پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۴
۵۹
زیر سایه آشنا چه می گذرد؟

چرا آشنا اصرار بر بن بست و پایان نظام دارد؟/ در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری چه می گذرد؟

دوشنبه ۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب: 600592
به نظر می رسد یکی از این بازوهای القای ناامیدی و بن بست در کشور، مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با ریاست حسام الدین آشنا است. مرکزی با بودجه چند ده میلیاردی از بیت المال که در سال های اخیر باعث حاشیه های فراوانی شده و برخی از اعضا و سخنرانان نشست های تخصصی آن نیز حتی به عنوان جاسوس دستگیر شده اند.
چرا آشنا اصرار بر بن بست و پایان نظام دارد؟/ در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری چه می گذرد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: در حالیکه در سال های اخیر کشور با پیشرفت های زیادی در حوزه های مختلف همراه بوده و ایران توانسته در منطقه خاورمیانه به عنوان یکی از قدرت های برتر شناخته شود، شکل گیری و قدرت گیری عناصری در مراکز حساس و تصمیم گیر، ایجاد فضای یاس، ناامیدی و ناکارآمدی نظام را دنبال می کنند.

به گزارش  جهان نيوز، جریانی که بیشترین قدرت و امکانات را در دست دارد به جای اینکه برای عدم تحقق وعده ها و برنامه های خود پاسخگو باشد به کمک برخی از بازوهای خود قصد دارد تا عدم تحقق برنامه ها را به پای حاکمیت و بن بست سیاسی و اقتصادی خودانگارانه در کشور بنویسد.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی شان در حرم رضوی به نکته ویژه ای اشاره کردند که می تواند پاسخی به القائات داخلی و خارجی برای ناامیدی جامعه از نظام باشد: « اوّلاً همه‌ی مشکلات کشور قابل حل است؛ ما در کشور هیچ مشکلی که قابل حل نباشد نداریم؛ هیچ مشکلی که کلید آن و حلّ آن دست بیگانه‌ها باشد نداریم. مشکلات هست، امّا همه‌ی مشکلات کشور قابل حل است، کلیدش هم دست خود ملّت ایران و مسئولین کشور است.»

در حالیکه کلیت نظام جمهوری اسلامی به وجود مشکلات اذعان دارد ولی همواره نیمه پر لیوان را نیز مدنظر قرار می دهد، برخی که خود بانی بسیاری از مشکلات کنونی در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و جامعه هستند، سعی دارند تا با القای این احساس در میان افکار عمومی که سیستم نظام جمهوری اسلامی و ساختار کنونی پاسخگوی نیازها و حل مشکلات نیست، از یکسو خود را از خطا مبرا بدانند و از سوی دیگر هزینه های ایجاد شده را به پای دستگاه حاکمیت بنویسند.
 

 
حسام الدین آشنا به دنبال چه هدفی است؟
به نظر می رسد یکی از این بازوهای القای ناامیدی و بن بست در کشور، مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری با ریاست حسام الدین آشنا است. مرکزی با بودجه چند ده میلیاردی از بیت المال که در سال های اخیر باعث حاشیه های فراوانی شده و برخی از اعضا و سخنرانان نشست های تخصصی آن نیز حتی به عنوان جاسوس دستگیر شده اند.
کاوه مدنی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان محیط زیست یکی از عناصری است که در مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری بارها دعوت و به عنوان سخنران و محقق فعالیت داشته است.

کسی که در دی ماه سال گذشته به همراه تیمی از جاسوسان تحت لوای محیط زیست در حال انتقال اطلاعات حساس نظامی، دفاعی و ژئپولیتیکی شامل منابع حیاتی زیرزمینی و سرزمینی به سرویس های جاسوسی غربی بودند. حتی عنوان شده که این تیم به دنبال کشف شهرهای زیرزمینی موشکی و ذاقه های حساس نظامی – مخفی در کوهها و دشت ها بودند که با هوشیاری سربازان گمانم امام زمان، سرشاخه های این تیم شناسایی و بازداشت شدند.

روایت سرزمین ورشکسته، یکی از عناوین سخنرانی کاوه مدنی در مرکز بررسی های استراتژیک بود که بحران آب سرزمینی را به تهدیدی  برای امنیت ملی تبدیل ساخته و آینده ایران را تیره و تاریک متصور می شود.

در کنار این در هفته آخر اسفندماه مرکز در نشستی برای بررسی ریشه های سیاسی، اقتصادی و جامعه شناسی اعتراضات دیماه به همراه تنی چند از اعضای مرکز و اساتید دانشگاه را برگزار می کند که در این نشست اکثریت سخنرانان ایران را در حالت بن بست متصور می شوند که هیچ نسخه ای در سیستم نظام جمهوری اسلامی برای حل مشکلات وجود ندارد.

دکتر محمد فاضلی، معاون مرکز و استاد دانشگاه شهید بهشتی در یکی از پنل ها در این بین بیشترین حملات را به ساختار نظام دارد و برای تبرئه کردن حسن روحانی در زمینه مشکلات و برخی از بحران های اقتصادی، دولت را به مثابه گاوی در نظر می گیرد که دیگران آن را می دوشند و منابع در اختیار دولت محدود است.

وی همچنین سیاست های چهل ساله نظام را زیر سوال می برد و معتقد است با وجود چنین ساختاری هیچ مشکل و مساله ای در کشور قابل حل نیست. مروری بر عناوین برخی از نشست ها و انتشارات مرکز بررسی های استراتژیک نشان می دهد که این مرکز تبدیل به پایگاه نفرت پراکنی، یاس، ناامیدی و ناکارآمد نشان دادن ساختار تبدیل شده است.

«بحران ناکارآمدی یا جنبش همه چیز باختگان»، «داری اشتباه می کنی کاپیتان»، «جای خالی عقلانیت عملی»، «پنجاه سال بی تدبیری» تعدادی از این عناوین هستند که هرچند در پوسته آسیب شناسی خود را پنهان کرده اند ولی داری یک دستور کار ویژه هستند. در این دستور کار دولت را به عنوان نهادی با اختیارات پایین ارزیابی می کند تا به این صورت مسئولیت پاسخگویی دولت کنونی در برابر مشکلات به نازلترین سطح برسد و از سوی دیگر راه حل را نیز در انحراف افکار عمومی می بینند تا فلش ها را از دولت به سوی دیگری نشانه روند.

از سوی دیگر همگام با رسانه های ضدانقلاب و اپوزیسیون معاند، در این مرکز نیز صدای بحران فروپاشی و ناکارآمدی نظام بلندتر از همیشه شنیده می شود تا خود را به عنوان مصلحانی که در حال آسیب شناسی این بحران را فریاد زده و به گوش حاکمیت رسانده اند نشان دهند. بن بست، فروپاشی و ناکارآمدی کلیدواژه هایی هستند که در سال جاری بیشتر از گذشه از سوی این مصلحان فرضی شنیده خواهد شد تا بدین وسیله اذهان عمومی را از شکست های سیاست داخلی و خارجی خود منحرف سازند. دولتی که نه در سرو سامان دادن به اقتصاد و سیاست داخلی موفق عمل کرده  و نه در سیاست خارجی توانسته برجام را به سر منزل مقصود برساند و روح برجام نیز همچون جسم نحیفش به ملکوت پیوسته است.

به هر حال حسام الدین آشنا یکی از افرادی است که با امکانات عمومی و بیت المال در یکی از مراکز تحت امرش، امواج منفی را برای انحراف افکار عمومی از دولت ضعیف انعکاس می دهد و جنگ روانی جدیدی راه انداخته است تا به مانند برخی از کسانی که در سال های اخیر قدرت را به مثابه هدف و نه فضیلت  خدمت گذاری دیده اند، سیاست را در ایران به لجن بکشاند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جهان چه جوریه مشاوررییس جمهوراین مملکت به راحتی ازپایان عمرنظام صحبت میکنه وقوه قضایییه هیچ برخوردی نمیکنه ولی وقتی احمدی نژادیه نامه خیرخواهانه به رهبری مینویسه توبوق وکرنامیکنیدکه میخادبراندازی کنه/////قربان برم خدارو یک بام ودوسرهوارو
Iran, Islamic Republic of
عمر چند صباح این پست و سمتها هم بگذرد و آسیاب به نوبت ...
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه ایشون داره حقیقت جامعه را می بینه ولی شما نمی خواهی ببینی . چون منفعت شما تو این هست حقیقت را نبینی . فقط بگم اوصاع خیلی خرابه خیلی به فکر مردم بدبخت هم باشید . برید از کاسبها بپرسید اسفند چقدر کار کردن وای به حال کارگر و کارمند مگر اینکه دستت تو جیب نظام باشه.
Iran, Islamic Republic of
...
سرور
Iran, Islamic Republic of
پس وظیفه رییس جمهور چیست؟
واقعیت جامعه را خود ملت می بینند احتیاج به روضه خوانی آخوند لباس درکرده نیست.همه دلار ۵۱۰۰ تومانی و مرغ ۹۰۰۰ تومانی معجزه هزاره های پنجم و ششم را دیدند.
قرار نیست ایشان کنار مردم فقط به این روضه گریه کنند!
Iran, Islamic Republic of
شما تعریف ریس جمهور را برایمان توضیح بده البته در کشور اسلامی نه کشورهای غربی تا ما قانع شویم که مشکل از رییس جمهور است
سرور
Iran, Islamic Republic of
۱. رییس جمهور رییس جمهور مردم است نه اینکه مردم را به ۲۳ میلیون عاقل و ۱۶ میلیون نفهم تقسیم کند.تازه اگر همه ۲۳ میلیون هم بعد از صرف مرغ ۹۰۰۰ تومانی وی را بخواهند.
۲ الی ۲۰۰۰ را هم جهان نیوز ... می کند.
۲۰۰۱. رییس جمهور عامل وحدت است نه تفرقه حتی در جمهوری خلق کنگو.علی برکت ا...
United Kingdom
شما مخالفان احمدی نژاد از سال 88 تاکنون به ما گفتید رئیس جمهور شخصیتی است پر قدرت که میتواند عامل زندانی شدن افراد ، گرانی گوجه فرنگی و دلار ،خشکسالی و سیل ، ممنوع اتصویری فاطی ممنوع الکاری جعفر و ممنوع الخروجی روسای جمهور اسبق و ...باشد.
حالا اومدی به ما میگی رئیس جمهور را تعریف کنیم؟
Iran, Islamic Republic of
شیعه» بی‌صاحب نیست. منبع تحلیل و تعیین تکلیف او «بی‌بی‌سی» و «غیرانقلابی و انقلابی‌نماها» نیست. او تحولات را بر «اولی‌الامر» عرضه می‌کند و با استنباط او حرکت می‌کند. قرآن می‌فرماید اگر جز این باشد، «قطعا جز اندکی از شیطان پیروی خواهند کرد»، یعنی از اصحاب القای «ترس» و «وعده». «حزب الله اهل اطاعت و ولايت است و قدر نعمت مي‌شناسد، فداكار است و از مرگ نمي‌ترسد و گوش به فرمان «اطيعوا الله و اطيعوا الرسول و اولي الامر منكم» سپرده است و اينچنين، تو گويي خداوند وظيفه‌ي تحقق اهداف الهي همه‌ي انبيا را بر گرده‌ي صبور و پرقدرت آنان نهاده است، و چه شرفي از اين بالاتر؟
Iran, Islamic Republic of
يَقُولُونَ طاعَةٌ فَإِذا بَرَزُوا مِنْ عِنْدِكَ بَيَّتَ طائِفَةٌ مِنْهُمْ غَيْرَ الَّذِي تَقُولُ وَ اللَّهُ يَكْتُبُ ما يُبَيِّتُونَ فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ وَ تَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ وَ كَفى‌ بِاللَّهِ وَكِيلًا؛ مى‏ گويند فرمانبرداريم ولى چون از نزد تو بيرون مى ‏روند، جمعى از آنان شبانه جز آنچه تو مى‏ گويى تدبير مى كنند، و خدا آنچه را كه شبانه در سر مى ‏پرورند مى ‏نگارد، پس از ايشان روى برتاب و بر خدا توكل كن و خدا بس كارساز است
جایی نوشته بودند که حسام‌الدین آشنا در کلاس درس خود می‌گفته که سیاستمدار قدرتمند کسی است که شرایط را بحرانی نشان دهد و خودش را تنها شخصی که می‌تواند بحران را حل کند. در داخل، مسعود نیلی «مشاور اقتصادی رییس جمهور» هشدار می‌دهد که «ممکن است اعتراضات دی ماه بیشتر و بزرگتر شود و ابعاد وسیع‌تری به خود بگیرد» و اگر به آن توجه نشود « نتیجه‌ای حاصل می‌شود که همه از آن پشیمان خواهیم شد». محمد فاضلی رییس یک مرکز وابسته به حسام‌الدین آشنا مشکلات کشور را یک «فیل» می‌داند که حکومت می‌خواهد آن را سوار یک «پراید» کند. «بی‌بی‌سی» در مطلبی با عنوان «96؛ سال خوشه‌های خشم» با استناد به حوادث دی‌ماه و اغتشاشات دراویش و اعتراضات انگشت‌شمار به قانون حجاب نوشت که سال گذشته سال «خشم سیاسی و اجتماعی» بود که «راس هرم قدرت» را غافلگیر کرد. مصطفی تاجزاده و عمادالدین باقی صراحتاً از نیت‌هایی در داخل کشور سخن می‌گویند که ایران را به سمت «سوریه» شدن پیش می‌برد. محمود احمدی‌نژاد در نامه به رهبر انقلاب می‌نویسد «امید عمومی به اصلاح وضع از طریق ساختارهای موجود به صفر نزدیک شده است. اکثریت قاطع ملت خواهان تغییرات اساسی اند. عده ای به دنبال تغییر حتی با روش های خیلی تند و درگیری‌اند و عده ای نیز از بیم تبدیل شدن به شرایط برخی کشورهای منطقه [سوریه] و آسیب دیدن کشور و مردم، به دنبال روش‌های دیگری هستند». اسفندیار رحیم‌مشایی علناً اعلام می‌کند که «زمستان» رو به پایان است و با آمدن «بهار»، به زودی «مسئولان قضایی» در «پیشگاه ملت» مجازات خواهند شد
راشاتودی
Iran, Islamic Republic of
اقایان نظریه پرداز اتفاقی نخواهد افتاد اما مشکلات کشور کما فی سابق هستند وهرگزازمیدان بیرون نخواهند رفت .این شمائید که مشکلات بیرونتان میکنند‌آره عزیز آره جونم آره فدات بشم آره گل رعنا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی!
آشنایان در مرکز استراتژیکت بن بست نمایی میکنند
کلیپ مشکوک دلیل سقوط پر میکنند
فرافکنی میکنند
جاسوس هم که تحویل دادند
لذا شما بهتر است اول آنها را که اتاق جنگ روانی درست کردند را کنترل کنید!
...
Iran, Islamic Republic of
فلک زده ها ، همه راههای برگرداندن کدخداشون به کشور به بن بست برخورده ،برای همین فکر میکنند اخر خطه !
کهنسالان خسته ای که جوانان دهه شصت رو تهدید میبینند ،بایدم در انتهای سالهای زندگیشون، همه چشم اندازشون ،بن بست ،باشه.
چه کسانی زمانی به شهید همت سیلی زده اند ؟ !!!
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز
آیا کسانی که دست آوردهای شهیدان را با دلار معامله می کنند !
یا کسانی که برای دست بوسی غربیان به صف اند !
یا کسانی که در خرج کردن از اموال خود وبیت المال حدی نگذاشته اند !
یا کسانی که در طول 24 ساعت تایم شبانه روز امکان دارد حقوق 25 ساعت بگیرند !
یا ... یا !!!
Iran, Islamic Republic of
خوشبختانه نظام هنوز به بن بست نرسیده اما به دلیل سیاستهای غلط دولتها میلیونها نفر از مردم به بن بست رسیدن. البته وزرا و مدیران و قضات و وکلای ملت و روسا و کارکنان برخی نهادها واقعا از این همه حقوق و مزایا و... ها مشعوفند و اگر کسی میگوید درد مردم را میفهمد واقعا جوک گفته. واقعا بودجه کشور چرا این همه هرز میرود و ملت از آن محرومند؟
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزیز ما همیشه تکیه کلامشان سپردن کار به جوانان است وشمردن ثمراتِ دادن کار به دست جوانان توانمند و با انگیزه.در عوض یه مشت پیر فرتوت وخسته ، با حقوق نجومی وهزینه های نجومی تر دفاترشون ، چون خودشون رو در راستای بن بست گور میبینند ،اینطوری ایه یاس میخوانند که همه دنیا به بن بست رسیده !
Iran, Islamic Republic of
دقیقاً زدی تو خال داداش !...۰
Iran, Islamic Republic of

...
کاربر محترم . با تشکر. شما نیازمند مطالعه بیشتر هستید اظهار نظرات احساسی و تابعی از نظرات غیر کارشناسی شما را بجایی نمی رساند. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
امام خامنه ای:
جوانان دانشجو، جوانانی که در حوزه‌های علمیّه مشغول تحصیلند یا جوانانی که در میدانهای عملی مشغول کار هستند تعدادشان بسیار زیاد است؛ اینها توانایی‌های زیادی دارند و میتوانند در علم، در صنعت، در امور تجربی و در تربیت نقش‌آفرینی کنند. اینکه بنده اصرار دارم که جوانها هر جایی که دستشان میرسد خودشان کار کنند، اقدام کنند، تأسیس کنند، ابتکار کنند به‌خاطر این است. یک برنامه‌ریزیِ جامعی لازم است در کشور انجام بگیرد برای استفاده‌ از این مجموعه‌ی جوانی که ما در کشور داریم. اینکه ما گفتیم «آتش به اختیار»، فقط مخصوص کارهای فرهنگی نیست، در همه‌ی زمینه‌هایی که برای پیشرفت کشور مؤثّر است جوانها میتوانند نقش‌آفرینی کنند. مسئولین ما باید به قدرت جوانان و به توانایی جوانان ایمان بیاورند و اهمّیّت بدهند؛ جوانان ما هم باید از کار خسته نشوند، از ابتکار خسته نشوند، از بعضی از قدرنشناسی‌ها دلسرد نشوند. بعضی جوانها به ما شکایت میکنند که «ما این کار را کردیم یا میتوانستیم بکنیم یا میتوانیم بکنیم؛ [امّا] به ما اعتنائی نمیشود»؛ خیلی خب، دلسرد نباید بشوند؛ باید دنبال کنند کار را، ابتکار را؛ مسئول هم وظیفه دارد، خود جوان هم وظیفه دارد. جوانان ما در همه‌ی میدانها سرمایه‌ی امید کشورند؛ جوانان خیلی باارزشند. در صنایع برتر، جوانها هستند که مشغول فعّالیّتند؛ در مسائل فرهنگ و هنر، جوانها هستند که مشغول فعّالیّتند؛ در نظامیگری و فرماندهی، جوانها هستند که نقش‌آفرینی میکنند؛ در مدیریّت هم هرجا جوانها باشند، مدیریّت، مدیریّت با‌نشاط‌تری خواهد بود و توصیه‌ی ما این است که در مدیریّتهای مختلف، جوانها بیشتر به کار گرفته بشوند و بیشتر مورد استفاده قرار بگیرند. جوانهای عزیز ما این کشور را خواهند ساخت، بهتر از آن چیزی که در ذهن نسل قبلی -که نسل ما است- وجود داشته است؛ ان‌شاء‌اللّه بهتر خواهند ساخت و خواهند توانست پرچم استقلال و عظمت و شرافت این کشور را از آنچه تا امروز بوده است، بلندتر کنند.»
Iran, Islamic Republic of
خوب ایگه این طور هست چرا نهادهای قضایی به عنوان مدعی العموم ورود و بررسی قانونی نمی کنند؟ آیا توجه و اطلاع کافی ندارند یا مصلحت سنجی های ... یا مانعی وجود دارد؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دیگه مرده سیاسی است چرا عده ای میخان نگهش دارن؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
این چه ربطی به به موضوع داره؟یعنی اینقدازاحمدی نژادوعدالت خواهان وحشت دارین که همیشه توکابوستون هست؟دلیلش واضح هست که حتمایه جای کارتون میلنگه که بااومدن احمدی نژاد رسوای عالم میشید
Iran, Islamic Republic of
بهانه شونه و نه کابوسشون. خیلیم ازش متشکرن.
درست مثل بده بستون مشایی و جهانگیری
Iran, Islamic Republic of
...
علی
Canada
اینها همه سوپاپ اطمینان هستند که دارند فشار زیادی را به این صورت تخلیه میکنند......وگرنه منفجر میشود.!!!!
Turkmenistan
چون عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد دلیلی نمیشود که از خطای افراد چشم پوشی شود .
Iran, Islamic Republic of
تشکر از علی آقا از کانادا بابت مطایبه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
واقعیت را باید گفت تا راهی برای ان پیدا شود ...
Iran, Islamic Republic of
واقعیت یا توهم یا تراژدی سازی ؟!
Iran, Islamic Republic of
مبرهن و واضح است که کلید مشکل برجام دست نظام نیست بلکه دست ترامپ و بولتون است.!!
Iran, Islamic Republic of
وقتی هیچ اتفاق مهمی تو اصلاح فاسد نمی افتد خود بخود ناامیدی می آید.هرکی هم داره داد میزنه بابا فساد بیچاره کرد مملکت را می گویند هیس !!
Turkmenistan
دمت گرم جهان نیوز ! خدا قوت .
Turkmenistan
برخی از ساکنین نظام که خیلی هم بحمدالله خودشان را زیرک و کاردان و همه فن حریف میدانند ( که صد البته اینطور نیست) سالهاست انواع و اقسام راه های به زعم خودشان اصلاح نظام و در حقیقت براندازی را با کمک شرکای خارجی شان امتحان نمودند و به حول و قوه الهی تیرشان همواره به سنگ خورده است و برعکس بر قوت و بنیه نظام اسلامی افز وده شد . آخرین حربه ایشان همین موردی است که به درستی گزارش شما به آن اشاره نموده است غافل از اینکه حتی اگر بر فرض محال ناکارامدی دولتی که در دستان خود همین مدعیان است ثابت شود تازه اول تحقق وعده برحق الهی است در جهت ظهور دولت حق...
کاظم
Iran, Islamic Republic of
اینا به جای اینکه با ملت ایران اشنا باشن اشنا ی غرب هستن واسه همین همه راه ها شون به جز راه امریکا براشون بن بسته.!
شاهین
United Kingdom
...
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است نظریه خود را با کلمات مناسب تری تنظیم و ارسال نمایید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
من از بیگانگان دیگر ننالم که با من هر چه کرد آن آشنا کرد
Iran, Islamic Republic of
انقلاب شکوهمند اسلامی خائنین بزرگتر از او را هم زیر چرخ های با عظمت خود خرد کرده است.
Iran, Islamic Republic of
احسنت
Iran, Islamic Republic of
داداش لازم به ذکره که اسرائیل و آمریکا هم به لطف خدا در زیر این چرخ نابود خواهند شد
Iran, Islamic Republic of
تزریق رویای زندگی لوکس و اشرافی گری بدون زحمت به جامعه هدف > مسدود کردن عامدانه فضاهای کسب و کار- معطل کردن و حاکم کردن رکود بر کشور با وعده سرخرمن و سرابی بنام برجام و طرق دیگر > تقویت این تناقض سطح انتظارات و وضع معیشت از طریق القای تفکر یاس و نیز تنفر از خود > نتیجه اینکه پوسته و ظاهر الگوی سعادت بخش انقلاب اسلامی که میخواست دستورالعمل زندگی و حکومت عادلانه باشد را در چشم عدالت طلبان به این شکل مخدوش و ناکارامد نشان دهند
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
گزیده ای ازسخنان امام خمینی خظاب به لیبرالها درسال60 : اسلام هرگز به بن بست نمیرسد این شمایید که به بن بست رسیده اید.
Iran, Islamic Republic of
ریاست محترم دادگاه متشکله هیئت دادیاری کیهان مشرق جهان نیوز والخ ...... ظاهرا چون یار مسند نشین سلف خود قانونی جز یاسای به رسمیت نمیشناسید! ولی حتمابا قواعد بازی بابومرنگ اشنایی داشته دارید؟
Iran, Islamic Republic of
جناب فیلسوف!
شما هم تلاش کن مفهوم سنت های الهی را بفهمی!
United States
...
کاربر محترم . با تشکر. شما نیازمند مطالعه بیشتر هستید اظهار نظرات احساسی و تابعی از نظرات غیر کارشناسی شما را بجایی نمی رساند. جهان نیوز
Canada
...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژادم نشون داد همه کاراش برای هوای نفسشه نه برای خدا.
Iran, Islamic Republic of
چطور به این نتیجه مشعشع رسیدی ......
امید
Iran, Islamic Republic of
برای کاسبان( تحریم و خون شهداو......دین و..)مملکت خیلی خوبی است اما برای 70 دصد نه آینده ای ......جز بدبختی و فلاکت چیزی خبری نیست
Iran, Islamic Republic of
الان این نظر موساده؟!
آقاي آشنا وقتي قاچاق كالا لگام گسيخته حتي توسط مسئولين دولتي ( وزير قبلي آموزش و پرورش )انجام مي گيرد و كارگاه ها و كارخانه هابر شكسته و توليد ملي از بين مي رود .
وقتي حقوق هاي نجومي عادي مي شود كه پول هر يك از انها مي توان 50 نفر جوان تحصيل كرده استخدام كرد .
وقتي رانت خواري چند هزار ميلياردي توسط نزديكترين فاميل دولتمردان انجام مي گيرد .
وقتي با وجود جوانان تحصيل كرده هنوز در اين دولت از نيرو هاي بازنشسته هم حزبي ،دوتابعيتي و چند شغله استفاده مي شود .
وقتي به جاي كوشش در رفع مشكلات مردم با بيان حرف هاي بي ربط در جامعه چالش و التهاب ايجاد مي شود ( التهاب آفريني برنامه ريزي شده )
وقتي وزيران اين دولت به جاي خدمت به مردم در فكر رونق بخشيدن به شركت هاي خود هستند .
و قتي آمار هاي دروغ به خورد مردم داده مي شود (آمار تورم و آمار بيكاري )
وقتي تعصبات حزبي و نفوذ فاميلي باعث عدم استيضاح وزيران نا كار آمد مي شود.
وقتي چشم اميد حل مشكلات به جاي اميد به نيروي جوانان مملكت به خارج دوخته باشد .
وقتي از دانشگاهي كه به جاي توليد علم ، توليد مدرك مي كرد حمايت مي كرديد .
وقتي براي پيروزي در انتخابات چطور رقيب هراسي مي كرديد و كل نظام را زير سوال مي برديد

ووقت هاي ديگر.
الان بايد براي پيشرفت كشور آيه ياس بخواني
Iran, Islamic Republic of
جالبه تا چنمد وقت پیش همه مشکلات را تقصیر دولت قبل می انداختند یعنی دولت قبل می تونسیته و خراب کرده حالا که دولت خودشون گند زده حسابی میخوان بگن دولت قدرت نداره عجب رویی دارند
Iran, Islamic Republic of
سلام
ذاقه به معنی انبار مهمات درست نیست شیوه درست نوشتنش زاغه است. لطفاً کمی بهتر یا بیشتر ویرایش کنید.
Netherlands
جهان جديدا هر چيز راستي رو روش نميشه بزاره سانسور ميكنه و ميگه مطالعه بيشتر كن و احساسي نباش
بعد كامنت دوم اعتراضي رو ميذاره كه چرا چاپ نكردي
Iran, Islamic Republic of
............تیم به دنبال کشف شهرهای زیرزمینی موشکی و ذاقه های حساس نظامی............
لطفا ذاقه را به زاغه اصلاح فرمایید .
ص امین
Iran, Islamic Republic of
جناب "غریبه" ما وقتی تو یه خیابون داریم میریم و یه دفعه به یه "بسته کوچیک بنفش " میرسیم به این نمیگیم "بن بست" بلکه بسته رو بر میداریم و میندازیم تو جوی کنار خیابون و یا سطل زباله
Iran, Islamic Republic of
ام اه دل امثال بچه ی من بگیردشون که دلش یک لباس خوب. وغذای خوب وسیر می خواد اکثرشب هااز گرسنگی نمی خوابه خدا نابودشان کند که از اسم اسلام سواستفاده کردند
خالی بندان
Iran, Islamic Republic of
تمام نظرات محترم . اما خائنی مثل احمدی نژاد باید در ملا عام محاکمه و اعدام بشود . تا درس عبرتی باشد برای دیگران . در هشت سال حکومت 80 سال کشور را عقب انداخت و جاسوس اسرائیل و انگلیس بوده و هست . دلار هزار تومانی را 5 هزار تومان کرده و امنیت و اسایش را با دلار برده و تحریم و بدبختی را اورده . اگثر نیوزها را افتتاح کرده تا از خیانت های او دفاع کنند . هستی ملت را بر باد داده نفرین بر او و بر ما که فزیب خوردیم و می خوریم و خواهیم خورد . چون عقلانیت در این کشور مرده است . ثزوتمندان برنده واقعی هستند نه رای میدهند ونه کاری بکار دیگری دازند پول میدهند و قانون را به نفع خود تصویب میکنند و حالش را می برند و مسئولان هم اکثرشان دزد و جاسوس از اب در می ایند . خاوری و زنجانی و رحیمی و مشایی و فریدون و جهانگیری و طبسی و اخیرا همه لاریجانی ها و هزاران نفر دیگر