شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱۰

عکس/ حضور آیت الله صدیقی در روستای محروم

سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کد مطلب: 600707
حضورآیت الله صدیقی امام جمعه تهران در یکی از روستاهای محروم و کپرنشین استان سیستان و بلوچستان

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Romania
خب که چی
چه کار مثبتی قراره انجام بده اونو بگید
Iran, Islamic Republic of
کار مثبت رو باید رئیس جمهوری که با حرص و ولع بهش رأی دادی بکنه نه صدیقی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
وای بر ما که پس از 40سال از انقلاب شکوهمند اسلامی میگذرد و در جا ی جای این مملکت هنوز کپر نشین داریم . وجدانا مسئولین این چهل سال چه جوری شب را بر بالین میگذاشتن و میگذارند و خواهند گذاشت .
Iran, Islamic Republic of
درست است و این ها نباید باشد ولی چون احتمالا شما قبل از انقلاب را ندیده اید نمی دانید چقدر کار در کشور و روستاهای کشور شده است. قبل از انقلاب روستاهای ما هر کدام یک بیغوله بودند (بنده خودم از نزدیک دیده بودم) و آب و برق و تاسیسات زیر بنایی و بهداشتی و...اکثرا نداشتند. جاده دسترسی معمولا نداشتند و...بعد از انقلاب به فرمان امام جهاد سازندگی فقط برای رسیدگی و عمران و آباد کردن روستاها تشکیل شد و چقدر کار کرد که واقعا معجزه بود و کار 50 سال را در 10 سال انجام دادند ولی خاتمی ... و دولتش آمدند آن را بر خلاف نظر رهبری عملا منحل کردند و روستاها مجددا رها شدند و مانند قبل رسیدگی نشد. در هر صورت باید مجددا جهاد سازندگی را به صورت یک نهاد انقلابی احیا کرد تا شاهد این مسائل رنج آور نباشیم. بنده دو سال است در اردوهای جهادی در منطقه قلعه گنج شرکت کردم و از دولت نهم شروع به رسیدگی شده است و جاده کشی و برق کشی و ...شروع شده ولی هنوز جای کار دارد. هر کس دلش می سوزد باید بدنبال احیای جهاد سازندگی باشد چون این کارها با روحیه اداری قابل انجام شدن نیست و نیاز به روحیه جهادی دارد.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
بنده هم منکر کار در کشور و روستا ها نشدم و قبل از انقلاب را هم دیده ام و هم لمس کرده ام لیکن چرا بعد از چهل سال باید باز هم کپر نشین داشته باشیم آیا در این چند سال نمیشد این کپر نشینی را بر میداشتند ؟
Iran, Islamic Republic of
برای بعضی از این عزیزان منازلی به سبک تهران و... ساختند ولی آن جا را طویله کرده و به همان کپر برگشتند. باید در این کارها فرهنگ بومی و سبک زندگی را در نظر داشت ما نمی توانیم الگوی مثلا تهران را (که البته الگوی غلطیست) به همه روستاهای کشور تحمیل کنیم. درست است که الان اسم کپر بار منفی پیدا کرده است ولی اگر با حفظ شکل هندسی آن معایب آن را بر طرف کرده و برایش تاسیسات زیربنایی لازم (آب و برق و فاضلاب و...) را فراهم سازند و در مورد مصالح و اصلاح ابعادش اقدام کنند اتفاقا هم از نظر سازه ای و تحمل نیروی زلزله بسیار مقاوم و مطمئن است و هم نماد بومی آن را از بین نبرده اند و هم جاذبه گردشگری آن را حفظ کرده اند. متاسفانه به نظر می آید الان یک مرکز متمرکز نیست که بنشیند در مورد این مسائل فکر کند. بچه حزب اللهی ها ناراحتند و جمع می شوند و می روند برایشان مدرسه و مسجد و ...می سازند ولی لازم است با حفظ شرایط محیطی و اجتماعی و فرهنگی و اخلاقی هر محل بنا ساخته شود و این نیاز به مرکزی مطالعاتی (مرکب از روحانیون و بچه های مهندس معمار و عمران حزب اللهی و دارای تفکر فرهنگی و ... ) دارد تا کار اصولی انجام شود و گرنه بعد از مدتی متوجه می شویم اشتباه کرده ایم و اصالت هایی را از بین برده ایم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
تصویر کافی نیست برکات این بازدید چیست ...
Iran, Islamic Republic of
صرفا شما می تونید از کفش های واکس زده و مرتب این شیخ دریابید که برای لحظه اندک از ماشین پیاده شده، و عکسی از ریا و نیرنگ انداخته . بعد هم فردا می گه رفته بودم اردوی جهادی.
Iran, Islamic Republic of
درونت را پاک کن!
هادی
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا مگه بعد ازگئشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی پا برهنه ها ؛کپر نشین هم داریم ؟ تکذیب می شود اشتباهی شد ما اصلا کپر نشین نداریم . والسلام