جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رییس پلیس راهور ناجا:

کاهش ۵درصدی تصادفات فوتی و جرحی

جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۰
کد مطلب: 600329
رییس پلیس راهور ناجا از افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی سفرها در نوروز امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.
کاهش ۵درصدی تصادفات فوتی و جرحی
به گزارش جهان نيوز به نقل از سایت راهور، سردار مهری روز جمعه در حاشیه بازدید از پلیس راه های استان فارس گفت: از ۲۳ اسفند ۹۶ تا پایان روز پنجشنبه عدم توجه به جلو با ۳۵ درصد، سرعت غیرمجاز ۲۲ درصد و سبقت غیرمجاز با ۱۷ درصد مهمترین علل وقوع تصادفات فوتی و جرحی بوده است. بدین ترتیب این ۳ عامل دلیل ۷۰ درصد مرگ و میر و جرح در نوروز بوده است.

وی با اشاره به این که در این مدت ۶۰ درصد تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری شهرها رخ داده است گفت: در عین حال ۶۲ درصد تصادفات در راههای اصلی، ۲۷ درصد فرعی و ۱۱ درصد روستایی رخ داده است.

رییس پلیس راهور ناجا با بیان این که ۶۹ درصد تصادفات متعلق به خودروهای سواری بوده است گفت: متاسفانه ۴۰ درصد تصادفات نوروزی از شکل واژگونی بوده که علت اصلی آن خستگی و خواب آلودگی بوده است.

وی گفت: طی۲ روز اول فروردین ۵ درصد کاهش تصادفات و فوتی داشتیم که جا دارد از مردم برای رعایت قوانین و مقررات رانندگی و همکاری با پلیس تشکر کنیم.

رییس پلیس راهور ناجا در عین حال تاکید کرد: به جهت حفظ جان مسافران نوروزی، برخورد با تخلفات حادثه ساز همچون سرعت و سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ و راست و تردد در جاده خاکی خط قرمز پلیس است و رانندگان در صورت ارتکاب این تخلفات از ادامه سفر باز می مانند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *