جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۴
۱۸

پاسخ حسینی به آشنا درباره قیاس برادرش با مهدی جهانگیری!

شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب: 600895
سیدمحمد حسینی در واکنش به توئیت حسام آشنا نوشت: ای کاش مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز استراتژیک در بکارگیری تعابیر، دقت و احتیاط بیشتری به خرج می داد که منجر به مثل معروف از قیاسش خنده آمد خلق را نشود.
پاسخ حسینی به آشنا درباره قیاس برادرش با مهدی جهانگیری!
به گزارش جهان نيوز، در پی انتشار توئیت حسام‌الدین آشنا مبنی بر مقایسه نسبت اسحاق جهانگیری و برادرش با نسبت برادران حسینی (سیدمحمد و سیدحمید)، سیدمحمد حسینی وزیر اسبق ارشاد در یادداشت کوتاهی با نام «حاشیه‌ای بر یک تشابه ناهمگون» نوشته است:

«بعد از مشاهده تشبیه بنده و برادرم با آقایان اسحاق و مهدی جهانگیری توسط دوست آشنایم که معلوم نیست با هدف تطهیر چه کسی و یا به حاشیه بردن چه سوژه‌ای صورت گرفته، لازم دانستم تعلیقیه‌ای کوتاه براین "قیاس مع الفارق" داشته باشم، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل:
 


1-نگاه سیاسی بنده و اخوی اصلاح طلبم (ازنوع خوش خیم) کاملا متفاوت است در حالیکه اخوان جهانگیری هر دو از قدیم الایام مشهور به اصلاحاتی بودند البته مهدی جهانگیری در مقطعی همکار مشایی بوده که خط و خطوط او هم در هاله‌ای از ابهام هست!

2-قبل از حضور بنده به عنوان یک فعال سیاسی و فرهنگی در مجلس پنجم و بعدها در دولت، حاج سید حمید به عنوان یک کارشناس، صاحب نظر و فعال در حوزه بازرگانی مطرح و بی نیاز از حمایت بنده بود، من هم این روحیه را نداشتم که دین خود را به دنیای اطرافیان بفروشم. همچنین برادرم جز سابقه یک دوره فعالیت در جهاد سازندگی، هیچ وقت کارمند یا مدیر دولتی نبوده، در حالیکه مهدی جهانگیری حداقل تا سال 88 مدیر دولتی بوده و علی الظاهر با بهره‌گیری از موقعیت خود و برادر ارشد، مدارج کسب سرمایه نجومی را جهشی پشت سر گذاشته و برتر از مغزها و نوابغ تجاری جهان راه ترقی چند ده ساله را در مدتی بسیار کوتاه طی کرده است و با این حمایتها در اتاق بازرگانی هم موقعیتی ممتاز یافته است.

3-الحمدلله تاکنون جرم و یا اتهامی متوجه برادر بنده نشده ولی مهدی جهانگیری مدتی به اتهام فساد اقتصادی در زندان کرمان و تهران بسر برده و اخیرا با وثیقه بی سابقه هزار میلیارد تومانی آزاد شده و اینک در انتظار حکم نهایی دادگاه است، لذا مقایسه وی با برادر بنده، اجحاف درحق سیدحمید است، و از نظر ثروت  هم قیاس این دو نفر کم لطفی در حق سرمایه‌دار بزرگی چون جهانگیری است!

4-شان معاون اول را که ید طولایی در فعالیتهای تجاری و اقتصادی داشته اجل از آن می دانم که با حقیر یک لاقبا از نظر مالی مقایسه شود که تمرکزم بر کار علمی، فرهنگی و سیاسی است و حتی از دور هم دستی برآتش فعالیتهای انتفاعی نداشته و ندارم. پس مناسب بود برمبنای پیشنهادها و اظهارنظرهای ذیل توئیت عمل می‌شد و این تشابه با آقای روحانی و فریدون صورت می گرفت تا اندکی هم ترازی رعایت شود.

وهکذا!

ای کاش مشاور محترم رئیس جمهور و رئیس مرکز استراتژیک در بکارگیری تعابیر، دقت و احتیاط بیشتری به خرج می داد که منجر به مثل معروف: "از قیاسش خنده آمد خلق را" نشود. وله الحمد.»

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرگ بر نفاق
Iran, Islamic Republic of
عجیبه جماعتی که جرم رحیمی قبل از حضور در دولت احمدی نژاد را به احمدی نژاد ربط میدن نوبت خودشون برسه جرم برادر را به برادر مربوط نمیدونن!!!!!!
حسن سلیمی
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر نفاق که در دل خود انحراف، خودمحوری، خودبرتربینی و تأخیر و تقدم نسبت به ولی را در پی دارد.
Iran, Islamic Republic of
...فتنه جدید
مشایی واقعی
و آن مرکز در واقع منبع ویروس شبهه و دروغ شده است.
دادستان کجاست؟؟؟
...
Iran, Islamic Republic of
این صدای دردمندانه ملت است که می شنوید:
اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا!
همه تان همراه با آشنا! دمل های چرکین و تحمیلی فساد و رانت بر بدن نحیف این ملت هستید.!!
Iran, Islamic Republic of
شما تو موساد کشکت را بساب
کور خوندی. عزیز
Iran, Islamic Republic of
جواب حسابی به حرف های بی حساب آشنا لازم می نماید!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
داداش تو هم این کاره بوده.
خدا رو شکر مخالف احمدی نژاد ادم هایی مثل شماست. هر چقدر زمان می گذره به احمدی نژاد بیشتر ایمان میارم
عدالت
Iran, Islamic Republic of
هر جا سخن از اختلاس است نام ... دوستان ....می درخشد
رکورد بزرگترین اختلاس ( 12000میلیاردی )در دوره دولت تدبیر انجام شد ان هم از صندوق ذخیره فرهنگیان
علی برکت ا....
Iran, Islamic Republic of
حاج سیدحمید؟
Iran, Islamic Republic of
جناب اقای حسینی، خدا جای حق نشسته، همانگونه که اتهامات واهی دستگاه قضا به بقایی و مشایی را فراموش کردید،و جیک نزدید،باید بدانید که این خناسان بعد از این دو نفر شروع به حمله به سایر گروهبان های قبل از احمدی نژاد میکنند که احمدی نژاد ان ها را ژنرال کرد،انها بعد از ان دو نفر شروع به حمله به مصلحی،نجار،وحیدی،دانشجو،نیکزاد،قاسمی،عباسی،غضنفری،محرابیان،لنکرانی،حاجی بابایی و .... می نمایند.واقعا ساده لوح هستید،ساده لوح و ساده لوح و واقعا قباحت دارد،البته وعده خداوند است سکوت در برابر ظلم تاوان سنگینی میدهد و تازه اولش است از سکوت در برابر ظلم برادران لاریجانی،اگر همان شش سال پیش که احمدی نژاد ذات این خناسان را نمایش داد به جای سکوت حامی او بودید در برابر کثافت کاری این خاندان و نام یکشنبه روشن را یکشنبه سیاه نمی گذاشتید اینها امروز به این غلط کردن ها نمی افتادند و انقدر کشور را فساد در بر نمی گرفت
زارع
Iran, Islamic Republic of
سلام. دوست عزیز . شما خیلی تند می روید . آقای احمدی نژاد اگر فساد از کسی سراغ داشت باید به موقع اعلام میکرد و این اتهامات اثبات نشده به تطهیر احمدی نژاد و اطرافیانش کمکی نمیکنه. آ.حسینی چرا باید به دستگاه قضا در قبال رسیدگی به اتهامات اطرافیان احمدی نژاد فریاد بزنه؟؟!! کمی فکر هم خوب چیزیه... ایشون در قبال قیاس بی ربط جواب داده و هیچ ربطی هم به احمدی نژاد نداره و شلوغ الکی نباید کرد. شما از کجا میدانید اتهامات دستگاه قضا واهی است؟؟!! وقتی قوه قضاییه مخالفان احمدی نژاد را به دلایل قضایی دستگیر کنه بد نیست ولی الان خیلی زشته؟؟!! همه مردم احمدی نژاد و اطرافیانش را میشناسن و میدونن این چند نفر حامی هم صرفا بدهکار رانتی ایشون هستن...
Iran, Islamic Republic of
یکشنه سیاه کم بود؟ دوشنبه و سه شنبه و چهارشنبه هم میخاستی؟
Iran, Islamic Republic of
اگه خدابخادلقمه های حروم داره گلوگیرمیشه
باغ پر میوه
Iran, Islamic Republic of
مشغول وذمه بخورید و قیاس مع الفارق بکنید و یا نکنید در هر دو حال خوردنی ، خوردنیست که گاه دیده نمیشود .اخه بقول مهران مدیری همیشه کسانیکه که در امتحان کتبی چیزی نمی نویسند در بزرگی همه کاره کشورند و این کشور از کشورهای نادر در جهان هست که کمتر با مشکلات روبرو میشوند. هر دم از این باغ بری میرسد.
Italy
چیه شما اصولگراها خیلی دردتان گرفت.خوب از شیوه خود شما استفاده کردندبزن در رو . چی فکر کردید همین قدر که شما زور و قدرت دارید انها هم دارند.مثل احمدی نزاد نیستند که سایتشان را فیلتر کنید.بعد کسی را که رهبری در مصلحت نظام انتخاب کرده ممنوع تصویر کنید وبعد پز ولایت مداری بدهید مگر ولایت مدار این نیست که نه تندتر از ولایت حرکت کنی ونه عقب تر از ان ولی شما قبل از رهبری احمدی نزاد را حذف کردید.اما زدی ضربتی .ضربتی نوش کن.اینها هم مثل شما رسانه در اختیار دارند تازه رسانه های انطرف ابی را هم دارند.حالا بیفتید به جان هم .تا حالا خراب کردن احمدی نزاد دستور کار دو طرف بود حالا صورت همدیگر را پنجه بکشید
Sweden
ظاهرا جاسوس اصلی را در دفتر آقای آشنا هنوز پیدا نکردند! اون قبلی که پیدا شد احتمالا رد گم کنی بوده تا اصلی گیر نیافته:)
مهدی
واقعا دلم برای رهبر مظلوممان میسوزد با این نادان های امروزی...........