جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

نحوه رفتار با مردم در بیان امام حسن علیه‌السلام

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 600409
نوروز 97 بر همگان مبارک باد. قرار ما این است که نوروز بر سر سفره فرمایشات نورانی معصومین علیهم‌السلام بنشینیم. امروز مهمان یک بیان ارزشمند از امام حسن علیه‌السلام هستیم.
گروه فرهنگی جهان نيوز، محد لطفی زاده: از کریم اهل بیت امام حسن علیه‌السلام به نقل (میزان‌الحکمه) روایت شده که (صاحِبِ النّاسَ مِثلَ ما تُحِبُّ أن یُصاحِبوکَ بِهِ) یعنی با مردم آن‌گونه رفتار کن که دوست داری با تو رفتار کنند.

این حدیث نورانی را خوب است همه مسئولین و مدیران کشور بالای سر خود نصب کنند و مداوم آن را بخوانند و به حافظه بسپارند.

اگر می‌خواهیم قانون تصویب کنیم باید آنطور قانونگذاری کنیم که دوست داریم برای ما قانون بنویسند. اگر قرار است سخت‌گیری در بازرسی انجام دهیم باید این سخت‌گیری طوری باشد که خود مایلیم تحت بازرسی واقع شویم.

در خانواده هم این بیان شریف و ارزشمند شایسته است سرلوحه زندگی باشد. زن و شوهر باید طوری با هم سخن بگویند و رفتار کنند که مایلند همسرشان آن‌گونه بگوید و رفتار کند.

خلاصه آنکه اگر فردی خود را پیرو اهل بیت علیهم‌السلام می‌داند باید با همسایه، کارمند، همسر، دوست، همکار و سایر مردم طوری رفتار کند که به این بیان شریف امام حسن علیه‌السلام نزدیک باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم و اهلک اعداءهم اجمعین"