جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۲

انتقاد رضایی از وضع حمل و نقل ریلی+عکس

جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۳
کد مطلب: 600377
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، عدم پیشرفت کافی در بخش حمل و نقل ریلی را یکی از عوامل آمار بالای تلفات جاده‌ای و مانعی برای رشد گردشگری داخلی دانست.
انتقاد رضایی از وضع حمل و نقل ریلی+عکس
به گزارش جهان نيوز، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتشار پستی در صفحه‌ی اینستاگرام خود از عدم پیشرفت کافی در بخش حمل و نقل ریلی انتقاد کرد و این مشکل را یکی از عوامل آمار بالای تلفات جاده‌ای و مانعی برای رشد گردشگری داخلی دانست.

رضایی در اینستاگرم نوشت:

"نوروز در قطار"
سالانه در تصادفات جاده ای، نزدیک به ۱۹هزار نفر کشته و بیش از چند ده هزار تن مجروح می شوند. یکی از دلایل این وضع این است که حمل و نقل ریلی ما پیشرفت نداشته است.

درکشورهای پیشرفته، بخش مهم انتقال بار و مسافر با راه آهن انجام می‌شود که آمار خسارات جانی و مالی آن فوق‌العاده پایین است. البته سرعت قطارها هم معمولا تا سیصد و پنجاه کیلومتر درساعت می رسد. ناگفته نماند که درسیاست‌های کلی برنامه ششم از دولت و مجلس خواسته شده بود به گسترش راه آهن اولویت دهند. نوروز با خانواده به خوزستان رفتیم. دربازگشت، ساعت یک و نیم بعد از ظهر از اندیمشک حرکت کردیم و ساعت ۳ و نیم صبح به تهران رسیدیم.

تصور کنید اگر قطار سریع السیری در ایران وجود داشت که مسیر ۱۴ ساعته تهران- اندیمشکرا ۵ ساعته طی می‌کرد، چه تحولی در انتظار صنعت گردشگری داخلی بود."
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
باز دست انگلستان درد نکند که این راه اهن را برای شما درست کرد ...
تندیس
Iran, Islamic Republic of
عزیزم انگلستان برای ما راه اهن درست نکرد بلکه در سرزمین ما برای خودش و وصول به اهدافش یعنی سرعت در لجستیک جبهه اسیای میانی و عقبه مطمئن در جنگ با هیتلر یک رشته راه اهن شمال - جنوب در ایران احداث کرد و بعد از جنگ دوم جهانی دولت ایران چه در دوره پهلوی دوم و چه بعد انقلاب با احداث مسیرهای جدید و توسعه انرا بهبود بخشیدند.
ضمنا کسی به دشمنش که در مقطعی نیمی از خاک کشورش را اشغال کرده و چه جفاهایی به هم وطنانش روا داشته نمیگوید دستش درد نکند.