سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
۲۷
بودجه دولت صرف خرید کالاهای خارجی نخواهد شد

ابلاغ جهانگیری به ‌دستگاه‌ها‌ی دولتی و نهادهای عمومی: ‌خرید کالای خارجی مشابه تولید ایرانی ممنوع

پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۳
کد مطلب: 600265
معاون اول رئیس جمهور گفت: به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود تا هیچ سازمان و ارگان دولتی و وابسته به دولت هیچ کالای خارجی که مشابه آن در کشور است خریداری نکند و بودجه دولت دیگر صرف خرید کالاهای خارجی نخواهد شد.
ابلاغ جهانگیری به ‌دستگاه‌ها‌ی دولتی و نهادهای عمومی: ‌خرید کالای خارجی مشابه تولید ایرانی ممنوع
اسحاق جهانگیری امروز در بدو ورود به شهرستان سیرجان در جمع خبرنگاران اظهار‌ داشت: امیدوارم سال جاری سال پر خیر و برکتی برای امت ایران و همه ایرانیان سراسر جهان باشد.

وی با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سال 1397 بهتر از سال 96 و سال‌های قبل از آن سپری کنیم، افزود: در سال 1396 تلخی‌ها و سختی‌های زیادی در کشور تجربه کردیم که نمونه آن کشتی سانچی، زلزله کرمانشاه و کرمان، سقوط هواپیمای آسمان و ... است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه حسن نوین در این است که همه چیز از ابتدا شروع می‌شود و تدبیر، امید و نشاط جدید در جامعه به وجود می‌آید، تصریح کرد: در سال 1396 کارها و اتفاقات زیادی در کشور شاهد بودیم که نمونه بارز آن در سفر رییس جهمور به استان کرمان که در اواخر سال 1396 می توان اشاره کرد که در آن سفر 10 هزار میلیارد تومان طرح در استان افتتاح و همچنین آغاز اجرای 10 هزار میلیارد تومان طرح جدید رقم خورد که کم و بیش چنین اتفاقاتی در سایر استان‌های کشور رخ داده است.

وی با بیان اینکه واقعیت این است که مردم ایران مسایل جدی و چالش‌های مهمی را در بخش‌های مختلف در پیش رو دارند، عنوان کرد: اقتصاد، معیشت مردم، بیکاری جوانان، توسعه کشور، عقب نیفتادن از گردنه توسعه، مسایل و آسیب‌های اجتماعی از جمله مواد مخدر و ... باید به صورت جدی در سال جاری به آنها پرداخت.

‌جهانگیری به مسایل منطقه اشاره کرد و ادامه داد: ایران کانون توجه دنیا و یکی از کشورهای با ثبات منطقه است، نباید بگذاریم منطقه به سمت تلاطم پیش رود و یکی از مسایلی دیگر نیز باید مراقب مرزهای خود بوده و از حقوق ملت دفاع کنیم.

وی با اشاره به سخنان ترامپ و موضع آمریکا نسبت به ایران، گفت: رییس جمهور آمریکا حرف‌های خطرناکی نسبت به ایران می‌زند و باید با دقت و تدبیر نسبت به مسایل منطقه و جهان روبرو شویم و باید با چاره اندیشی و تدبیر بتوانیم از این مسایل عبور کنیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید برآنکه باید به سمت وحدت و انسجام در مسایل سیاسی داخلی حرکت کنیم، اظهار کرد: مسایل اقتصادی، سیاسی، منطقه و بین‌المللی قابل حل است و این قابل حل بودن نیز در صحبت‌های مقام معظم رهبری در روزهای اخیر و همچنین در سخنرانی اخیر ایشان در مشهد مقدس نیز وجود داشت که می‌توانیم با قاطعیت و تکیه بر فرصت های طلایی مسایل خود را حل کنیم، زیرا ایران کشوری استثنایی و پر از نعمت و امکانات و استعدادهای فنی بالاست و می توانیم از این فرصت‌ها برای حل مشکلات کشور استفاده کنیم.
وی با تاکید برآنکه حل مسایل ایران در گروی حل مسایل سیاسی است نه تکنیکی و فنی اظهار کرد: باید از چندگانگی و تفرقه پرهیز کنیم و سال 1397 را به سال وحدت و همدلی تبدیل کرده و در سایه چنین وحدت و انسجامی می‌توان به نحو مطلوب مسایل کشور را حل کرد.

‌جهانگیری ادامه داد: اگر نیروها و جناح‌های سیاسی بخواهند به جای خدمات به مردم در اصطحکاک با یکدیگر باشند قطعا نمی‌توان مشکلات مردم را حل کنیم و این مشکلات همچون گذشته بر روی زمین باقی خواهند ماند، این کشور حجم زیادی از شغل را دارد و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها، بخش خصوصی و با میدان آمدن مردم می‌توان مشکلات بیکاری را حل کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال به عنوان « حمایت از کالای ایرانی» توسط مقام معظم رهبری اظهار کرد: هیچ کشوری به توسعه نرسیده مگر آنکه مردم آن کشور مصمم شدند که از کالاهای تولیدی کشور خود استفاده کنند.
معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت کشور ژاپن طی چندین سال گذشته بیان کرد: مردم باید پای تولیدات داخلی ایستاده و تولیدکنندگان باید کالاهای رقابتی و با کیفیت به جامعه تحویل دهند ضمن تولید کنندگان نباید از این موضوع سوء استفاده کرده و ایرانیان نیز باید عرق ملی نسبت به کالاهای داخلی داشته باشند.

وی با تاکید برآنکه هیچ دستگاه دولتی حق ندارد از محل بودجه دولتی کالاهای مشابه خارجی را استفاده کند، تصریح کرد: این قانون را به صورت مصوبه دولتی در روزهای آینده به سایر دستگاه‌های اجرایی ابلاغ خواهیم کرد و با این فرهنگ می‌توانیم کشور را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
شما لطفا بفرمایید جلوی قاچاق و واردات بی رویه رو بگیرید برای حمایت از تولید ملی
دیگه از این کارها...خسته شدیم
Iran, Islamic Republic of
قاچاقچیان زورشان بیشتر است از دولت پس دولت در اینکار از پیش شکست خورده است
Iran, Islamic Republic of
برادران قاچاقچی!!!!!!!!!!!!!!!!نخواهند گذاشت این طرح موفق شود
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز چرا از خودت علامت تعجب اضافه کردی.؟ ...
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
بنده در بزرگترین کارخانه کاغذسازی خاورمیانه کار می کنم. دولت برای واردکنندگان کاغذ خارجی تعرفه صفر درصد وضع کرده است در حالی که کارخانه ما برای واردات مواد اولیه خارجی باید مالیات بر ارزش افزوده بپردازد و پس از تولید کاغذ هم باید در هنگام فروش کاغذ، مالیات بر ارزش افزوده بپردازیم که متاسفانه در شرایط برابر، قیمت کاغذ تولیدی ایرانی 25 درصد گرانتر از کاغذ وارداتی می شود. با این شرایط آسان برای کاغذ وارداتی چگونه می توانیم رقابت کنیم؟
هموطن رهگذر
Iran, Islamic Republic of
درپاسخ به مطالب شما صرفنظر از تعرفه صفر درصد که سیاستهای تنطیم بازار ممکن است از جمله عوامل ان باشد باید بعرض حضرتعالی رسانیده شود که مالیات و عوارض ارزش افزوده ازمابازای ستانده و داده ها حاصل میگردد که انهم درچا چوب مقررات خصوصا این نوع محصول که در مراحل مختلف ثبت نام ارزش افزوده شناسائی میگردد بدست میاید اگر صنعتی که نام برده اید مدیران مالی وباتجربه ایی داشته باشند قطعا" میدانند که نرخ هر سال برابر برنامه توسعه های اقتصادی چگونه باید محاسبه وبعنوان عامل وصول درمهلت مقرر به حساب تعیین شده پرداخت تابرابر قانون بعنوان اعتبار دستگاه ویا سازمان مدکور در قانون در نطر گرفته شود که نهایت ان امنیت ، روانی جاده های شهری ، ابادانی معابر ، تامین هزینه حقوق ویا موضوعاتی که قانون تعیین نموده هزینه شود .بهترین راه و راه میانبر برای شما انست که به مطالعه دقیقتری بپر دازید که شک و شبه ایی برایتان باقی نماند. انشاء الله و رحمان
هموطنی رهگذر بر جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
خدمت ، فداکاری، تلاش، مجاهدت، از خود گذشتگی ، دیگران را بر خود مقدم داشتن ، ساده زیستی ، دل کندن از ذخیره های دنیوی، پشت کردن بدنیای فریبنده ، دنیا را بخدمت گرفتن و خود را بخد مت دنیا در نیاوردن ، احب الناس، ظلم ستیزی، جهادفی سبیل الله ، مقاومت با شاخصه های صدر الاشاره همه وهمه در انسانهایی نمود عینی پیدا میکند که اکثریت قریب به اتفاق مردم ارکان اقتصاد مقاومتی را در آنها که نقش محوری دارند مشاهده کنند تاتسخیر قلبها شکل نگیرد محال است بتوانید برموضوعات فائق آئید وسخن دستوری که گاه در قالب بخشنامه و یا دستورالعمل ویا آئین نامه ارائه میگردد گر چه لازم است اما کافی بمقصود نیست .خریدمحصولات داخل برای کشوری که بنادارد با توانمندی های خود اداره شود بسیار پسندیده است ولیکن نکات حائز اهمیت دیگری در استفاده از تمام ظرفیتهای فکری و فرهنگی وخلاقانه و استفاده از هنرهم درالویتهای بعدی استفاده محصولات داخلی هم باید مد نظر قرارگیرد حتما از زبانها شنیده اید که گاه برای یک عملیات در دوره دفاع مقدس طرح وبرنامه های زیادی شکل میگرفت مثلا جزرومدآب ، عوارض زمین ، استعدادنیروها، شجاعت و از خود گدشتگی، ادوات بکار گرفته وامثالهم مهم بودند در بحث استفاده از محصولات داخلی ظرافتهایی دارد که باتوجه به مخاطب انکه مردم هستند بسیار مهم اند.آنها را کشف کنید.
Iran, Islamic Republic of
سلام .می توانم بگویم در پانزده سال گذشته این دسنور چندین بار ابلاغ و صادر و فقط ارائه شده ، فقط ارائه می شود . اصلا چیز جدیدی نیست
Iran, Islamic Republic of
اینکه از سالها قبل هم در قالب بخشنامه ابلاغ شده ولی تاثیری نداشته.دستگاههای اجرایی حتی چایی کارکنانش را از چایهای خارجی که در قالب نام ایرانی مثل گلستان و ... است مصرف میکنند حال انکه چای چایکاران شمال روی دست کشاورز میماند.شما از این بگیرید برید بالا .از خودکار و .... .کو گوش شنوا و قلب سلیم برای عمل.
Iran, Islamic Republic of
اقای جهانگیری خدا وکیلی تو هیات دولت چه چایی مصرف میکنید
Iran, Islamic Republic of
شما جلوی دختران و پسران وارداتچی بیکار مظلوم وزرا را بگیرید کار درست می شود. درسته که اشتغال این دختران و پسران مظلوم با واردات گره خورده ولی این گره باعث گره افتادن در زندگی هزاران هزار خانواده می شود.
مردم فهیم تر و با غیرت هستند و میدانند و می فهمند مصرف کالای ایرانی موجب اشتغال فرزندانشان و هموطنانشان می شود . کافیه دور و بر خودتان را کنترل کنید....
مجید
United Arab Emirates
این بخشنامه حداقل ۵ بار تا حالا صادر شده است.
Iran, Islamic Republic of
خودشان اهمیت نمی دهند. من سرباز رسیدگی به اسناد هزبنه ای در سپاه استان بودم واقعا در خصوص خرید کالای خارجی سخت گیری زیادی می کنند.. کالای خارجی را بدون اخذ صورتجلسه کمسیون رده مافوق در مرکز مالی ستاد نیروی زمینی نمی توانی هزینه کنی. به خرید کالای ایرانی به عنوان دستور شرعی و قانونی عمل می کنند. ...
United Kingdom
دوباره چند روز نمایش و شو همان مسیر گذشته.راستی یک سئوال پیش می اید یعنی خود شما تا حالا نمی دانستید نباید جنسی که در ایران تولید می شود خارجی ان را وارد نکنید.اگرنمی دانستید و منتظر بودید که رهبری به شما بگوید.که وای به حال ما که چه نابغه های برما حکومت می کنندواگر می دانستید که حتما می دانستید چرا تا حالا این کار را انجام نداده بودید....
عدالت
United Kingdom
اگر دست فرزندان وزراء و آقا زاده ها و ژنهای برتر از واردات کالا کوتاه بشود می توان امیدوار شد که کالاهای ایرانی بتواند جان تازه بگیرد
اگر به سخنان آقای جهانگیری در مناظره توجه کنید ( وقتی بحث کالای قاچاق یکی از دختران وزرا مطرح شد من تا چند روز نمی دانستم راجع به کدام وزیر است) مفهوم این جمله این است تمام فرزندان وزرا در وارادت کالا نقش دارند که آقای جهانگیری نمی دانسته کدام دختر وزیر دست به هم چه کاری زده است و از طرفی دختر وزیر را مظلوم خواند
Netherlands
کاربیهوده ایست تجربه ایرانخودرو و سایپا نشان داده فقط جنس ایرانی در دسترس و قابل خرید باشد کارخانه دار فقط به فکر تیغ زدن و تحقیر مشتری می افتد و تا صد سال کوجک ترین تکونی به خودش نمیده چون همینه که هست
Netherlands
کاربیهوده ایست تجربه ایرانخودرو و سایپا نشان داده فقط جنس ایرانی در دسترس و قابل خرید باشد کارخانه دار فقط به فکر تیغ زدن و تحقیر مشتری می افتد و تا صد سال کوجک ترین تکونی به خودش نمیده چون همینه که هست
Iran, Islamic Republic of
در دولت آقایی که نمیشه عکسشو چاپ کرد هم این بخشنامه صادر شده بود و تمام ارگان‌هایی دولتی تاکید می‌کردند که جنس اگه مشابه ایرانی داره لطفا اونو بدید و فاکتور کنید ولی در دولت بعد که معروف به دکتر احمدی نژاد بود ممنونم شد و پرید ....ولی فقط یک کار نمادین است و باید هر کسی از خودش شروع کند
ایرونی
Iran, Islamic Republic of
جناب جهانگیری! ماشین زیرپای شما ... ایرانیه یا خارجی؟؟؟
...
Iran, Islamic Republic of
از اینطرف دولت برای تولید کنندگان نیز جهت ارتقا کیفیت و کاهش بهای تمام شده تولیداتشان نیز باید صرب الاجل و تمهیداتی باید ارائه دهد. و اینطور نشود که تولید کنندگانی مثل خودرو سازان این از این موضوع سو استفاده کنند چنانچه تا بحال کرده اند
Iran, Islamic Republic of
باز از این ژستها...گرفتند
مجید
Iran, Islamic Republic of
برای من یک سوال پیش آمده با اعلام این بخشنامه در این زمان ، چون حداقل طی چند سال گذشته چندین بار بخشنامه هایی با این مضمون ابلاغ شده ولی تا کنون تخلف زیادی صورت گرفته و دستگاههای دولتی رعایت نکرده اند لطفا به جای ابلاغ بخشنامه نظارت دقیق تری صورت پذیرد ؟؟؟؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جهانگیری درسال گذشته موضوع اقتصادمقاومتی به باد مسقره گرفت چه کار عملی انجام دادند حالا خوب توجه کنید در موضوع بخشنامه اش اشاره کرده به کلمه مشابه خارجی. آیا قابل تعمل نیست ؟
علی
Canada
ایرانی کالای ایرانی بخر. قاچاق از اسکله ها و مبادی گمرکی رسمی زیر نظر نهادهای نظام باید کنترل شود ...
Iran, Islamic Republic of
به غیر از بودجه دولتی ایا ما مردم عادی باید هر جنس بی کیفیتی را چون ایرانی است به قیمت گران باید بخرم و تولید کننده ایرانی هم با تولید کالای بی کیفیتش به ریش ما بخنده؟ و هیچ تلاشی هم برای ارتقا خودش نکنه؟ این اسمش حمایت نیست بلکه خیانت به تولید داخل است.همیشه رقابت صحیح به نفع همه تمام میشود
Sweden
فقط ماشین هایی که به نام خودتان و فرزندانتان است نمایش دهید تا مردم بدانند چقدر به کالای ایرانی پایبند هستید.چه کسی تا الان ماشین ...را دیده.اگر ببینید متوجه می شوید چقدر به این شعارهایی که می دهند پایبندند
Germany
....واقعا شما دیگه دست کره شمالیم از سانسور بسته اید.زنده باد احمدی نزاد که فقط وقتی ریاست جمهوریش به پایان رسید.بی بی سی که دشمن قسم خورده او بود وهست.اماری را منتشر کرد که در صدا سیما و رسانه های ایران در مدت هشت سال 300کلمه توهین امیز علیه احمدی نزاد گفته ویا منتشر کردند.وایشان چه طبع بلندی داشت که این ها را شندید و تحمل کرد.اما حالا از طبع بالای اقایان حتی حهان نیوز جرات نمی کند نام ... را که در کامنتی نوشته بودم ببینید چه اتومبیلی سوار می شود منتشر کند.