جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

چرا «تعصب» رمز تحقق نام سال است؟

کمیل خجسته
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱
کد مطلب: 600853
تعصب و غیرت ایرانی همان سپر دفاعی ملت همان عامل پایبندی شخصیت و هویّت برای حفاظت از کمپانی اسلامیه امروز و کارگران ایرانی در عصر استعمار مدرن است.
جهان نيوز - دکتر کمیل خجسته: اول: #تجربه_تاریخی کمپانی اسلامیه. در دوره قاجار در مقابل استعمار عده‌ای از روحانیون با درک خطر از بین رفتن اقتصاد ملی با کمک تجار و بازرگانان معتمد "شرکت اسلامیه" را تاسیس کردند که در کار منسوجات و پارچه بود. شروع خوب آن، دو استعمار انگلیس و روس را چنان نگران کرد که آن‌ها با وجود دشمنی باهمدیگر بر سر کمپانی با همدیگر متحد شدند و آنقدر نسیه به مردم جنس دادند و زیر قیمت فروختند که مردم دیگر از اسلامیه خرید نکردند و در #عصراستعمارمستقیم شد آنچه که نباید و ورشکست شد و بازار دوباره در قبضه کارخانه‌های این دو استعمار افتاد.
http://yon.ir/XHVNZ
 
دوم: کنش_روز_دشمن است. امریکایی‌ها چه از نوع ترامپی‌ اش و چه از نوع اوبامایی ‌اش روی یک چیز اشتراک دارند: ارزش‌های امریکایی. جالب است بدانید اوباما در سند ۲۰۱۵ میلادی یکی از چهار پایه راهبرد امنیت ملی دولت خود را به حوزه «ارزش‌های امریکایی» اختصاص داد و ترامپ هم در سند راهبردی 2017 امنیت ملی رکن چهارم راهبرد خود را بر پیشبرد نفوذ ارزش‌های آمریکایی در جهان اختصاص داد. این همان چیزی است که #هانتینگتون ایدئولوگ جنگ تمدن‌ها در کتاب "ما کیستیم؟" به آن اشاره می‌کند که با فرهنگ امریکایی(Americanization) تمام خارجيان را حول محور خود گرد آورده است.   
 
 امریکا برای تحقق "رویای امریکایش" متعصبانه فرهنگ خود را ترویج می‌کند که عَدُوُّ اللهِ اِمامُ المُتَعَصِّبین . تعصب و غیرت ایرانی همان سپر دفاعی ملت همان عامل پایبندی شخصیت و هویّت برای حفاظت از کمپانی اسلامیه امروز و کارگران ایرانی در عصر استعمار مدرن است.
مرجع : کانال تلگرامی نویسنده
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *