جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۲۴

پیشنهاد محسن رضایی برای ساخت اتوبان اهواز مشهد!

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 600416
محسن رضایی می‌گوید: ما در طایفه هفت لنگ‌ها، جزء طایفه‌ی بابادی هستیم. وجه تسمیه طایفه‌ بابادی در کتابی که آقای عکاشه نوشته، به زمان حضرت امام رضا(ع) برمی‌گردد.
پیشنهاد محسن رضایی برای ساخت اتوبان اهواز مشهد!
به گزارش جهان نيوز، محسن رضایی از عشایر بختیاری است و بارها این نسب و ریشه خانوادگی خود را اعلام به آن افتخار کرده است. وی در بخشی از کتاب خاطراتش در این باره می‌نویسد:

ما در طایفه هفت لنگ‌ها، جزء طایفه‌ی بابادی هستیم. وجه تسمیه طایفه‌ بابادی در کتابی که آقای عکاشه نوشته، به زمان حضرت امام رضا(ع) برمی‌گردد. معروف است که حضرت رضا(ع) در سفری که به اجبار مأمون از مدینه حرکت کردند، از مسیر خوزستان آمده و به سمت مشهد رفته‌اند و از منطقه بختیاری‌ها عبور کرده‌اند. الان هم در آن مسیری که حضرت از آنجا به سمت مشهد رفته‌اند، امامزاده‌های بسیار زیادی وجود دارد. من در دولت آقای هاشمی رفسنجانی پیشنهاد کردم وزارت راه، اتوبان امام رضا(ع) -از اهواز تا مشهد- را از همان مسیری که امام رضا(ع) وارد ایران شده و به خراسان رفته بسازد.
در توجیه این پیشنهاد مثال زدم و گفتم راهپیمایی مائو نقش تاریخی خاصی در شرایط پس از انقلاب در آن زمان چین داشت، امام رضا(ع) امام ما است و اصلا ایران افتخارش به امام هشتم است. ما چطور نمی‌توانیم در مورد مسیری به این مهمی که در زندگی سیاسی-عبادی ما تأثیر زیادی داشته است، کاری نکنیم؟ [۱]
 
[۱]- راه (تاریخ شفاهی دکتر محسن رضایی)، به کوشش دکتر حسین اردستانی، مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، ۱۳۹۴، جلد اول. صفحه۳۴.

منبع: مشرق
https://jahannews.com/vdcez78ppjh87ei.b9bj.html
jahannews.com/vdcez78ppjh87ei.b9bj.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بختیاروند
چاکرتیم آخرین سردار ایل
همکلاس . به فکر طایفه بیکارهای گرسنه باش
Iran, Islamic Republic of
گویند سلمان فارسی یکی از شاهزادگان بود ولی عاشق دین و خدا
وشنیده بود که پیامبری از آن دیار برمی خیزد به عشق دین و پیروی از آن پیامبر راهی آن دیار
شد و بنظرم در میدان برده فروشان هم فروخته شد
تا به مقصود و مقصد رسید. / یا حق
آدمیزاد
Colombia
ما در اوایل انقلاب چقدر از قومگرایی رنج کشیدیم تا جایی که همین قومگرایی نزدیک بود کشور را پاره پاره کند ، اما درایت و خردمندی امام خمینی و کوشش شیهد چمران و شهید سیاد شیرازی و هزاران رزمنده گمنام کشور را نگاه داشتند ، حالا جای افسوس دارد که بعضی ها دوباره دارند قومگرایی و ایل و قبیله بازی را مطرح میکنند ، اینها یا ندانسته و یا از قصد دارند برنامه دشمنان ایران را اجرا میکنند.
Canada
خودتى حاج محسن با اسم مستعار اومدى بلا؟!!
United States
اول پروژه کمتر از ۲۰۰ کیلومتر تهران شمال را (بعد از ۳۰ سال؟) تمام کنیم بعد برویم سراغ ۱۶۰۰-۱۷۰۰ کیلومتر پروژه جدید.....
Iran, Islamic Republic of
ایشان چقدر کم سواد هستن اتوبانی ساخته شود با ان هزینه شاید امام رضا مسیر را کم ویا در کویر رفته باشد اخه اتوبان داخل کویر به چه درد مردم میخورد
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا پیشنهاد بدی هم نکرده .یک اتوبان زده میشه برای این پروژه بودجه وبرای ساخت پیمانکار وبعد از چند سال میره کمیسیون اصل نود برای تحقیق وتفحص از حیف ومیل بیت المال و نهایتا اختلاس ودستگیری وبعد هم جند نفر سفر به کانادا.
Iran, Islamic Republic of
دقیقا درست فرمودید .....چندسال بعدش آمار بخور بخورها درمیاد...دوم !!بیچاره یوز پلنگ ها کجابروند !! اتوبان اونهم از وسط کویر لوت ....بابا خیلی نابغه ایی ....!خط هوایی مجانی بزنید کم هزینه تره !!
Iran, Islamic Republic of
احمق جان مسیر ترانزیتی کشور از جنوب هست ،اگر ده تا اتوبان و خط راه آهن هم میساختن بازم کم بود.حتما به نظر شما اتوبان یا باید شهید همت تهران باشه یا شمال
Iran, Islamic Republic of
عزیز دلم ،... بزرگوار! مخالفت هم رسم و رسومی دارد؛ ذات این پیشنهاد بسیار هم به جاست؛ از کودکی طرحی در ذهن دارم که این طرح قسمت قابل توجهی از آن است (شاید حدود 40 درصد)؛ البته گذشت زمان ضرورت و امکان انجام این طرح را بیشتر هویدا نموده است. ایکاش دولتمردا بدون در نظر گرفتن شرایط و حواشی حزبی-جناحی روحی چنین طرح هایی همت می گذاشتند...
Iran, Islamic Republic of
باز هم افاضات فرمودی؟!
Iran, Islamic Republic of
عجب روسياه هائى هستيد ! بعد وقتى دهن تون رو گل مى گيرند آه و ناله تون به آسمون بلند ميشه !
خب ، اونها هم مثل خودتون ! انگار سانسور توى خون شماست
United States
اتوبان و جاده بزرگ و پهن ساختن جز وظایف هر حکومت است و دولت .اما وصل آن حاده و بزرگراه به مقدسات غلط است .تو از کجا میدانی امام رضا از کدام مسیر حرکت کرده .تازه تو خودت را وصل می کنی باو که نواب خاص بودید ....
Iran, Islamic Republic of
شما فعلا اتوبان تهران شمال و تموم کنید بعدا به این فکر بیفتید که از جنوب غرب به شرق کشور اتوبان بکشید ضمنا کشیدن اتوبان با این حجم برای راننده خطرناکه و احتمالِ تصادف و زیاد میکنه شما مشکل آب مردم اهواز و حل کنید و جلوی کاشت هندوانه تو خوزستان به قصد صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و بگیرید ناوگان هوایی رو تجهیز کنید و قیمت پرواز و کم کنید تا مردم با هواپیما با آرامش و راحتی بیشتر برن نه اینکه چند روز تو ماشین باشن تا از اهواز به مشهد برسن از اهواز به عراق مسافتش و مدت تو ماشین موندنش کمتر میشه تا اهواز به مشهد خدا شفا بده
Iran, Islamic Republic of
مردم را با قطار(که وجود دارد) ببرند وماشین هاشون هم تو واگن باری مجانی بگذارند تا تو مشهد ماشین شخصی هم داشته باشندوتشنگی وسط کویر هم متحمل نشوند) هزینه بیست سالش از هزینه یک ساله اتوبان کشیدن کمتر می شود .....حسابداران یه دودوتا چهارتا بفرمایید!!!
حقگو
Iran, Islamic Republic of
برای حرکت امام رضا ع چندین مسیر در کتب تاریخی ذکر شده است که همه آن شهرها هم به گذشتن امام از شهرشان افتخار می کنند حالا فرضی کنید یک روایت تاریخی پایه ساخت بزرگراه گردد آیا این مسیر باعث اختلاف برای سایر شهرها که مسیر پیشنهادی از شهر آنها عبور نمی کند نمی شود؟
علی
Iran, Islamic Republic of
لطف بفرمایید از این طرحها ندهید توی ازاد راه شمال زاییدن چه برسد به طرح دیگری
Iran, Islamic Republic of
بله! تاکسی انواع دارد !گردشی! تلفنی! اسنپ !مسافر کش هم هست! بنده خدا به هر دری میزنه شاید بشه!
Oman
الان مشکلات مملکت از جمله گرد و خاک و آب در خوزستان حل شده و فقط مانده همین اتوبان اهواز تا مشهد که انشاالله این هم حل مشکل دیگه میریم واسه بازی فینال جام جهانی!
ایشان بفرمایند، این اتوبان دقیقا به چه درد مردم میخورد و یا اولویت های مهم تری وجود ندارد؟ مثلا برای اتصال بندر چابهار به بندر انزلی که کریدور بسیار مهم ترانزیتی ما هستش چه کاری انجام شده و پیشنهاد ایشان چیست؟ اولیویت ها را بشناسیم آقای معدن شناس!
حسن سلیمی
Iran, Islamic Republic of
آره، حتما می خواهی پیمانکار نام آشنای... هم اون رو اجرا کنه، آقای رضایی؟
Iran, Islamic Republic of
مشکل ریزگرد و آب اهواز و حل کنید و هواپیماها رو وجهیز این خیلی منطقی تره تا اینکه بخواید اینهمه مسیر و اتوبان بکشید مردم چند روز باید تو اتوبوس باشن تا از اهواز به مشهد برسن؟ اونم تو شرایط جوی کویر که هرآن ممکنه طوفان شن هم بیاد و تو طوفان شن کویر گرفتار بشن نمیدونم چرا بعضیا نمیخوان بازنشسته بشن بابا نزدیک ۴۰ ساله انواع و اقسام پستها رو داشتید خیلی جاها زحمت کشیدید دستتون درد نکنه ولی حالا که سنتون رفته بالا حالا که به پرت و پلا گویی رسبدید دل بکنید از این صندلی ریاست جا و فرصت به جوونترها بدید
Iran, Islamic Republic of
جل الخالق؟1
همین الان اگه بخواید میتونید با اتوبان از اهواز برید مشه
اهواز اندیمشک خرم آباد همدان ساوه تهران مشهد
Iran, Islamic Republic of
اگر به نامه ای که مأمون برای آورنده امام رضا ع زده است توجه کنید آنجا مأمون به ایشان ماموریت داده که امام علیه السلام را از مناطق کویری و دور از م دم عبور دهد تا کمتر مورد استقبال مردم قرار گیرد حالا این آقا می‌خواهد ...