پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

1300 تن ماده غذایی غیربهداشتی معدوم شد

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۷
کد مطلب: 600951
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از پلمب یک‌هزار و 926 مکان غیربهداشتی با معدوم‌سازی یک‌هزار و 322 تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در طرح بسیج سلامت نوروزی این وزارتخانه خبر داد.
1300 تن ماده غذایی غیربهداشتی معدوم شد
به گزارش جهان نيوز، علیرضا رئیسی اظهار داشت: وزارت بهداشت در راستای حفظ سلامتی مردم در سطح کشور در قالب طرح بسیج سلامت نوروزی اقدام به تشکیل اکیپ‌های متعددی از بازرسین بهداشت محیط برای کنترل بر اماکن عرضه مواد غذایی و مراکز نگهداری این مواد کرده است.

 وی با اعلام این که طرح نوروزی وزارت بهداشت به مدت یک ماه و از 15 اسفندماه سال گذشته آغاز و تا 15 فروردین امسال ادامه دارد، افزود: تا روز گذشته، همکاران من در سطح مراکز بهداشتی و درمانی مراکز شهری اقدام به 707 هزار و 722 فقره بازدید از مراکز نگهداری و عرصه مواد غذایی کرده‌اند.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: نتیجه این بازرسی‌ها، منجر به پلمب یک‌هزار و 926 مرکزی شده که به الزامات قانونی بهداشت محیط و نحوه نگهداری از مواد غذایی بر اساس دستورالعمل‌های اعلام شده توجه نکرده و سلامت مردم را به خطر انداخته‌اند.

رئیسی یادآور شد: در این راستا، یک‌هزار و 322 تن مواد غذایی که تاریخ گذشته بوده و یا در شرایط غیربهداشتی نگهداری می‌شدند نیز معدوم شدند و زمینه معرفی 9 هزار و 125 مرکز متخلف بهداشتی به مراجع قضایی نیز فراهم شده است.

وی بیان کرد: ارتقای سواد سلامت جامعه با اجرای برنامه خود مراقبتی و توانمندسازی مردم، تقویت و نهادینه‌سازی همکاری‌های بین‌بخشی، استقرار نظام پایش و ارزشیابی خدمات سلامت در سطح کشور و تکمیل، تجهیز و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 20 هزار نفر را در سال جدید دنبال خواهیم کرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: تهیه و تدوین بسته‌های خدمت در حوزه بهداشت، استقرار نظام و تقویم دیده‌بانی حوزه بهداشت و استفاده موثر از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور برای ترویج سبک زندگی سالم اسلامی ایرانی در راستای ارتقای فرهنگ سلامت نیز در کنار حمایت جدی از کالاهای ایرانی در سال جدید پیگیری می‌کنیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *