پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۱
۲
حدیث روز/

سه ویژگی‌ عید نوروز در کلام امام صادق(ع)

شنبه ۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 600391
امام صادق علیه السلام: نوروز، روزی است که قائم ما و ولاة الأمر ظهور می‌کنند و آن روزی است که قائم ما علیه السلام بر دجال ظفر می یابد.
سه ویژگی‌ عید نوروز در کلام امام صادق(ع)
به گزارش جهان نيوز، امام جعفر صادق علیه السلام: ای معلی! نوروز، روزی است که قائم ما و ولاة الأمر ظهورمی‌کنند و آن روزی است که قائم ما علیه السلام بر دجال ظفر می یابد و او را در زباله دانی کوفه به دار می کشد.

و روز نوروزی نیست مگر اینکه ما در آن  منتظر فرج هستیم برای اینکه آن روز از ایام ما و ایام شیعه ماست که عجم آن را حفظ کرده در حالی که شما آن را ضایع کردید.

متن حدیث:
عَنْ مُعَلَّی بْنِ خُنَیسٍ قَالَ دَخَلْتُ عَلَی الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ ع یوْمَ النَّیرُوزِ فَقَالَ أَ تَعْرِفُ هَذَا الْیوْمَ؟ .... هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْهَرُ فِیهِ قَائِمُنَا وَ وُلَاةُ الْأَمْرِ وَ هُوَ الْیوْمُ الَّذِی یظْفَرُ فِیهِ قَائِمُنَا ع بِالدَّجَّالِ فَیصْلِبُهُ عَلَی کنَاسَةِ الْکوفَةِ وَ مَا مِنْ یوْمِ نَیرُوزٍ إِلَّا وَ نَحْنُ نَتَوَقَّعُ فِیهِ الْفَرَجَ لِأَنَّهُ مِنْ أَیامِنَا وَ أَیامِ شِیعَتِنَا حَفِظَتْهُ الْعَجَمُ وَ ضَیعْتُمُوهُ أَنْتُمْ.

«مستدرک ‏الوسائل ج، 6 ص 353- بحارالانوار، ج56»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
متاسفانه ما (عجم) هم داریم نوروز رو با کارهای مزخرف و شرک آلودی مثل چهارشنبه سوری و ... ضایعش میکنیم
Iran, Islamic Republic of
این حدیث یعنی نوروز از نظر باستانی و تاریخی، ارزش خاصی ندارد. بلکه انسان، به اعمالی که مورد رضایت خدا، است، ارزش می یابد.
انتطار فرج؛
ظهور؛
پیروزی حکومت حق؛
این سه، نوروز یا همان عید، معرفی شده اند. یعنی اصل، این ها است. نه آمدن یک مقطع زمانی خاص و تحویل سال شدن.