جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
پس از تصدی منصب جدید..

جان بولتون: جنگ به راه نمی‌اندازم!

جمعه ۳ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۳۲
کد مطلب: 600300
رئیس جمهور آمریکا، جان بولتون را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید کاخ سفید منصوب کرد.
جان بولتون: جنگ به راه نمی‌اندازم!
به گزارش جهان نيوزبه نقل ازالعالم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد جان بولتون از چهره های تندرو، به عنوان مشاور جدید امنیت ملی خواهد شد. وی جایگزین هربرت مک مستر می شود که تاکنون در این سمت قرار داشت.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در پیامی توئیتری نوشت: من بسیار خوشحالم که اعلام کنم که جان بولتون مشاور امنیت ملی جدید من خواهد بود. این موضوع در چهارم آوریل اجرایی خواهد شد. من از خدمات ژنرال اچ آر مک مستر که کار فوق العاده ای انجام داد،تشکر می کنم. او دوست من خواهد بود. مراسم انتقال در نهم آوریل برگزار خواهد شد.

«بولتون» ۷۰ ساله، آگوست ۲۰۰۵ در دولت «جورج دبلیو بوش» پسر به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد انتخاب شد، اما این انتصاب بدون رأی اعتماد مجلس سنا بود و او که می‌دانست شانسی برای تأیید صلاحیت ندارد، دسامبر ۲۰۰۶ استعفا کرد.

او یکی از ضدایرانی‌ترین سیاستمداران نومحافظه‌کار در آمریکا و جزو تندروترین مخالفان توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ به شمار می‌رود.

بولتون بارها در مصاحبه‌ها و نوشته‌های مختلف از اینکه راهبرد ترامپ درباره برجام تحت تأثیر مواضع تیلرسون و مک‌مستر قرار گرفته، گلایه کرده بود.

یک خبرنگار شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده، جان بولتون به رئیس‌جمهور آمریکا قول داده در صورت انتصاب به عنوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید «جنگی به راه نخواهد انداخت».

     
 

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *