پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز :

نام قاچاقچیان کالا آشکار خواهد شد

پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب: 600247
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: درمبارزه با قاچاق با هیچ فرد و دستگاهی رودربایستی نخواهیم، داشت و اگر دستگاه و شخصی بخواهد سوء‌استفاده کند اسم آنها را اعلام خواهیم کرد.
نام قاچاقچیان کالا آشکار خواهد شد
به گزارش جهان نيوز، علی مؤیدی خرم‌آبادی ظهر امروز در نشست قرارگاه نوروزی فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: در ایامی که همه در حال استراحت هستند، نیروی انتظامی در تلاش است و باید از نیروهای انتظامی به پاس زحماتشان تقدیر و تشکر کرد، امسال فرمایشات مقام‌ معظم رهبری و رئیس جمهور یک جهت جدید را برای کشور ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: اگر امروز افتخار می‌کنیم در منطقه و دنیا اثرگذار هستیم، به این دلیل است که مردم پای کار هستند، اما اگر امروز در حوزه اشتغال با مشکل مواجه هستیم، به دلایل مختلفی بوده و همه ما معتقدیم که امروز امنیت، اقتصاد و حوزه اجتماعی به هم گره خورده و توجه به این موضوعات جز اولویت‌هایمان هستند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد: اکنون وحدت نظر برای ارتقای اشتغال کشور و حل و فصل مشکلات وجود دارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تلاش خواهد کرد تا بتواند به صورت هدفمند و با برنامه‌ریزی و استفاده از ظرفیت همه اعضای عضو بتواند گام‌های مناسبی را بردارد.
مویدی تبیین کرد: تلاش داریم در سال‌جاری با انسجام‌بخشی بین دستگاه‌ها ذیل سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی و تدابیر ریاست جمهور حرکت کرده تا گام‌های جدیدی را برداریم.

وجود قاچاق سازمان‌ یافته در کشور
وی بیان کرد: قاچاق به صورت سازمان‌یافته در کشورمان وجود دارد و با توجه به تجربیات گذشته قاچاق صرفاً در مرز نیست و باید با تمرکزمان برای ضربه زدن به افکاری باشد که به دنبال قاچاق هستند.
این مسؤول اظهار داشت: تا نگاهمان، فکر و فرهنگ‌مان به سمت استفاده مطلوب از کالای داخلی نباشد قاچاق به صورت تهدید است و تنها راه مبارزه با مشکلات کنونی وجود عرق و تعصب مردم برای خرید کالای تولید داخل است.

کاهش بیش از ۵۰ درصدی قاچاق کالا
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در ادامه با اشاره به اینکه امسال در جهت فرهنگ‌سازی برای خرید کالای تولید داخل تلاش خواهیم کرد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این ستاد معرفی محصولات داخلی به مردم و فرهنگ‌سازی بوده تا شاهد افزایش خرید کالای ایرانی باشیم.

مویدی گفت: صرفاً با بستن مرزها قاچاق کالا برطرف نمی‌شود و تلاش می‌کنیم با تمرکز بر فرهنگ استفاده از کالای ایرانی به عنوان یک اولویت گام برداریم و قطعاً همه مردم در تولید و ایجاد این فرهنگ می‌توانند نقش بزرگی را ایفا کنند.
این مسؤول اظهار داشت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جهت تحقق شعار سال و حمایت کالای داخلی از تمام توان استفاده می‌کند و امیدواریم کارنامه قابل قبولی داشته باشیم.
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان کرد: افزایش کشفیات در حوزه قاچاق کالا در لرستان قابل توجه است و دست نیاز و همکاری را به سمت نیروی انتظامی دراز کرده و تلاش می‌کنیم میل به انجام قاچاق کالا و استفاده از کالاهای بی‌کیفیت خارجی را افزایش دهیم.

مویدی در ادامه با اشاره به اینکه با کالاهای خارجی که از کریدرهای اصلی وارد می‌شوند مشکلی نداریم، افزود: باید با کالاهای بی‌کیفیت که جامعه را با مشکل مواجه کرده‌اند مقابله کرد.

لزوم وارد کردن ضربه به کانون‌های قاچاق با بسیج همگانی
وی اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید با بسیج همگانی ضربات لازم را به کانون‌های قاچاق وارد کنیم.
این مسئول بیان کرد: سهم و ماموریت هر دستگاه را تعیین کرد و توضیحات لازم را آنها خواهیم گرفت تا هم‌افزایی و انسجام بخشی در جهت رسیدن به یک نکته قابل قبول و در خور توجه حرکت کرد و در این راستا متعهد می‌شویم از کوتاهی هیچ دستگاهی نخواهیم گذشت.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: به عنوان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بخش برنامه‌ریزی و نظارت تکالیف خود را نسبت به دستگاه‌های عضو که همه قوا در آن نقش دارند انجام شود.
مویدی در ادامه با اشاره به اینکه وجود فساد حتی به هر میزان که باشد غیرقابل تحمل است، افزود: با هیچ فرد و دستگاهی رودربایستی نخواهیم داشت و اگر دستگاه و شخصی بخواهد سو استفاده کند اسم آنها را اعلام خواهیم کرد.
وی گفت: اجزا دولت به لحاظ تدابیر رئیس جمهور عزم و اراده لازم را برای حمایت از کالاهای داخلی را دارند و ما در ستاد روی جنس، کیفیت کنترل لازم را بر روی کالاهای تولید داخل خواهیم داشت.

این مسئول افزود: امسال در راستای تدابیر رهبر انقلاب و برنامه‌های دولت اتفاقات خوبی در کشور رخ می‌دهد تلاش می‌کنیم ارزش و میل به استفاده از کالاهای داخلی را افزایش دهیم‌.

منبع: فارس 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *