جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
حجت‌الاسلام قرائتی:

بهترین راه اثبات حقانیت امام علی(ع)آیات قرآنیست

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب: 600949
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بهترین راه برای اثبات حقانیت امیرالمؤمنین(ع) آیات نورانی قرآن است.
بهترین راه اثبات حقانیت امام علی(ع)آیات قرآنیست
به گزارش جهان نيوز به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام محسن قرائتی در ویژه‌برنامه روز میلاد امام علی(ع) حرم مطهر رضوی که در رواق بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: یکی از آیاتی که دلالت بر حقانیت امیرالمؤمنین(ع) دارد، آیه تطهیر است.

وی افزود: بعد از پیغمبر(ص) مسلمانان به چند دسته تقسیم شدند، ما شیعیان دین خود را از اهل‌بیت(ع) گرفتیم که طبق این آیه معصوم هستند، ولی اهل سنت پیرو چهار فقیه به نام‌های ابوحنیفه، شافعی، حنبلی و مالکی بودند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: خداوند همه خلقت جهان را بر مبنای وجود انسان آفریده است و هدف از خلقت انسان نیز عبادت و بندگی خداوند است و اگر دست این بشر را برای رسیدن به خدا و بندگی خدا به دست غیر معصوم بدهیم درواقع به بشریت ظلم کرده‌ایم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به جشن‌هایی که در ایام ولادت حضرت علی(ع) در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود، اظهار کرد: برگزاری این جشن‌ها پوسته ظاهری است، برای شناخت امیرالمؤمنین(ع) باید جوانان را با نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) آشنا کنیم.

وی گفت: امروز متأسفانه نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) نه‌تنها در دنیا بلکه حتی در بین شیعیان و در شهرهای مذهبی مثل مشهد و نجف هم غریب است و ما باید تلاش کنیم این کتاب ارزشمند را از غربت دربیاوریم.

وی با اشاره به ایام اعتکاف و معتکف شدن هزاران جوان در مساجد کشور بیان کرد: ازجمله کارهایی که برای این دسته از جوانان می‌توان انجام داد این است که به رفع شبهات دینی آن‌ها کمک کنیم، چراکه امروز دشمن تلاش بسیاری برای ایجاد شک و شبهه در ذهن جوانان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *