شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱

انتخاب نجفی به عنوان شهردار از روز اول اشتباه بود

سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۵
کد مطلب: 600701
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: شورای پنجم با تداوم سیاسی کاری و انتخاب یک مدیر دیگر سیاسی برای شهر تهران سرنوشتی همانند شورای اول را تجربه خواهد کرد.
انتخاب نجفی به عنوان شهردار از روز اول اشتباه بود
 به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری  با اشاره به اینکه عملکرد شورای شهر در شش ماه گذشته مغایر انتظارات مورد نظر شهر و شهروندان بوده گفت: نمایندگان شورای پنجم شهر تهران از همان آغاز کار ریل گذاری نامطلوبی را در راه فعالیت‌های شهری آغاز کردند و همچنان بر تداوم این ریل گذاری غلط اصرار دارند در حالی که آنچه در شورای اسلامی شهر تهران باید انجام شود دقت نظر وکارشناسی در تمامی فعالیت‌های مورد نیاز شهر است.

وی ادامه داد: انسجام در مدیریت، قدرت تصمیم گیری به نفع شهروندان واهتمام به موارد مورد نیاز شهر از جمله ضروریاتی است که باید مورد اهتمام اعضای شورای شهر قرار بگیرد در حالی که آنچه تا کنون انجام شده چیزی مغایر انتظارات از اعضای شورای شهر است.

سروری با اشاره به انتخاب نادرست شهردار تهران خاطرنشان شد: انتخاب آقای نجفی از روز اول اشتباه بود آنچه که منتقدان آن روز‌ها درباره این انتخاب گفتند و انتخاب آقای نجفی را به ضرر شهر و شهروندان عنوان کردند این روز‌ها عینیت یافته بنحوی که اعضای شورای شهر نیز به این موضوع واقف شده‌اند که آقای نجفی گزینه مناسبی برای مدیریت بر تهران نیست.

فردی که از معاونت ریاست جمهوری به دلیل بیماری استعفا داده چگونه می‌تواند شهردار تهران شود، شهری که به مدیر بیست و چهار ساعته‌ای نیاز دارد که هم بتواند ستادی، میدانی واجرایی در همه صحنه‌های مورد نیاز حضور داشته باشد.

وی فعالیت‌های مدیر شهر گذشته را با مدیریت شهری فعلی مقایسه کرده اظهار داشت: انتخاب آقای شهردار به دلیل ضرورت و توجه به توسعه شهر تهران صورت نگرفت بلکه برگرفته از رفتاری سیاسی و جناح طلبی بود تا نشان دهد خواست سیاسی اعضا بر نیاز‌های شهر ترجیح داده می‌شود، متعاقب چنین انتخابی از همان روز‌های اول می‌شد برآورد کرد که شهر از دست رفته وفعالیت‌های شهر در حال از دست رفتن است.

عضو سابق شورای شهر تهران گفت: در یک مقایسه کوتاه بین آنچه در بهار سال ۹۶ توسط مدیریت قالیباف در راستای توسعه گردشگری و خدمات دهی به شهروندان و مسافرین انجام شد و ضعف مدیریت و بی توجهی به نیاز‌های بهاری شهر در نوروز ۹۷ توسط مدیریت نجفی کاملا می‌توان به این نتیجه رسید افت بزرگی در خدمات دهی ومدیریت برشهر ایجاد شده، بهار امسال تهران دیگر از آن نشاط، زیبایی وطراوات همیشگی برخوردار نیست و دلیل این موضوع نیز انتخاب سیاسی است که اعضای شورای شهر تهران مقصر اصلی آن هستند.

وی با پیش بینی انحلال شورای پنجم گفت: نتیجه انتخاب سیاسی یک مدیر از دست رفتن فرصت‌ها در شهر شد، مردم تهران شش ماه عقب گرد را تجربه کردند، یقینا اگر اعضای شورای شهر همچنان به راهبرد‌های سیاسی قبلی خود در طی سال جاری ادامه دهند واین سیاسی کاری استمرار بیابد همچنان باید منتظر ایجاد خسارت‌های بیشتری در شهر تهران باشیم. از سوی دیگر اگر انتخاب شهردار آتی همچنان درراستای سیاسی کاری آقایان باشد و فردی در مسند مدیریت شهری قرار داده شود که به جای کار کردن باید حاشیه سازی در دستور کاریش قرار بگیرد باید منتظر انحلال شورای پنجم بود، دقیقا شورای پنجم با تداوم سیاسی کاری و انتخاب یک مدیر دیگر سیاسی برای شهر تهران سرنوشتی همانند شورای اول را تجربه خواهد کرد.

سروری با بیان اینکه از بیرون برای شورای شهر تصمیم گیری می‌شود اظهار داشت: عقب گرد شهر تهران در شش ماه گذشته این مهم را برجسته می‌کند که شورای شهر تهران باید با راهبرد‌ها و نگاه کارشناسی موضوع مدیریت شهری را رهبری کنند در غیر این صورت انتظار حمایت و همراهی مردم از آن‌ها امری محال است. انتظار می‌رود نمایندگان شورای اسلامی شهر تهران فردی را راهی شهراری کنند که از توانمندی، کارآمدی و تسلط بر فعالیت‌های میدانی و اجرایی برخوردار باشد، مسلما اصلاح طلبان نیز افرادی توانمند برای مدیریت شهر تهران در بین خود دارند، اما این توانمندی نباید با دخالت دادن مواضع سیاسی در امور شهر همراه شود چرا که غیر از ضرر وزیان و فاصله گرفتن مردم از مدیران سیاسی شهری نتیجه و دستاوردی ندارد.

این عضو سابق شورای شهر تهران گفت: متاسفانه آنچه در این بین به شدت مشاهده می‌شود و یکی از دلایل عدم ناکارآمدی و استقلال در بین اعضای شورای شهر است به انتخاب‌هایی برمی گردد که گویا از بیرون از شورا و توسط سایر روسای احزاب سیاسی صورت داده می‌شود.

وی افزود: احزاب وگروه‌هایی که نقش مهمی در رای آوری و پیروزی اعضای شورای پنجم شهر تهران شده‌اند امروز اصلی‌ترین تصمیم سازان شورای شهر هستند بنابراین اعضای شورای شهر از استقلال عمل و رای دهی آنچنانی برخوردار نیستند، امیدوار هستیم اعضای شورای شهر یک بار با توجه به نیاز‌های شهر و به دور از تصمیمات بالا و تحمیلی برای شهر خودتصمیم بگیرند و مدیری را برای شهر تهران انتخاب کنند که نسبت به سایر گزینه‌ها توانمندتر باشد، اما متاسفانه نمی‌توان به تحقق این موضوع چندان امیدواربود چرا که آنچه در شش ماه گذشته اتفاق افتاده حاکی از نگاه سیاسی و بی توجهی به شهر و شهروندان است.

به هر حال در آغاز سال نوامیدوار هسیتم که ریل گذاری‌های آتی با دقت و اهتمام بیشتری صورت بگیرد تا برنامه‌های مورد نیاز شهر دراین ریل گذاری به صورت مطلوبی انجام شود تا شاهد طراوات، سازندگی؛ بالندگی و بازگشت خلاقیت به فعالیت‌های مورد نیاز شهر در پایتخت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انوقوت کدوم شیر پاک خورده ایی، بدهی چند ده هزار میلیاردی دولت به شهرداری را از محل ارث باباش می بخشید؟!