پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۵۶
جهانگیری:

طوری حرف می‌زنند که انگار وضعیت اقتصاد در پنج سال اخیر بدتر شده/ همه شاخص‌ها درست است!

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 600417
معاون اول رئیس جمهور گفت: همه شاخص‌های اقتصاد کشور درست است، نیازی به تغییر ریل نیست
طوری حرف می‌زنند که انگار وضعیت اقتصاد در پنج سال اخیر بدتر شده/ همه شاخص‌ها درست است!
گروه سیاسی جهان نيوز: اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه شرق گفت: «الان عده‌ای درباره اقتصاد به گونه‌ای حرف می‌زنند که انگار وضعیت اقتصاد کشور در پنج سال اخیر بدتر شده است...وقتی می گویید وضعیت اقتصاد بد است، یعنی ریلی که برای اقتصاد کشور درست کرده‌اید، درست نیست و باید مسیر اقتصاد کشور تغییر کند. من می گویم وقتی همه شاخص‌های اقتصاد کشور درست است، نباید ریل را عوض  کرد»

گفتنی است «اسحاق جهانگیری» در حاشیه آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۶ در جمع خبرنگاران گفته بود: «سال ۹۶ جزء بهترین سال‌های ایجاد اشتغال در تاریخ کشور است».

جهانگیری همچنین -۲۰ اسفند ۹۶- در آیین نکوداشت ساماندهی سهام عدالت گفته بود: «سال ۹۶ دستاوردهای کشور در بخش‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال جزو سال‌های نمونه بوده است».

این اظهارات معاون اول رئیس جمهور در حالی است که روحانی در سال ۹۲ در دومین نشست خبری پس از انتخابات گفته بود: «به نظر من معیار مهم در بحث تورم و اندازه‌گیری آن جیب مردم است، نه بانک مرکزی و آمار و اینها در مراحل بعدی است. همه در ارتباط با وضعیت تورم، بیکاری و وضعیت اقتصادی اطلاع دارند و نیازی به آمار ندارد. هر کس می‌تواند در ارتباط با این موضوع به وضعیت خانه و خانواده خود رجوع کند».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب آفتاب یزد در مطلبی نوشته بود: «برجام در تنگناست... مهم‌تر آنکه علیرغم شعارهای معیشتی حسن روحانی، سفره مردم رونقی ندارد. نیاز به گزافه‌گویی نیست؛ یک ساعت به معابر پرتردد شهر محل سکونت خود بروید ماجرا دستتان می‌آید».

بررسی آمارهای رسمی دولت و اظهارات دولتمردان و مقایسه آن با واقعیت‌های اقتصادی زندگی مردم و بنگاه‌ها نشان می‌دهد بسیاری از این آمارها و اظهارات بیانگر وضع موجود نیست.

متاسفانه دولت همچنان اقتصاد را به برجام گره زده است و این رویکرد نادرست موجب شده است که اجرای اقتصاد مقاومتی و بهره مندی از ظرفیت‌های عظیم داخلی، نادیده گرفته شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Arab Emirates
چه کنیم با این جماعت؟؟؟
United Arab Emirates
تحمل فقط
فحشم بدیم جهان نقطه می کنه
Iran, Islamic Republic of
سلام
اقای جهان گیری شما راست می گویید
بیکاری نیست
تورم نداریم
گرانی نیست
همه چیز اروم
شما راست می فرمایید
...............
به نظر شما ایران زندگی نمی کنید ؟
United Arab Emirates
فحش چیه؟ اگر نازکتر از گل بگی جهان چند نقطه میکنه....
United Arab Emirates
اقای جهانگیری اگر برای ما آب نداشت برای..برادرتان که پول داشت این پنج سال
Iran, Islamic Republic of
اقای جهانگیری اگر برای ما آب نداشت برای..برادرتان که پول داشت این پنج سال
حمید
Iran, Islamic Republic of
...جماعت، باز هم بخاطر تبلیغات مضحک سایه جنگ و دیوار توی پیاده رو، بهشون رأی دادن!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
طوری حرف می زنند که انگار وضعیت اقتصاد در این 5 سال بهتر شده
همه شاخص ها وقتی رو دستات وایستی درسته
Iran, Islamic Republic of
آقای جهانگیری! اگر میخواهید چاره کار را بدانید باید به این سوال پاسخ دهید که : چرا با وجود آمارهای مثبت وضعیت اقتصادی خوب نیست ؟!
تورم 8 درصدی ! رشد اقتصادی مثبت 5-6 درصد ! ایجاد اشتغال میلیونی ...
اما دستفروشی ها در خیابان به شدت افزایش یافته ... بیکاری تحصیلکردگان به شدت افزایش یافته ... بنده سال 90-92 دانشجوی ارشد بودم حتی در آن سال ها که وضعیت ارزی به شدت به هم ریخت بازار کار اینقدر خراب نبود و بسیاری از دوستانم به راحتی کار پیدا میکردند اما الآن با هر کس صحبت میکنم از وضعیت بد کار مینالد ...
آقای جهانگیری دو حالت دارد :
یا آمارهای شما اشتباه است یا اینکه آمارها بیانگر واقعیات نیست. به عنوان مثال شما تورم را با خواباندن فعالیت های اقتصادی کم کرده اید ! و طبیعی است که در این شرایط تورم کم میشود اما به دلیل رکود و عدم پویایی بازار وضعیت مردم بدتر میشود ! این کاهش تورم افتخار ندارد ...
ضمنا چرا به هر سازمان و شرکتی سر میزنیم میگویند بودجه نیست ؟! آقای جهانگیری مگر فروش نفت افزایش نیافته و مگر برخلاف قبل که تحریم بودیم الآن پول نفت را دریافت نمیکنید ؟! به مردم بگویید چرا با وجود افزایش فروش نفت و رفع تحریم پول نفت ، همچنان بودجه ندارید !؟ بگویید این پولها کجا خرج میشود تا معلوم شود چرا وضعیتمان اینگونه است ...
دلم برایت سوخت که خیلی خوش باوری برادر
Iran, Islamic Republic of
اکثر مدیران مورد کلامت درست است مدرکی برای ارائه دارند ! و مدیرند اما :
کارشناسان در مباحث چیزی را می گویند که آنها خلاف آن بکار می گیرند !
پس درست است مدرک دارند ! و از برکت احزاب مدیرند ولی درهم وبرهم کردن کارها و تعطیل شدن کارخانه ها نشان از نداشتن اطلاع از علم مدریت است
مثلا خیلی از آنها
از اداره خانه کوچک خود به نحو احسن برنمی آیند چطور می توانند استانی را سامان دهند یا چرخ بزرگ مملکتت را بچرخانند
شهریاری ها که واقعا در آن روزگار تحریم از همه نظر در بایکوت علمی و فنی مهندسی تحریم قرار داشتند مدیر نبودن اما جهان را مات کردند.
موشکی . هوا وفضا .دریایی کدامشان یقه سفید کت وشلواری اند!
جهان نیوز شاعری زیبا سروده :
بیستون را عشق کند وشهرتش فرهاد برد رنج گل بلبل کشید و بوی آنرا باد برد
Germany
...
دماغ گنده حلوایی
Iran, Islamic Republic of
طرف به دروغ داد میزد فلان جا حلوا میدن
خودش هم راه افتاد دنبال جمعیت
گفتند کجا میری؟
گفت شاید حلوا میدن!!؟
Iran, Islamic Republic of
هیچکار! وگرنه جهانگیری، موتور را روشن میکند!
محمود آباد
Iran, Islamic Republic of
فعلا رئیس جمهور و خانواده و بستگان و حاج حسین و پسران!
در تفریحگاه وزارت نفت در محمود آباد مازندران با اکیپ اختصاصی و حتی سرویس آشپزخانه سیار در حال حال نمودن هستند!
شما بگذراید عرقشون خشک شود از زحمات و قدم رنجه تعطیلات ، بعد به خدمت خلق الله هم خواهند رسید!.
دوستان خبرنگار سریعا به محمود اباد برای گزارش بروند، سوژه های خوبی دارد تفریحگاه ساحلی وزارت نفت-شرکت ملی صنایع پتروشیمی.
خدا خیرت بدهت زودتر می گفتی !!!
Iran, Islamic Republic of
در نزدیک های مرز بازرگان بودم وخیال کردم در کنار ساحل ترکیه و... کنار ساحل آشنایی ببینم و به بهانه ... ما را به محمود آباد حواله دادی !!
جهان نیوز برادری کن و به کیش سری بزن شاید بوی دوبی دهد !

مارکو پلو انقلابی / یاحق
Iran, Islamic Republic of
با این وسواسی بودن همسر رییس جمهور اشزخانه اختصاصی کلی خدم و حشم توجیه پیدا میکند.و همچنین معلوم است هوای انجا الوده نیست و همه چی خوب است که همسرشان راصی شده اند انجا بروند .چقدر برسر ما منت نهادند.خدا را شکر که سور و ساتشان براه است.حال مردم هر چه میشوند بشوند .مگر مردم مهم هستند .مردم هیزمی هستند که باید بسوزند تا شومینه انها روش باشد و لذت ببرند
Iran, Islamic Republic of
آخه وقتی که دلار را گران کردند این آقایان میلیاردی تریلیاردی شدند وا واقعا برای خودشان همه چیز و همه جا گل و بلبل است
Iran, Islamic Republic of
انتخاب خود مردمن
Sweden
...شما در کدام کشور زندگی می کنید که وضع اقتصادیش در این پنج سال بهتر شده.احتمالا وضع اقتصادیه اروپا و امریکا را می گوید که احمدی نزاد توانسته بود با بالا نگه داشتن قیمت نفت.انها را به چالش اقتصادی جدی بکشد ولی شما به لطف برجام تمام مشکلات اقتصادی اروپا را که حل کردید.با ریختن پول بیت المال مردم ایران به جیب شرکت های ورشکسته اروپایی انها را سرپا کردیدومردم ایران را فقیر تر.هر کس شک دارد برود مطالعه کند وببیند چه خدمتی به اقتصاد اروپا کردنند.با برجام ..برای همین ترامپ شاکی است چون می بیند بیشتر سود برجام را اروپا برد.دست به تحریم انها زده است.
Iran, Islamic Republic of
ایشان فکر میکنند اینجا مثلا سوئیس یا سوئد یا فنلاند است.خوب چه اشکالی دارد توهم هم چیز خوبی است گاهی وقتها
بهروز
Iran, Islamic Republic of
...
کاربر محترم . با تشکر خواهشمند است نظریه خود را با کلمات مناسب تری تنظیم و ارسال نمایید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
وقتی واردات کالاهای چینی و ترکیه و غیره در 5 سال گذشته 70 درصد افزایش یافته و کارخانجات بسیاری تعطیل شده وقتی حجم نقدینگی بیش از 3 برابر شده وقتی مسکن دچار رکود تورمی شده وقتی نرخ دلار حدود 5 هزار تومان شده وقتی مالیات مشاغل مختلف چند برابر شده وقتی بسیاری از بانک ها زیانده شده اند یعنی همه شاخص ها بدتر از قبل شده است .
Iran, Islamic Republic of
وضعیت ذخائر نفتی و گازی به هیچ وجه شفاف نیست. پول نفت به بدترین شکل ممکن هزینه می شود. ضمن آنکه در این خصوص نیز شفافیت وجود ندارد. تولید و دولت یازدهم باهم دشمنان خونی هستند! مگر در مواردی غلط انداز و یا در مواردی که کار در دست دولت نیست!
هموطن
Iran, Islamic Republic of
سلام...
مردم ایران یا از وضعیت فعلی راضی هستند یا ناراضی...
اگر ناراضی هستند فقط یک راه درست و منطقی و عقلانی دارند و ان هم در انتخاباتهای پیش رو،احساسی عمل نکنند و یکبار برای همیشه زنجیرهایی که سیاسیون اصلاح طلب و اصولگرا بناحق به پای مردم بسته اند و نمیگذارند مردم راه درست را انتخاب کنند،پاره کنند....مردم باید دورباطل انتخاب مدیران سطوح مختلف و قوای 3 گانه از جناحهای ناکارآمد و بشدت سیاست طلب و منفعت طلب را برای همیشه بشکنند و اجازه دهند مدیران جوان و گمنام که تعلقی به جناحین سیاسی ندارند و تنها تعلق خاطر آنها خدا و اسلام و انقلاب هست،کار را به دست بگیرند....
امثال شهید همت و کاظمی در گذشته و شهید حججی در حال کم نیستند....
دوستداران واقعی انقلاب بیایید از اطرافیان خود شروع کنیم ...تا جایی که حرفمان خریدار دارد و برش دارد،دوستان و آشنایان و فامیل و بعد سایرین را دعوت کنیم که در انتخابهای پیش رو به جناح های منفعت طلب یک نه بزرگ بگویند و کار را به جوانان انقلابی بسپارند....
والعاقبه للمتقین
دی ماه
Iran, Islamic Republic of
یعنی 3 سال و چند ماه منتظر بمونیم تا انتخابات بشود!
ما نه صبر ایوب ع داریم و نه عمر مبارک حضرت نوح ع! و نه گنج قارون برای امرار معاش!
انتخابات زودرس...مثل اروپایی ها
چطور پول ملی و رشد اقتصادی و بقیه شاخصهای ما با اروپا سنجیده می شود اما انتخابات زودرس برای رهایی از فلاکت موجود نه!
انتخابات زودرس علاج درد است و الا خواهید دید با حضور ترامپ احمق و تیم جدید جنگ طلبش و مسئولان ...، چه غائله ها و نافرمانیهای اجتماعی که سر همین گرانی ها، بیکاری ، رکود و فساد مسئولین وبستگانشان بوجود نیاد!
...
سعید110
Iran, Islamic Republic of
آره شاخص های اشرافی گری و بده بستون مابین قدرت و ثروت، آنهم از محل قاچاق که بیشترش از مبادی رسمی صورت می گیرد، خوب و خوب است. تولید و کارگر جماعت هم که به قشر اختلاس طلب نجومی بگیر، اصلاًً مربوط نیست!
Iran, Islamic Republic of
وضع ایشون خوبه باید بگه همه ارومه من چقدر خوشبختم
توصیه میکنم از صندلی بیان بیرون و وضع مردم رو ببینن
United Arab Emirates
ایشان راست میگند.شاخصهای اقتصادی برای مسئولین بهتر شده است.جیبشان پرپولتر و اقازاده هایشان مرفه تر شدهاد.مردم هم که کیلویی چند؟ بیکار هستند به جهنم.مشکلات مالی دارند به جهنم.کلیه میفروشند باز هم به جهنم.و......
Iran, Islamic Republic of
اقای جهانگیری خانه تان کدام منطقه شمال تهرانه
United Arab Emirates
ونک
Sweden
تا زمانیکه شما و دوستان تان بر مسند هستید همه شاخص ها درست و مثبت هستند. به محض اینکه صندلی را به دیگری بدهید همه شاخص ها سقوط می کنند!!!
Iran, Islamic Republic of
چقد این حرف درست بود
Iran, Islamic Republic of
فیلم بای سیکل ران صحنه ای دارد که یک مرد شیک پوش عده ای جذامی بدبخت را که نکبت از سر و رویشان میریزد بری تماشای دوچرخه سواری می اورد و میگوید :بگید ما چقدر خوشبختیم و همه ان بدبختها فریاد میزنند ما چقدر خوشبختیم.داستان ما و اقای جهانگیری همان داستان است
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همه شاخصها برای فرزندان مظلوم وزیران درسته خصوصا درمورد واردات بی رویه کالا
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
شاخص های جیب جنابعالی درسته شاخص های مملکت خراب
حامد
Iran, Islamic Republic of
قبل از انقلاب رو نمی دونم اما بعد از انقلاب از اول انقلاب جهانگیری تقریبا همیشه پست و مقام دولتی بالایی داشته. سال وزیر بوده حالا هم که معاون اول است. اینا چه می فهمند زندگی مردم عادی رو. همیشه در بهترین خونه ها زندگی کردند، بهترین ماشین و هواپیما رو سوار شدن، بهترین غذا رو خوردن، ده ها نفر خدم و حشم داشتند و دستور دادن.
معیار جیب مردم است نا آمارهای بانک مرکزی که خانواده رئیس آن ساکن ایران نیستند.
United States
اقای جهانگیری برگشته شهر خودش، کره مریخ.
Iran, Islamic Republic of
اوضاع خیلی خیلی روبراهه مرغ کیلو11هزارتومن گوشت 50هزارتومن تخم مرغ 20هزارتومن دلار5هزارتومن قاچاق شازده ها اوضاع عالیه ....
United States
جالبه و همیشه هم با گران شدن اجناس تورم پایین می اید.خدا را شکر که ما چیزهایی در این کشور می بینیم که هیچ کس دیگری تو دنیا شانس دیدن ان را ندارد.
Norway
آقای جهانگیری قبلا خدمتتون عرض کردم بدون دعوا کفشها را آویزان کنید
عدالت
Iran, Islamic Republic of
فیمت 10 کیلویی برنج طبیعت ار 40 هزار تومان به 75 هرار تومان
نخم مرغ ار 300 تومان به 700 تومان
امتیاز برق از 200000 به 8500000 سپس به 2 میلیون رسید
امتیاز تلفن ثابت از 50 هزار تومان به 200 هرار تومان
عوارض خروج که همه از آن مطلع هستید که صدای سلبرینی حامیان دولت هم در آورد
تعویض گدرنامه ار 60 هرارتومان به 100 هزار تومان رسید
بنرین از 400 تومان به 700 تومان بعد به 1000 تومان
قیمت لیمو از کیلوی 1000 تومان حتی به 13000 تومان رسید
قیمت نان سنگگ از 300 تومان به 1000 تومان رسید
قبض آب و برق و گاز که کفتن ندارد
قیمت دارو را دیگر نگو و نپرس

و ...
به نظر شما تورم نک رقمی است
Iran, Islamic Republic of
نرخ تورم را باید از دو جا سراغ گرفت:
1- ناله و فریاد و نفرین مردم از گرانی ها،بیکاری جوانان،رکود در تولید و صنعت،قاچاق کالا و مواد مخدر،فساد مسئولین و بستگان؛فقر و تبعیض
2-تورم شکم برآمده مسئولین رانتخوار هزار فامیل سیرشده از کیسه و امتیازات بیت المال که از آنان"مسئولین برجسته"! ساخته است.
آیا این دو آدرس درست نیست؟
اگر هست،چه کسی باید اوضاع را سامان دهد؟!
حاکمیت یا مردم؟
اگر حاکمیت نخواهد و بخواهد تا سال و لحظه آخر عمر دولت منتظر برگزاری انتخابات بماند، چه باید کرد؟بسازیم و بسازیم؟!
یا نه،ملت از حاکمیت ... توقع استفاده از ظرفیت قانون اساسی در باب همه پرسی برای برگزاری انتخابات زودرس را برای مجلس و دولت،مطالبه کند؟
کدام راه،کمترین هزینه و خروج از بن بست و رخوت در امور کشور و حل چالشهای فوری را رقم می زند؟
چرا جهان نیوز این پیشنهادات را نظر سنجی در سطح ملی به عنوان یک شبکه مجازی نمی کند؟!
حتما باید مردم به جان هم بیفتند یکی به نام معترض به وضع موجود و دیگری به عنوان نیروی مواجه گر با معترض،تا حضرات عمق نابسامانی ها منتج از عملکرد قوا و خاصه دولت را بفهمند و عمل کنند؟!
عدالت جان مدرک شما هم نکنه قلابی باشد !!!
Iran, Islamic Republic of
استاد من عدالت !
شما این ها را برمبنای شخصی که درامد یا حقوق حداکثر دو تا سه میلیون گرفته ای !
بله شما درست شمرده اید
عدالت عدالت عدالت حال حقوق حضرات بگیری و ببین حرف های شما درست است خوب. عدالت نه
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
تو خونه آقای جهانگیری و رفیقاش همه چی عالیه و نتایجش مشخصه
آسوده بخوابيدشهر درامن و امان است....هم چي بر وفق مراد است...!!!
نه جهانگيرخان! شما راحت باش ... اصلا" خلق خودتو تنگ نكن ,برات ضرر داره!! حيف ني شيخ حسن معاون اولي چون تو را از دست بدهد؟؟!!!
خيلي اين خزعبلات!!!!! را جدي نگير ! اين جماعت به قول شيخ حسن بي سوادن ,حسودن, چشم ديدن پيشرفتهاي عجيب و غريب كشور در دوره حاكيمت دودمان فريدونيان را ندارن!! اصلا" چي مي فهمن اقتصاد چيه ؟! , سياست چيه؟! ديپلماسي چيه ؟!!
تو راحت باش عزيزكم!!!!
ایرانی الاصل
United Arab Emirates
از قیمت دلار 5000 تومان معلومه که بدتر شده .برادر جان مهدی جهانگیری .
United States
تازه این را در نظر بگیرید کسی به سفارت انگلیس به نام خط امام ورهبری حمله نکرد.بلکه به سفارت ایران درانگلستان حمله کردند و دلار شد پنج هزار تومان.در پایان دولت دهم وقتی تحریم های هسته ای اعمال شد.دلار از 1200تومان شد1800تومان ولی به لطف خیانت دوستان انهم با نام خط امام و رهبری به سفارت انگلیس حمله کردند و با تحریم بانک مرکزی دلار شد 4000تومان .که تحریم بانک مرکزی یک کشور تقریبا در جهان خیلی به ندرت اتفاق افتاده.ا...
م ج
Iran, Islamic Republic of
حسا س نشو از دور و بر بپرسی همه حر ف شما را قبول میکنند؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اسحاق خان اگر فقط همین ستون نظرات مردم را بخوانی مردانه استعفا میدی ...
یزدی
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
...مردم ظلم را خواستند و باید پای آن تا 3سال دیگر بایستند
و مجلس حداقل باید پای استیضاح خود بایستد. ...
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
...