جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

وعده وزیر صنعت برای اصلاح فضای کسب و کار

سه شنبه ۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 600699
وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت گفت : صنعت با وجود دانش و فناوری‌های نوین و شرکت‌های دانش‌بنیان زنده است و از طرفی شرکت‌های دانش‌بنیان با اتصال به بازار و عرضه محصول قادر به ادامه فعالیت هستند.
وعده وزیر صنعت برای اصلاح فضای کسب و کار
به گزارش جهان نيوز، محمد شریعتمداری در نشست با مدیران استارت آپ ها و شرکتهای دانش بنیان که در بازدید از پارک فناوری پردیس به همراه معاون اول رییس جمهور برگزار شد افزود : تبدیل یک ایده به یک کار تجاری قابل عرضه در بازار کار سختی است و از طرفی شرکتهای دانش بنیان بدون اتصال به بازار و عرضه محصول محکوم به فنا هستند و باید تمام تلاش خود را به کار بگیریم تا اینها را به هم متصل کنیم.

شریعتمداری اضافه کرد: اکسیر حیات بخش اقتصاد ایران توجه به علم و دانشی است که در همین پارکهای فناوری شکل می‌گیرد.

وزیر صنعت ،‌ معدن و تجارت تصریح کرد : دانشگاه و سایر دستگاه های اجرایی باید برای کمک به بخش دانش بنیان کار خود را به درستی انجام دهند.

وی افزود: سعی داریم در فعالیتهای نوآورانه آن بخش از وظیفه دولتی که بر عهده وزارت صنعت ، معدن و تجارت است را به درستی انجام دهیم تا هر مانعی بر سر توسعه این فعالیتها هست برداریم.

وی گفت: زیست بومی که از آن صحبت می‌کنیم چیز محیرالعقولی نیست و باید فضای کسب و کار برای حضور استارت آپ ها اصلاح شود و این نوع شرکتها فعال شوند.

شریعتمداری تاکید کرد : باید فضای کسب و کار را برای شرکتهای جدید‌التاسیس اصلاح کنیم تا این شرکتها نفس بکشند و کار بزرگ دولت همین است و وعده می دهم در دوره مسئولتیم همه تلاشم را به کار بگیرم تا این کار محقق شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به بخش سرمایه گذاری و ریسک پذیر افزود: در شرایط پر ریسک بخش خصوصی کنار می رود ولی صنایع کوچک ، حوزه الکترونیک ، معادن و صندوقها و نیز در حوزه کشاورزی اگر کنار هم تجمیع شوند فعالیت های بزرگی را در حوزه حمایت از دانش‌بنیان‌ها شکل می دهند.

وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یادآور شد: پیشنهادی ارائه شده برای تبدیل این حوزه ها به مجموعه واحد به طوری که در حوزه تخصصی خود کار کنند ولی در مجموع با سرمایه هایشان به طور هم‌افزا به بخش صنعت کمک کند و این یکی از دغدغه های ما است.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *