باید در نظر داشت مکتب اهل بیت (ع) عامل عشق ملت ایران به اسلام است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران به طور طبیعی طی این سال‌ها در برابر استبداد و استعمار مبارزات دیرینه انجام دادند که به پیروزی انقلاب و شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی انجامید گفت: بر اساس قرآن، سنت رسول‌الله (ص) و سیره معصومان (ع) تشکیل حکومت بر پایه مردم‌سالاری اسلامی جزئی از آموزه‌های اسلامی ناب است.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) به عنوان رهبر شرعی و رهبر قیام ملت در واقع شناخته شده بودند و مردم در همه‌پرسی تاریخی شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را اثبات کردند و بر همین اساس امام خمینی (ره) روز جمهوری اسلامی را روز عید حزب‌الله نامیدند.

کعبی یادآور شد: 12 فروردین روز پیروزی حقوقی و فقهی ملت ایران برای حاکمیت اسلام در قرن حاضر و آغاز شکل‌دهی تمدن اسلامی است.

وی با بیان اینکه رأی ملت سبب استقرار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: اگر رأی ملت نبود جمهوری اسلامی در عمل مستقر نمی‌شد بنابراین می‌توان بیان کرد با رأی و همه‌پرسی مردم حاکمیت جمهوری اسلامی محقق شد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *