سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
۲
ائتلاف المالکی:

عربستان از ارسال تروریست به عراق عذرخواهی کند

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب: 600451
ائتلاف دولت قانون در عراق از رژیم سعودی خواست تا به‌خاطر ارسال بیش از پنج‌هزار "تروریست سعودی" به عراق عذرخواهی کند.
عربستان از ارسال تروریست به عراق عذرخواهی کند
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، عباس الموسوی سخنگوی ائتلاف دولت قانون که ریاست آن را نوری المالکی معاون اول رئیس جمهور عراق به‌عهده دارد، به شبکه تلویزیونی السومریه نیوز گفت: "سیاست عراق در طول سالهای گذشته رعایت حد وسط بوده است و اینکه دوست اکثر کشورهای جهان ــ بدون ورود به سیاست‌های جبهه‌بندی ــ باشد".
 
وی افزود: سیاست عراق در طول سالهای گذشته حول محور دوستی با همگان براساس احترام به حاکمیت و منافع دوجانبه بوده است اما برخی کشورها اعتقادی به دوستی و شراکت ندارند بلکه می‌خواهند در امور داخلی عراق دخالت کنند".

الموسوی تصریح کرد: "ما شک و تردید زیادی درقبال دخالت جدید عربستان در عراق و تلاش‌ها(ی ریاض) برای دنبال کردن درهای باز در قبال عراق خواه از طریق اعزام تیم ملی خود برای مسابقه (با تیم ملی عراق) یا وعده (ملک سلمان شاه سعودی) برای ساخت ورزشگاه در عراق داریم".

وی افزود: "نظام سعودی تا این لحظه از ملت عراق و خانواده قربانیان (جنایات ناشی از) اعزام بیش از پنج‌هزار تروریست سعودی به کشور ما عذرخواهی نکرده است".

الموسوی گفت: "ما از نظام سعودی می‌خواهیم که به‌طور رسمی عذرخواهی کند زیرا سیاست از طریق فوتبال بنا نهاده نمی‌شود بلکه این امر از طریق موضعگیری روشن در محکومیت تروریسم و عذرخواهی به‌خاطر حمله خطیبان (سعودی) در دوره گذشته به روند سیاسی عراق و عذرخواهی از مادران شهدا و خانواده‌های آنها محقق می‌شود".

تیم فوتبال عربستان اخیراً با سفر به عراق بازی دوستانه‌ای با تیم فوتبال این کشور در شهر بصره برگزار کرد و در پی آن، سلمان بن عبدالعزیز شاه سعودی در تماس تلفنی با حیدر العبادی نخست وزیر عراق وعده داد که ریاض یک استادیوم فوتبال در عراق بسازد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته آمریکا هم باید بخاطر حمایت از دولتهای تروریست اسراییل وعربستان از جهان عذرخواهی کند.
لقمان
Iran, Islamic Republic of
عجب درخواستی، یعنی صادرکننده تروریست، عذرخواهی خواهد کرد، چرا مثل دولت امریکا، انگلیس، فرانسه و... درخواست واردات تعداد محدودی تروریست را نکرده که فله ای به کشورش تروریست صادر شود.