جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بررسی همکاری‌های قضایی بین اتحادیه اروپا و ایران

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 600941
سفیر ایران در لاهه با رئیس همکاری قضایی اتحادیه اروپا دیدار و در خصوص همکاری‌های دو جانبه گفت‌وگو کرد.
بررسی همکاری‌های قضایی بین اتحادیه اروپا و ایران
به گزارش جهان نيوز، علیرضا جهانگیری سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلند در محل سازمان همکاری قضایی اتحادیه اروپا (Eurojust) مستقر در لاهه با آقای لادسلاو هامران رئیس این نهاد اروپایی دیدار و گفت‌وگو کرد.

این نهاد بین الدولی در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی فعالیت می‌کند و همکاری‌های بین اروپایی و دیگر کشور‌های متاثر از این جرایم را تسهیل و پیگیری می‌کند.

در این دیدار، هامران ضمن معرفی تفصیلی نهاد تحت مدیریت خود، اعلام آمادگی کرد که در زمینه‌های مورد نظر طرف ایرانی اعم از تعیین نقطه تماس قضایی با سازمان، تبادل هیات‌های قضایی، پیگیری پرونده‌های خاص قضایی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانشجویان حقوق، اساتید دانشگاه، وکلا و حقوقدانان ایرانی همکاری لازم را داشته باشد.

جهانگیری نیز ضمن برشمردن ضرورت همکاری کشور‌ها در زمینه مقابله با جرایم سازمان یافته، به آخرین پیشرفت‌های قضایی در کشورمان اعم از بروز رسانی قوانین و جرم زدائی و همچنین موضوع عضویت در کنوانسیون‌های مقابله با فساد و مقابله با جرایم سازمان یافته فراملی و زیرساخت‌های داخلی مربوطه اشاره کرد و بر نیاز آشنایی بخش‌های قضایی و دانشگاهی کشورمان با این نهاد تاکید و در این راستا پیشنهاد‌هایی ارائه کرد.

در این نهاد ۲۸ کشور اروپایی (شامل انگلیس) عضویت دارند و با بیش از ٤٢ کشور ارتباط کارشناسی و فنی دارد. سازمان مذکور با داشتن سازوکار‌های مختلف همکاری‌های تخصصی قضایی می‌تواند همکاری متقابلی با بخش‌های قضایی و انتظامی کشور در مقابله با جرایمی، چون قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، قاچاق اشیاء و اموال تاریخی، جرایم رایانه‌ای، فساد و.. داشته باشد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *