کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد رضایی از وضع حمل و نقل ریلی+عکس

3 فروردين 1397 ساعت 23:23

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم پیشرفت کافی در بخش حمل و نقل ریلی را یکی از عوامل آمار بالای تلفات جاده‌ای و مانعی برای رشد گردشگری داخلی دانست.


به گزارش جهان نیوز، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود از عدم پیشرفت کافی در بخش حمل و نقل ریلی انتقاد کرد و این مشکل را یکی از عوامل آمار بالای تلفات جاده‌ای و مانعی برای رشد گردشگری داخلی دانست.

رضایی در اینستاگرم نوشت:

"نوروز در قطار"
سالانه در تصادفات جاده ای، نزدیک به ۱۹هزار نفر کشته و بیش از چند ده هزار تن مجروح می شوند. یکی از دلایل این وضع این است که حمل و نقل ریلی ما پیشرفت نداشته است.

درکشورهای پیشرفته، بخش مهم انتقال بار و مسافر با راه آهن انجام می‌شود که آمار خسارات جانی و مالی آن فوق‌العاده پایین است. البته سرعت قطارها هم معمولا تا سیصد و پنجاه کیلومتر درساعت می رسد. ناگفته نماند که درسیاست‌های کلی برنامه ششم از دولت و مجلس خواسته شده بود به گسترش راه آهن اولویت دهند. نوروز با خانواده به خوزستان رفتیم. دربازگشت، ساعت یک و نیم بعد از ظهر از اندیمشک حرکت کردیم و ساعت ۳ و نیم صبح به تهران رسیدیم.

تصور کنید اگر قطار سریع السیری در ایران وجود داشت که مسیر ۱۴ ساعته تهران- اندیمشکرا ۵ ساعته طی می‌کرد، چه تحولی در انتظار صنعت گردشگری داخلی بود."
 
 


کد مطلب: 600377

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/600377/انتقاد-رضایی-وضع-حمل-نقل-ریلی-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com