جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱۴
آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

مسئولان حمایت از کالای ایرانی را از خودشان شروع کنند/ به شعار اکتفا نشود

جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 600846
خطیب جمعه تهران با بیان اینکه حمایت از کالای داخلی چرخ تولید را به حرکت در می‌آورد گفت:مسئولین به شعار اکتفا نکنند و خود در استفاده از کالای ایرانی پیش قدم باشند.
مسئولان حمایت از کالای ایرانی را از خودشان شروع کنند/ به شعار اکتفا نشود
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله محمّدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نمازجمعه امروز(10 فروردین) تهران که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تبریک میلاد پربرکت امام هادی(ع)، امام جواد(ع) و امام علی(ع) و تسلیت شهادت شیرزن کربلا حضرت زینب(س)، امامت را منصبی الهی دانست و تصریح کرد: امامت چیزی نیست که مردم جمع شوند و رأی دهند و امام معصوم را انتخاب کنند. امام معصوم منصوب از طرف خداست. 

وی ادامه داد: خداوند کسی را به عنوان امام انتخاب می‌کند که در ارتباط با نیازهای مردم می‌تواند جوابگو باشد. بالاترین نیاز مردم هم علم و دانش است. لذاست که جانشین پیغمبر باید به تمام نیازهای مردم از نظر علمی جواب بگوید.

موحدی کرمانی با اشاره به حدیث پیامبر(ص) اظهار داشت: حضرت فرمودند من شهر علم هستم و علی باب آن است. چنین کسی شایستگی دارد که امام باشد.

خطیب جمعه تهران، به عدالت محوری در مشی امیرالمؤمنین اشاره کرد و تصریح کرد: امام علی(ع) سعی می‌کرد همه از بیت المال استفاده کنند و توقعات بی جا را به کلی رد می‌کرد ولو جنگ جملی به وجود آید و طلحه‌ها و زبیرها به دلیل اینکه علی نگذاشت از بیت المال بیش از حق استفاده کنند جنگ به پا کنند. حضرت تسلیم انسان‌هایی که توقع بی جا دارند نمی‌‌شد.

امام جمعه موقت تهران، عدالت در مورد حرمت اشخاص را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: امیرالمؤمنین وقتی یک قاضی او را با کنیه مورد خطاب داد ناراحت شد و به او گفت من را با کنیه خطاب کردی اما فرد دیگر را با اسم صدا زدی.

وی، اهتمام به نصیحت را یکی دیگر از ویپگی‌های امام علی دانست و اظهار داشت: به محض اینکه مطلع می‌شود یکی از افراد حکومت او لغزش پیدا کرده به او نامه می‌نویسد که بنا نبود با اغنیا گرم و با فقرا فاصله بگیری.

موحدی کرمانی ادامه داد: یکی از علل ازدیاد آمار طلاق این است که دو جوانی که طلاق می‌گیرند رمز زندگی را نفهمیده‌اند و از نصایح دلسوزانه پدر و مادر بهره نگرفته‌اند.

وی افزود: در ایام عید خانواده‌ها در تجمعات خود، یکدیگر را نصیحت و موعظه کنند.

خطیب جمعه تهران، اهمیت جهاد و دفاع را در سیره امام علی(ع) مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مردم ما به برکت جهاد، از ذلّت نظام استکبار خارجی و سلطه داخلی نجات پیدا کردند اما این وظیفه بسیار سنگینی است که بر عهده همه ما قرار دارد.

موحدی کرمانی، جرأت ایستادگی در مقابل فتنه گران را از ویژگی‌های امام علی دانست و با اشاره به ایستادگی امام در مقابل خوارج اظهار داشت:داعش دنباله همان خوارج است.

خطیب جمعه تهران، بیانات نوروزی رهبر معظّم انقلاب در مشهد مقدّس را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: استفاده از کالای ایرانی یک مسئله واقعی و جدّی است. این خرید کالای ایرانی است که اقتصاد کشور را تقویت می‌کند و جای اینکه چرخ‌های تولید خارج را به حرکت درآورد، چرخ‌های تولید داخل را به حرکت در می‌آورد.

موحدی کرمانی تأکید کرد: مردم باید احساس کنند هر جنس ایرانی که میخرند به همان مقدار به تولید داخل کمک می‌کنند.

وی بالا بردن کیفیت محصولات داخلی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: وقتی چنین شود، فرهنگ روی آوردن به کالای خارجی و واردات کالاهای قاچاق کم‌رنگ می‌شود.

امام جمعه موقّت تهران ادامه داد: حمایت از کالای داخلی باید از مسئولین شروع شود. مسئولین وقتی موفق شدند کاری در این مورد انجام دهند آن‌وقت اعلام کنند، و به شعار اکتفا نکنند.

وی در ادامه به مساله بودجه اشاره کرد و گفت:مجلس و دولت باید در ارتباط با بودجه خیلی حساس باشند و نیازهای مردم باید با بودجه برطرف شود. بودجه مانند خونی است که در بدن انسان جریان دارد و باید به همه اعضای بدن خون برسد.

موحدی کرمانی، اعتکاف را عمل ارزنده‌ای دانست که مردم به ویژه جوانان به آن روی آورده‌اند و در همین زمینه تصریح کرد: اعتکاف فرصت خوبی برای رجوع به فطرت و حسابرسی از خود است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این بزرگواران کور خود و بینایی دیگران هستند همه شماها باید بابت چهل سال قصور در حق ملت شریف ایران از انها عذرخواهی کنید وهر چه زودتر اشتباهات خودتان را جبران کنید اگر مردانگی و شجاعت دارید و خدا را ناظر بر همه اعمال خود میدانید فقط شعار ندهیدواز خودتان شروع کنید در همه ابعاد زندگی
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر. بیشتر مطالعه و با کارشناسان فن گفتگو کنید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
۳۲ سال از این این ۴۰ سال دوتا از قوای نظام قوه مجریه و مقننه دست لیبرال ها و اصلاح طلبان بوده این شما و مسئولین بی کفاییتون هستین که باید پاسخگو باشین
مردم رو چی فرض کردین واقعا
اصلاح طلبان بی تدبیر و چپاولگر و در عین حال همیشه طلبکار
بابک
Iran, Islamic Republic of
کور خود تو هستی که چشم حقیقت بین نداری
اینا اگه مال و اموالی داشتن یا اهل برند خارجی بودن که الان تو بوق و کرنا کرده بودین

اگه دنبال مقصر تو ۴۰ سال هستی ببین کیا تو این ۴۰ سال مجلس و دولت تو دستشون بوده و نتیجه مدیریت شون اینه که خودت تو شاکی هستی و خودت منتقد لیبرال مسلکی هستی که بهش رای دادی
Iran, Islamic Republic of
دو صد گفته چون نيم كردار نيست ! شما هم از خود شروع كنيد حاجى آقا ! از ماشين ايرانى استفاده كنيد
ایرج
Iran, Islamic Republic of
مثل شما که از خوت شروع کردی حاج آقا ؟
فریاد
Germany
البته آقایان و زادگان چند ملیتی تشریف دارن به این خاطر از تولیدات ملی دیگرشان استعمال میفرمایند
Iran, Islamic Republic of
از رسانه ملیتون شرع کنید که محصولات دوو تبلیغ میکنه از رسانه ملیتون شروع کنید که در تعطیلا سفر به ترکیه و بالن سواری تبلیغ میکنه
من، تو، او - ما، شما ، ایشان
Iran, Islamic Republic of
انامدینه العلم علی بابها- شهرعلم و دروازه آن -ضمن عرض تبریک به خانواده های هدیه کننده یک جفت جوراب به پدر های گرامی -مقدمتا " بعرض خوانندگان محترمی که بنا دارند کالا و محصولات داخلی را بعنوان مشوقهای تولیدی درنظر و مصرف آن را ملاک وطن دوستی خود قرار دهند سلام واین روز را هم به همه تلاشگران صنعت تبریک عرض میکنم .مصرف کننده عزیز اگر دقت داشته باشید یا تولید کننده یا توزیع کننده ویا ارائه کننده خدمات هستید که با مالکیت یا بدون مالکیت با تلاش تحسین برانگیزخود درهر شاخه ایی وارد شوید خوب ظاهر میشوید .مصرف به اندازه برای شما لازم وهیچ مرجعی نمیتواند برای زنده ماندنتان مانع ایجاد ویا محرومیتی فراهم کند بجز در مواردی که مقرر گشته هم این عریضه نویس وهم شما خوب میدانید که گشودن دهان وآغازکردن برای تشویق مردم چقدر آسان است ولیکن عمل بدان هم گاهی برای کسانیکه مبلغین این حرکت اقتصادی- فرهنگی هستند چقدر سخت است .ازآنجا که امران به معروف و ناهیان از منکر باید تبحر و الزامات یک حرکت فرهنگی را از اساس باید دارا باشند .توصیه میکنیم قبل از مصرف هر کالای داخلی ببینید مدیران شما از چه کالایی استفاده خواهند کرد و آن را الگو ی مصرف در زندگی خود قراردهید .پاسخگوی واقعی یعنی تولید کننده به محصول خوب توجه ومصرف کننده هم کالای خوب داخل را ملاکی برای مصرف قرار میدهد.چاکریم
Iran, Islamic Republic of
شعاری که باید شعور بیافریند والا سودی بحال مردم ندارد.
Iran, Islamic Republic of
شما عاقل باش!
Iran, Islamic Republic of
من عاقل هستم عزیز دل برادرچون میدانم درکجا باید سخن بگویم ودرچه زمانی سکوت اختیار کنم .عدالتی که دران تقوا نباشد بسوی فتنه پیش خواهد رفت.
Iran, Islamic Republic of
کشوری که درراستای استکبارستیزی قدم بر میداردقطعا دشمنانی خواهدداشت.ملت هم از نحوه برخورد سایر دول با ایران به اندازه کافی اطلاع دارند.مسلما کسانیکه دیدجهان شمول خودرا برپایه فوق بنا نهاده اند میدانند که تاثیر مستقیم این سیاست ها بر مردم چیست بنابراین راهکاری که توان خنثی سازی چنین بازخوردهایی را داشته باشد تنها تشویق مردم به استفاده از کالاهای داخلی است .آیا در سطح کلان صرفا " بیان کلی کفایت از مقصود میکند یقینا"خیر پس چه باید کرد تا هم تراز بازرگانی کشور ی همیشه مثبت باشد و کالاهای داخلی اعتبار مصرف خود را در داخل از دست ندهد .از مسئولین کشور که سیاستگذار وتصمیم انها نقش بی بدیلی را در عرصه بین المللی بازی میکنند میخواهیم شماها یک طرفه سکه را بما مصرف کنندگان نشان داده اید اما روی دیگر سکه که بواسطه ان با تکیه گاه های مطمئن صحبت بمیان امده خود را بمردم عرضه نکرده مامنتظر این عرصه ها هستیم
X
Iran, Islamic Republic of
درکنار مطالب این دوست عزیز عرض میکنم: مواضع دشمنان که ناشی از راه بی انتهای استکبار ستیزی بدو ن هرگونه انعطاف کشور ما توسط دشمنان اتخاذ میشود-اصل بر مصرف کالای داخلی ناشی از موردی که گفته شده - عدم کفایت از صرفا"استفاده از تولید داخل و .... باستحضار کسانیکه صدای ما را میشنوند برسانید که هیچ بنی بشری درطول حیات خود در سرزمین مادری خود راضی به آسیب زدن به توانمندیهای داخل کشور نیست بجز تعدادانگشت شماروتابلوداری که ازسرچشمه های هدایت اقتصادی این مرز وبوم منافع خود را از اساس سود تعریف کرده اند وهرکجا سخن بمیان میاید مقصود اقلیت متمکن وپرحاشیه ومثل هواپیماهای پنهان کار که همیشه در تاریکی اهد اف خود را شکار میکنندو در عرصه اقتصادی بیشترین آسیب را به بدنه اقتصادی میزنند.قبل از همه اینها اقتصادی که تلاش میشده از تک محصولی خود را نجات دهد اما انطور که شاید وباید موفقیتی حاصل ننموده است چطور میتواند با معضلات دیگر ی که انها هم کوچک نیستند خود را به کالاهای داخلی عادت دهد .رشداقتصادی - تورم - رکود - تعادل اقتصادی - رونق تولید- اشتغال کامل در دنیای اقتصاد شما چگونه تعریفی است .دراجتماع ما مفاسد اقتصادی - تجمل گرائی وهاکذا وهاکذا چگونه با تشویق مصرف کننده به محصولات داخلی قابل جمع هستند ؟