جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳۰

فاطمه هاشمی: باید بانوی اول در کشور باب شود

سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب: 600717
اعتراف اصلاح طلبان به ریشه اقتصادی اعتراضات دی ماه ۹۶ در حالی است که این طیف در آن برهه، به کلی این مساله را انکار کرده و آن را توطئه‌ای از سوی رقبای انتخاباتی روحانی نامیدند.
فاطمه هاشمی: باید بانوی اول در کشور باب شود
به گزارش جهان نيوز، می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد.

** فاطمه هاشمی: باید بانوی اول در کشور باب شود
«فاطمه هاشمی» در مصاحبه‌ای در ویژه نامه نوروزی روزنامه آفتاب یزد گفت:
 «باید بانوی اول در کشور باب شود. روسای جمهور و سیاسیون به شدت درگیر کار هستند و ارتباطشان با مردم کمتر است ولی خانواده‌های آنان می‌توانند به راحتی با مردم رابطه برقرار کنند. این تجربه را خود من داشتم...پدر من می‌خواست خانواده‌اش به جمع مردم بروند، نگاه کنند، مسائل را ببینند و مشکلات مردم را لمس کنند».
اظهارات فاطمه هاشمی مبنی بر لزوم باب شدن بانوی اول و ارتباط خانواده رئیس جمهور با مردم، بیشتر از آنکه راهکاری برای رفع مشکلات مردم باشد، مسیری است که به باب شدن روحیه اشرافی گری منجر خواهد شد.

** همه می دانیم منشأ اعتراضات دی ۹۶، اقتصادی بود

روزنامه آفتاب یزد در مطلبی در ویژه نامه نوروزی ۱۳۹۷ نوشت: «همه می دانیم فارغ از اینکه اعتراضات [ دی ماه ۹۶[ منحرف شد، منشأ اعتراضات اقتصادی بود».

گفتنی است روزنامه اصلاح طلب اعتماد-۳ اسفند ۹۶- در مطلبی نوشته بود: «در خصوص وقایع دی ماه معتقدم این پدیده محصول شکاف اجتماعی است که مهم‌ترین آن شکاف اقتصادی یعنی اعتراض فرودستان، فقرا و افراد کم‌برخوردار نسبت به وضعیت معیشتی و زیستی خود است. وضعیت مالی و زیستی افراد بازداشت‌شده این واقعیت را نشان می‌دهد که آنان به دنبال شغل و معیشت و تأمین حداقل نیازهای اولیه خود هستند».

بهزاد نبوی نیز-۱۹ اسفند ۹۶- در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته بود: «حوادث یکی، دو ماه اخیر و همچنین مشکلات موجود در کشور، شاید همه طیف‌ها را به فکر وادار کند. حداقل فکر می‌کنم که همه طیف‌ها در وجود مشکلات خیلی مهم در اقتصاد کشور هم نظر باشند و اگر رویدادهای یکی، دو ماه اخیر را ناشی از مشکلات اقتصادی بدانند، ممکن است این موضوع باعث هم‌اندیشی شود».

اعتراف اصلاح طلبان به ریشه اقتصادی اعتراضات دی ماه ۹۶ در حالی است که این طیف در آن برهه، به کلی این مساله را انکار کرده و آن را توطئه‌ای از سوی رقبای انتخاباتی روحانی نامیدند. نکته قابل تأمل اینجاست که اصلاح طلبان از یکسو به مطالبات اقتصادی و معیشتی مردم بی اعتنا بودند ولیکن پس از آنکه عده‌ای آشوبگر با فراخوان رسانه‌های معاند به کف خیابان آمده و اعتراضات اقتصادی مردم را با شعارهای ساختارشکن و هتک حرمت به اماکن مقدس و پرچم ایران و به شهادت رساندن حافظان امنیت و تعدادی از هموطنانمان، به انحراف کشیدند، ناگهان تمام قد از آشوبگران حمایت کرده و خواستار آزادی آنان شدند!

** روحانی، اصلاح طلبان را پشت درب پاستور نگه داشت!
«اسماعیل گرامی مقدم» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه‌ای در ویژه نامه نوروزی روزنامه آفتاب یزد گفت: «روحانی، اصلاح طلبان را پشت درب پاستور نگه داشت».
ترفند «دروکردن پست‌ها و صندلی‌های مدیریتی و سپس انکار حضور در قدرت» سالهاست که توسط اصلاح طلبان اجرا می‌شود.

بنابر مستندات موجود، اکثریت مطلق کابینه دوازدهم- همانند کابینه یازدهم- در اختیار اصلاح طلبان است. اما این جریان به جهت کارنامه ضعیف دولت و عطش قدرت و دندان تیزکردن برای ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، با بی مسئولیتی از پاسخگویی درباره کارنامه دولت- که خود سهم قابل توجهی در آن دارد- طفره می‌رود.

اصلاح طلبان در رفتاری زشت، مردم را ماشین رأی، جوانان را سیاهی لشکر میتینگ‌ها و دولت را رحم اجاره‌ای خود می‌دانند.

نگاه منفعت طلبانه جریان اصلاح طلب به دولت دوازدهم، واقعیتی انکار ناپذیر است، همچنان که «ابراهیم اصغرزاده»-اسفند ۹۲ - صراحتاً اعلام کرد: «دولت روحانی، رحم اجاره‌ای ماست» و پس از او «عبدالله ناصری» از اعضای حزب منحله مشارکت گفت: «اگر رحم اجاره‌ای دولت، جنین را خوب محافظت کند، حتماً اصلاح‌طلبان آن را دوباره اجاره خواهند کرد».
نوع رفتار اصلاح‌طلبان با دولت دوازدهم، ادامه راهی است که اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم دنبال کردند و نتیجه آن، ناکارآمدی اقتصادی، بر زمین ماندن بسیاری از وعده‌ها، تحمیل تحریم‌های بیشتر به جای لغو تحریم‌ها و حاشیه‌سازی‌های مصنوعی بود که اتلاف نیروی دولت و هزینه شدن امکانات و ظرفیت‌ها در جاده‌های فرعی را به دنبال داشت.

** اصلاح طلبان بر تکالیف و وظایف مبرم دولت سرپوش می‌گذارند

«ابراهیم اصغرزاده» در مصاحبه‌ای در ویژه نامه نوروزی روزنامه آفتاب یزد گفت: «بعضی اصلاح طلبان با توجیهاتی از این دست که در این شرایط حساس نباید سطح توقعات را از روحانی بالا برد یا این استدلال که حسن روحانی همین است دیگر و همیشه خودش بوده است، بر وظایف مبرم قانونی و تکالیف سیاسی وی سرپوش می‌گذارند. نتیجه این توجیه گری در میان بدنه اصلاحات و حامیان دولت یک نوع کرختی و بی تفاوتی است».

گفتنی است «علی یونسی» وزیر اطلاعات دولت اصلاحات در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه آرمان گفته بود: «متاسفانه همه جریان‌های سیاسی به خصوص جریان‌های شکست خورده در دوران انتخابات تلاش می‌کنند با بالابردن انتظارات مردم از دولت‌ها به انتظارات غیرواقعی و غیرقابل وصول دامن بزنند...به همین دلیل شرایطی در جامعه ایجاد می‌شود که مردم از دولت انتظار معجزه دارند و انتظار دارند که دولت در طول ۴ سال و حتی کمتر ریشه بیکاری، تورم، بحران مسکن و آسیب‌های اجتماعی و بسیاری دیگر از مشکلات اقتصادی و اجتماعی مثل ریزگردها، محیط زیست، آلودگی هوا، ترافیک و فقر را به طور مطلق از بین ببرد و جامعه‌ای آرمانی و ایده آل به مردم تحویل دهد...مردم باید انتظارات خود را از دولت به صورت منطقی تنظیم کنند و از دامن زدن به انتظارات غیرواقعی و غیرقابل وصول خودداری کنند».

«بهزاد نبوی» نیز چندی پیش گفته بود: «دولت فقط ۱۵ درصد اختیارات دارد، انتظار فیل هواکردن نداشته باشید!».

روزنامه اصلاح طلب آرمان چندی پیش در مطلبی انتقادی نوشته بود: «مهم‌ترین مسئله و دلیل ناامیدی در جامعه به دولت برمی‌گردد، اگر دولت با امکانات و اختیاراتش فضای کشور را به سمتی ببرد که از حجم مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بکاهد، چه کسی می‌تواند در مردم حس ناامیدی ایجاد کند؟ اما وقتی در مسیر تحولات اقتصادی، گشایشی در معیشت مردم رخ نمی‌دهد؛ شکل‌گیری احساس ناامیدی در آنها طبیعی است»

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مثل بانوي اول شما كه دستور ريختن مردم به خيابان و شورش و سركشي و زير پا گذاشتن قانون و راي مردم را داد
Iran, Islamic Republic of
مشکل اینه که چرا خانم هاشمی این پیشنهاد را کرده اگه مثلا نویسنده معجزه هزاره سوم این پیشنهاد را داده بود به به و چهح چهح دنبالش بود
م ج
Iran, Islamic Republic of
...
تفاوت نگاه ودغدغه را به عیان میتوان در گفتار ورفتار قشر مرفه وبی درد را در مقایسه با اقشار محروم جامعه که در اکثریت نیز هستندمشاهده کرد این فاصله وشکاف فکری از عرش تا فرش تعریف میشود. وادامه ان ره به ترکستان دارد
Iran, Islamic Republic of
چطوره فائزه رو بانوی اول معرفی کنیم چون در جریان فتنه ۸۸ ایشون فقط مشغول ساندویچ خوردن بود و ... کلا آدم قانونمداره!
Iran, Islamic Republic of
هیچی دیگه بدبخت شدیم. تا حالا آقازاده ها بودن از این به بعد همسران عزیز هم اضافه شدند.
Iran, Islamic Republic of
.پدر من می‌خواست خانواده‌اش به جمع مردم بروند، نگاه کنند، مسائل را ببینند و مشکلات مردم را لمس کنند».

نتیچه :پدر آرام بخواب که مردم خیلی خوشبختند!!
Iran, Islamic Republic of
شما ها بدتون نمیاد شده برگرده البته طرح مادام العمری ریس جمهور هم دارید البته استخر فرح، سد لتیان،و.... ملت ایران کی از دست این خانواده رها خواهد شد خدا می داند
Iran, Islamic Republic of
حتما بانوی اول کشور ...
Iran, Islamic Republic of
بانوی اول شما یعنی...این بانوان اول یعنیی سلبریتی ها هری مسلک،در شما بانوی اول الگوی اسلامی ایرانی وجود ندارد
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حتما" از ژن خوب خانواده شما
Iran, Islamic Republic of
رئیس جمهور اگر مردمی باشد مثل دکتر احمدی نژاد خودش به میان مردم می رود و از مشکلات و درد دل آنها آگاه می شود !!!!!!!!!!!!!!.
Iran, Islamic Republic of
به چه درد میخوره?
Iran, Islamic Republic of
طرح بانوی اول کار عاقلانه است و کمک خوبی هست برای رشد کشور
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
اگر بانوی اول کشور هم باب شود مادر شهدا هستند نه شما لندن نشینها واشرافیون .آنها که باخون خود از خاک این مرز وبوم دفاع وشما امروزبدون هیچ ناراحتی دم بانوی اولی میزنی .
بهروز
Iran, Islamic Republic of
مثل مادرت که گفت اگر موسوی رای نیاره بریزید خیابون.چون مادرت بانوی اول کشور بود دستور آتش داد.مردم دارند از سختی معیشت به تنگ میایند امثال شماها ارد ناشتا میدید.
علی
Iran, Islamic Republic of
بانوی اول باب شود خیلی چیزهای دیگر هم باب میشود که شماها بدتان نمی اید
Iran, Islamic Republic of
شماها پدر پدر تان دراوردید خسته کردید پیرمرد را اینقدر به شماها تذکر داد حضرت علی درمورد زبیر فرمودند که زبیر از ما بود تا وقتی که پسرش عبدالله بزرگ شد
Iran, Islamic Republic of
خانم محترمه! شما و خواهر ویا بستگان درطول عمر مرحوم پدرتان بهمراه تعدادی از برادرانتان ظلم های نابخشودنی داشته اید و اگر قرارباشد فرزندان هر شخصیتی با نردبان پدرشان پله های ترقی را طی نمایند باید گفت این یک نوع ویژه خواری فوق العاده است که در هیچ مکتبی حتی کلمه ایی به ان اشاره نگردیده واگر هم نکته ایی امده در مذمت موضوع امده است. واقعا"مردم ازدست سخن ومطالب جاهلانه خسته شده اند بنظر میرسد هیچ راه پایانی برانها قابل تصور نیست بجای کلمات غیر سنجیده بکمک کسانی بروید که بتوانید امید رابه زندگی بی رونقشان بدمید شاید خداوند ازسر تقصیراتتان بگذرد. امیدوارم با دیده خیر به این مطالب نگاه کنند و هیچ حب و بغضی در کار نیست .
Iran, Islamic Republic of
سال ۱۴۰۰ بانوان نمونه سال فا. فا هاشمی .سال ۲۴۰۰ ف ف هاشمی بانوی نمونه و داستان ادامه دارد
Canada
بانوی اول و آخر مملکت عاشوراییان الهی نور سیده حضرت فاطمه زهرا ست .....
علی
Canada
فعلا بانوان اول آمریکا راه به راه از خیانتهای همسرانشان شاکی میشوند..... ادای غربیها را در آوردن برای خانمهای چادر مشکی خوب نیست و قباحت دارد.
یزدی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
حالا باید خدا را شکر کرد ملکه بکار نبرده برای تصمیم گیری سخت میشد چون انگلستان ملکه دارد و هر طوری باشد نون و نمکشان را خوردند. شاید این مقدمه باشد!
Iran, Islamic Republic of
چرا ملت ایران باید خاندان هاشمی را تحمل بکند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
به شرط تعیین توسط رهبری و بدون پیشنهاد و دخالت هبچ کس دیگری باشد خیلی هم موثر خواهد بود ان شاءالله
Iran, Islamic Republic of
اگر عفت بانوی اول نشه مردم بریزند توی خیابونها .
Iran, Islamic Republic of
اکبر توی کاخ فرح پهلوی (استخر-سونا-جکوزی)کاخ سعداباد مرد ولی خانواده اش ول کن مردم نیستند .