پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۹
سروری:

برجام زمینه ورود کالاهای بنجل به کشور را فراهم کرد/ دولت با سوءاستفاده گران عرصه تولید برخورد خشن کند

جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 600340
دبیرکل جمعیت رهپویان با اشاره به لزوم حمایت مردم از کالای ایرانی گفت: مسئولان باید از مردم حمایت کرده و اجازه ندهند برای کسانی که به اسم تولیدکننده بر اقتصاد کشور چنبره زده‌اند حاشیه امن و امکان حیات وجود داشته باشد.
برجام زمینه ورود کالاهای بنجل به کشور را فراهم کرد/ دولت با سوءاستفاده گران عرصه تولید برخورد خشن کند
به گزارش جهان نيوز، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به نامگذاری سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی اظهار داشت: نامگذاری سال 97 نمایانگر حساسیت‌های جامعه ماست؛ اینکه چندین سال شعارهای اقتصادی تنظیم می‌شود و این شعارها از حالت کلان به صورت میدانی و عملیاتی در می‌آید به این دلیل است که رهبر انقلاب یک فرهنگ‌سازی جدی را از سال‌های گذشته آغاز کرده‌اند.

سروری افزود: در همین زمینه می‌توان به تبیین مفهوم اقتصاد مقاومتی اشاره کرد که با توجه به مباحث مربوط به تولید داخلی امروز زمینه تاکید بر لزوم خرید کالای ایرانی فراهم‌شده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بابیان اینکه این مساله نشان می‌دهد رهبر انقلاب اصرار دارند مسئولان برای برون‌رفت از مشکلات کشور بر حل مشکلات اقتصادی و معیشتی تمرکز کنند، تصریح کرد: در مصاف با دشمن و حتی در عرصه امنیتی توجه به مسائل اقتصادی نقش‌آفرین است.

وی بر همین اساس افزود: ما اگر به دنبال تحقق امنیت و مبارزه با آمریکا هستیم باید به تولید داخل توجه کنیم و تجلی آن نیز در حمایت از کالای ایرانی است؛ لذا شاهدیم رهبر انقلاب نیز در عرصه نامگذاری از مفهوم به مصداق رسیده‌اند و این مساله جنبه عملیاتی گرفته است.

سروری ادامه داد: نکته بعدی در نامگذاری رهبر انقلاب دو وجهی بودن آن است چراکه تذکر ایشان هر سال به مسئولان پررنگ‌تر به مردم بوده است اما امسال مردم را نیز متوجه این امر کرده‌اند.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی بابیان اینکه دولت موظف است سمت‌ و سوی بانک‌ها را به‌طرف تقویت تولید داخلی ببرد افزود: دولت باید جلوی قاچاق بی‌رویه را گرفته و بحث صادرات را مورد توجه قرار دهد.

وی به لزوم توجه به چرخه صادرات از محل تولید تا صادرات اشاره کرد و گفت: هر جا این حلقه به‌هم‌پیوسته دچار شکاف شود ما نیز دچار ناکامی خواهیم شد که این نیازمند حمایت اقتصادی، مالی و اعتباری از تولیدگران است.

سروری نقش مردم را در تحقق شعار امسال بسیار مهم دانست و گفت: مردم می‌توانند بزرگ‌ترین اقدام را با خرید کالای ایرانی در جهت تقویت تولید داخلی انجام دهند، یعنی اگر ایرانیان بپذیرند باهدف ساختن آینده کشور، کیفیت و قیمت را به صورت نامتعادل با کالای خارجی بپذیرند، کشور پیشرفت می‌کند؛ البته در مواردی که کالای ما با کالای خارجی فاصله دارد این ایثار باید از سوی مردم مورد توجه قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در عین حال گفت: مسئولان باید از مردم حمایت کرده و اجازه ندهند برای کسانی که به اسم تولیدکننده بر اقتصاد کشور چنبره زده‌اند حاشیه امن و امکان حیات وجود داشته باشد و دولت باید به شکل خشن و جدی با سوء استفاده‌گرانی که کیفیت را کاهش و قیمت را افزایش می‌دهند مقابله کند و این امر از سرخوردگی مردم جلوگیری می‌کند.

وی کنترل واردات را نیز بسیار موثر ارزیابی کرد و یادآور شد: این موضوع به دیپلماسی سیاسی ما بازمی‌گردد که باید با تحرک اقتصادی حرکت کند؛ برجام زمینه ورود کالاهای بنجل به کشور را فراهم کرده و از این رو کالاهای روی دست مانده خارجی به صورت سرسام‌آوری تعادل واردات و صادرات ما را بر هم‌ می‌زند.

سروری افزود: نباید اجازه داد تحت عنوان گرفتن پول خودمان‌ که با نامردی آمریکایی‌ها امکان ورود آن به کشور فراهم نشده است کالای سطح پایین و بنجل به‌جای پول وارد کشور شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مکوندی
Romania
جنس بنجل چهل ساله که راه کشور ما را پیدا کرده و ملت مجبورند, بنجل بخرند چون مثل مسئولای ... پل خرید ماشین و لوازم اصل و برند را ندارند. یادم است بچه که بودیم وقتی برای کار پدرم به ابزار فروشی میرفتیم, میگفت این امریکاییه. این انگلیسی این آلمانی. ولی اگر پول کم داری از این آشغالای ژاپنی ببر.
هنوز هم اون لوازم دارند کار میدهند, و پولمان را دور نریختیم. اما امان از الان که بازار پر شده از بنجل ابزار چینی, و هندی و روسی و وطنی بی کیفیت و آشغال که سرمایه مردم را به باد میدهند. سوخو از روسیه میخریم که در همان پرواز آزمایشی سقوط میکنه آن وقت به ملت میگیم حتما کالای ایرانی بخرید تا به کی کمک بشه؟
ما اگه در همان زمینه تولید فراورده های نفتی و پلیمری و پتروشیمی کار کنیم و وارد بازار جهانی هم بشویم آن قدر درآمد خواهیم داشت که نیازی به تولید خودرو با قطعات بنجل وارداتی نخواهیم داشت. اصلا چه لزومی, دارد این همه اقتصاد قاراشمیش و مولد رانتی داشته باشیم؟ مگر سوییس خودرو تولید میکند؟ یک ساعت مچی میسازد که قیمتش لا یک پورشه برابری میکند. ولی این شعاربازیها واقعا بچه گانه است و تا پارچه چادر زنان و دستار و ردای علما از چین و ماچین و کره و ژاپن وارد میشود, صحبت از کالای ایرانی اصیل و با کیفیت چندان سودی ندارد.
سلام
Iran, Islamic Republic of
شک نکنید
این حرف اخیر موگرینی یعنی حفظ برجام بدون آمریکا هم کاملا بازی هماهنگ با آمریکاست
بازی جدیدی برای سرکیسه کردن بیشتر اقتصادی ایران
و گرفتارتر کردنش در حوزه های غیرهسته ای
باید پرونده از دولت گرفته شود و ملی شود
تا امید آمریکا و اروپا برای خدعه های جدید قطع شود
هشدار!
Iran, Islamic Republic of
ایشان هم مثل بقیه مسولین قبلی و حال فقط فقط شعار دادن را بلد هستند و آتشین سخنرانی کردند را بلد هستند از دادن حتی یک راهکار که قابلیت اجرایی داشته باشد عاجز هستند و ناتوان . آقای سروی مردم دیگر گول خوب حرف زدند شما. را نمی‌خورند شما بقدر کافی هم زمان داشتید و هم قدرت و تریبون برای این حرفها طرحهای نظرات شما فقط کشور. این به لبه پرتگاه و نابودی نزدیک میکند همانطور که تا بکار کرده است خوب مقایسه کنید موجودی کشور در سال ۵۷ را و موجودی کشور در سال ۹۷را از بودجه کشور تا همه چیه ان از صنعت گرفته تا کشاورزی و بازرگانی از صندوق ارزی کشور گرفته تا موجودی بانکی کشور از رفاه عمومی مردم تا در مانده شدن مسولین کشور و شعارهای پوچ وبی معنی آن به صد سال زمان نیاز است تا تازه بتوانیم به چهل سال عقب برگردیم
مهندس
Iran, Islamic Republic of
کدام کالای ایرانی؟؟ تنها مونتاژ کالای درجه سه چینی هست...اگر کسی لامپ ال ای دی ایرانی (اصل چینی) خریده می فهمه چی میگم. چند لامپ گرفتم که بعد از سه جهار ماه میسوزه والبته چون گارنتی داره عوض میکنم با نو....و الان سه چهار سالی هست که این داستان ادامه داره..در عجبم که شرکتش چطور ورشکست نمیشه..
Iran, Islamic Republic of
برجام نبود تو که نه ولی ما میمردیم از گشنگی
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
لیاقت امثال شماهمین دولت ... است
United States
...این مملکت یک گاندی میخواد، آقایون اگه راست میگن از خودشون شروع کنند ، یک قلم فقط ، ماشین های سوپر لاکچری آلمانی و امریکائی را کنار بذارن و از تولیدات ایران خودرو یا سایپا استفاده کنند تا مردم هم ببینند که مسولین شان راست میگن و دغدغه مملکت رو دارند !
United States
...
اگه راست میگی اسامی وارد کنندگان از چین را منتشر کن تا ببینیم چند تا از خودتون یا آقازاده های اصولگراست ! با خالی بندی و غوغا سالاری که نمیتونید حقیقت رو پنهان کنید ، اگر مردید و ذره ای برای این مملکت دل می سوزونید بگید آقایون به جای این حرفها یه فتوای دو سطری بدن مبنی بر تحریم کالای خارجی و خصوصاً چینی ! اون موقع دیگه نیاز نیست برای روحانی شعر بخوانید و رگ گردن متورم کنید !
محسن
Iran, Islamic Republic of
ما که بنجل ترین تولیدات رو به مردم شریف و نجیب ایران غالب کردیم که ربطی به دولت و برجام دو ساله نداره جناب!
همین انحصار وسایل نقلیه آشغالی رو چهار دهه است مافیایی بر عهده دارند وسایل نقلیه ای که قاتل هم وطنان عزیز ما هستند و به بالاترین قیمت به فروش می روند. یا تولید داروهای قلابی با عوارض منفی کار کیه جناب سرور ؟ یا فراوان کالاهای به درد نخورد داخلی اعم از مواد غذایی و پوشاک و صنعتی و دیگر لوازم مورد نیاز جامعه رو کی تولید کرده؟ برجام؟ همینطوری نشستی حرف می زنی و متوجه نیستی داری چی میگی و به دلیل مخالفت با دولت و برجام همه چی رو ربط به برجام میدی اما خودت هم می دونی در سایه اقتصاد بسته به هیچ جایی نخواهیم رسید و چه بسا تولید کنندگان محترم ما هم بدونند اما کاری از دست شان بر نمی آید و مجبور می شوند که کالاهایی رو تولید کننند که ارزش استفاده نداره. بله در سایه تحریم و اقتصاد بسته هر مشکلی در کشور قابل پیش بینی است. لطفا منصف باشید تا عاقبتی نیک داشته باشید.