کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با سود۱۸ درصدبانکی نمی‌توان از تولید حمایت کرد

11 فروردين 1397 ساعت 17:47

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سودهای بانکی ۱۸ درصد را یکی از مهم‌ترین عوامل رکود اقتصادی در کشور خواند و گفت: امروزه بانک‌ها با سرمایه مردم در حال سودآوری به نفع خود بوده و به رقیبی برای تولیدکنندگان تبدیل‌شده‌اند.


به گزارش جهان نیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنور، با اشاره به نامگذاری شعار سال اظهار داشت: مقام معظم رهبری با تأکید هر چه بیشتر بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در کشور و توجه دادن مسئولان به اشتغال، تولید را تنها راه نجات کشور از شرایط کنونی می‌دانند و درواقع هرسال با بیان روشن‌تری سعی در تفهیم این مفهوم به مدیران و مسئولان اجرایی کشور داشتند.

وی مشغولیت مسئولان و مدیران اجرایی کشور به اقتصاد نفتی را یکی از دلایل بی‌توجهی به تولیدات داخل دانست و تصریح کرد: تکیه به اقتصاد نفتی مدیران این احساس نیاز به توجه به اشتغال و تولیدات داخلی و ایجاد ثروت را در کنار نفت از بین برده و متأسفانه به خاطر راحتی ایجاد ثروت از طریق نفت دولت و مجلس خود را به اقتصاد نفتی سرگرم کرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، سودهای بانکی 18 درصد را یکی از مهم‌ترین عوامل رکود اقتصادی در کشور خواند و عنوان کرد: امروزه بانک‌ها با سرمایه مردم در حال سودآوری به نفع خود بوده و به رقیبی برای تولیدکنندگان تبدیل‌شده‌اند.

وی با انتقاد از مداخلات اقتصادی بانک‌ها ابراز کرد: بانک‌ها با گرفتن سودهای کلان اجازه تولید و رونق در کشور را از مردم گرفته‌اند و این در حالی است که بانک‌ها باید حامی و پشتوانه تولیدکننده داخلی در کشور باشند.

منبع: تسنیم


کد مطلب: 600939

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/600939/سود۱۸-درصدبانکی-نمی-توان-تولید-حمایت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com