جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۷
یدالله طاهرنژاد، فعال اصلاح طلب:

روحانی با وعده طلایی رای آورد اما تلاش طلایی نکرد/ استیضاح‌های اخیر اعتماد به مجلس و دولت را زیر سوال برد/ احتمالا اعتراضات در سال جدید هم ادامه دارد

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۱
کد مطلب: 600772
متاسفانه جامعه بعد از ۳-۴ ماه به این جمع بندی رسید که دولت پاسخگوی انتظارات و توقعاتش نیست و این اتفاق در نوع خود ضایعه محسوب می‌شود. دولت‌ها معمولا در سال‌های آخر دور دوم با چنین شرایطی مواجه می‌شوند، اما دولت روحانی بسیار زودهنگام به این نقطه رسید.
روحانی با وعده طلایی رای آورد اما تلاش طلایی نکرد/ استیضاح‌های اخیر اعتماد به مجلس و دولت را زیر سوال برد/ احتمالا اعتراضات در سال جدید هم ادامه دارد
گروه سیاسی جهان نيوز: یدالله طاهرنژاد، فعال اصلاح طلب و نماینده اسبق مجلس در گفت‌وگو با ایلنا در ارزیابی از تحولات سیاسی و اجتماعی سال ۹۶ گفت: در حال حاضر تقریبا همه عقلای قومی به این جمع بندی رسیده‌اند که اعتلا و امنیت کشور در گروی همراهی و همکاری جریان‌های مختلف سیاسی است و تفرقه جز آسیب برای کشور ثمره دیگری نخواهد داشت.

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با تاکید بر مشکلات عدیده‌ای که در پس اعتراضات اخیر وجود داشت و یکی از علل آنها همین تفرقه بین جریانات بود، گفت: عوامل شکل‌گیری این اعتراضات متاسفانه واکاوی جدی نشد، اما به طور کلی همه جریانات و شخصیت‌های سیاسی کشور اعتراضات که حق بدیهی مردم است را پذیرفتند و این گام بلندی است به سوی به رسمیت شناختن حقوق مردم. اعتراضات اخیر نشان داد یکی از مطالبات اصلی مردم این است که بتوانند در حوزه‌هایی که نسبت به آن معترض هستند آزادانه عمل کنند و صدای خود را به گوش مسئولان برسانند.

وی اضافه کرد: امیدوارم اگر قرار است، اعتراضی در کشور صورت بگیرد، هدفمند و به پشتوانه قوانین و آئین‌نامه‌های مدنی باشد. در واقع حرف حق طوری ابراز شود که از آن آهنگ باطل شنیده نشود. ضمن اینکه ممکن است در سال ۱۳۹۷ هم این اعتراضات ادامه پیدا کند. چراکه اقتصاد کشور در سال ۹۷ خیلی روشن تر از سال ۹۶ به نظر نمی‌آید.  بنابراین این مشکلات در سال ۹۷ هم به گونه‌ای دیگر بروز می‌کنند و دولت باید تمهیداتی بیاندیشد تا شکاف‌های موجود در جامعه به حداقل برسد و شرایط را برای اعتراضات مسالمت‌آمیز فراهم کند. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه در سال گذشته شاهد از دست رفتن بخشی از سرمایه‌های اجتماعی دولت بودیم، تصریح کرد: واقعیت این است که مردم هر زمانی تشخیص می‌دهند که کیان انقلاب و نظام به خطر افتاده و یا انقلاب از مبدا خود فاصله گرفته است به میدان می‌آیند و در نهایت خواسته‌های آنها باید تامین شود. اما در حال حاضر افکار عمومی ظرفیت و تحرک لازم برای رسیدگی به خواسته‌های خود را نمی‌بیند. 

وی با اشاره به استیضاح اخیر سه تن از وزرا و نتایج منفی آن گفت: اتفاقی که اخیرا در مجلس افتاد هم بخشی از اعتماد مردم به مجلس و دولت را زیر سئوال برد. ۳وزیر به طور همزمان استیضاح شدند اما نتیجه لازم گرفته نشد و به نقطه ابتدا برگشتیم و تنها ثمره آن گرفته شدن وقت مردم بود. اما مشکلات موجود تنها به این موارد ختم نمی‌شود و متاسفانه دولت تا به امروز تحرک لازم را برای پاسخ گویی به انتظارات مردم از خود نشان نداده است. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: انتظارات مردم از دولت روحانی، بیش از این مسائل بود و کسی که در اردیبهشت سال ۹۶ با وعده‌های طلایی افکار عمومی را متوجه خود کرد، تلاش طلایی انجام نداد و یا حداقل نتیجه تلاش‌های او طلایی نبود. متاسفانه جامعه بعد از  ۳-۴ ماه به این جمع بندی رسید که دولت پاسخگوی انتظارات و توقعاتش نیست و این اتفاق در نوع خود ضایعه محسوب می‌شود. دولت‌ها معمولا در سال‌های آخر دور دوم با چنین شرایطی مواجه می‌شوند، اما دولت روحانی بسیار زودهنگام به این نقطه رسید. امیدوارم که دولت در ابتدای سال ۹۷ با یک خانه تکانی و تزریق انرژی جدید، رفتار و برنامه بهتر، کار خود را شروع کند تا مردم احساس کنند، دولت صدای آنها را شنیده و در جهت پاسخگویی به آنها تمهیدات لازم رو انجام می‌دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هوانداریم هواته داریم حسن!!
Iran, Islamic Republic of
تلاش مسی رویی حتی تلاش آبکی هم نکرد. اعتراضات دی ماه اقدام علیه عدم تلاش کلید بود اما همین اقدام را هم نادیده و ناشنیده و تلاش منتقدین تلقی کرد وحال آنکه هیچکدام از مهترضین و حتی اغتشاشگران از رای دهندگان رقیب نبود بلکه100در100 ازهوادارانش بودند و لیدر ها از ستادتبلیغاتی کلید بودند.و جم کنندگان هم منتقدانش بودند این از عجائب تاریخ است
United States
خوراک اصلاح طلب اغتتشاش و آشفتگیه وگرنه مردم در حالتی که فتنه نیست خر به اینها نمی دهند ببرند تا چشمه
مجتبی غفارزاده متین
Iran, Islamic Republic of
یکی از اصلی ترین معضلات و دغدغه های کشور در حوزه ها و فعالیتهای بهبود بخش با خروجی موثر ، انتخاب مدیران ناکارآمد از سوی دولتها است.متاسفانه در چند سال اخیر انتخاب مدیران چابک و در عین حال متعهد چالشی بود که در دولت اعتدال با آن مواجه بوده است.باید قبول کرد که دولت اعتدال نتوانست اعتماد عمومی و مردمی را با خود همراه کند.و در عین حال مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم از مهمترین عواملی است که گره آن توسط تیم اقتصادی دولت دکتر روحانی تا کنون باز نشده و همان طور که این فعال محترم اصلاح طلب فرمودند در سال جدید هم تفاوتی با 96 در این حوزه اتفاق نخواهد افتاد.اتفاقات دی ماه علی رغم تفسیر های متفاوت و بعضا معاندانه ، به اعتقاد بنده تبلور آگاهی عمومی و بلوغ حرکتهای اعتراضی مردم در جهت اصلاح امورات کشور بود که این فعال محترم اصلاح طلب به درستی فرمودند که واکاوی درستی از آن اعتراضات صورت نگرفت و موافقین و مخالفین نظام تفاسیر و تحلیلهای فرافکنانه خود را ارائه دادند.دولت باید تا دیر نشده در ترکیب مدیران خود چاره ایی بیاندیشد.و جناب دکتر روحانی چالشهای رو در روی کشور را با انتخابی درست و مسئولانه محک بزند.امیدوارم که صدای خیرخواهانه مردم (دی ماه)توسط همه شنیده شود.
Iran, Islamic Republic of
دولت کم کار وپرخرج وبی توجه به کم درامدها
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
...
Germany
خیلی توقع دارید هم وعده طلایی بده هم طلایی عمل کند . ؟؟؟@@! به یارو گفتند بی حرکت گفت کو حرکت !! ...
نباتی
Iran, Islamic Republic of
وعده طلایی را خیلی از کسان دیگر هم دادند چرا رای نیاوردند مردم ایران در حال امتحان الهی هستن خدا خودش کمک کنه التماس دعا