پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۵

نوروز با چهارده معصوم علیهم‌السلام/ آنچه برای زن بهتر است

پنجشنبه ۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 600200
نمی‌گوییم زن در جامعه نباشد، بلکه از اختلاط بین زن و مرد باید پرهیز شود. به پاسخ یک سؤال فکر کنید. زن و مرد نامحرمی که حدود یک سوم از شبانه‌روز را کنار هم در یک شرکت سپری می‌کنند، در خانه با همسر خود همان رفتاری را خواهند داشت که اگر این اختلاط نبود؟
نوروز با چهارده معصوم علیهم‌السلام/ آنچه برای زن بهتر است
گروه فرهنگی جهان نيوز، محمد لطفی زاده: نوروز 97 بر همگان مبارک باد. قرار ما این است که نوروز بر سر سفره فرمایشات نورانی معصومین علیهم‌السلام بنشینیم. امروز مهمان یک بیان ارزشمند از فاطمه زهرا سلام الله علیها هستیم.

از زهرای مرضیه سلام الله علیها به نقل (احقاق الحق) روایت است که بهترین چیز برای زن آن است که (أن لا تَری رَجُلاً وَ لا یَراها رَجُلٌ) یعنی (نه او مردی را ببیند و نه مردی او را ببیند). این بیان ارزشمند البته به معنای صدور یک حکم شرعی و حرام دانستن هرگونه ارتباط سالم بین زن و مرد در جامعه نیست بلکه از آن یک الگوی اجتماعی برداشت می‌شود.

امام زمان علیه‌السلام در بیانی نورانی، آن بانوی بزرگوار را الگوی خود معرفی می‌فرماید (فی اِبنَة رسول الله لی اُسوَةٌ حَسَنة). ما هم اگر خود را پیرو فاطمه زهرا سلام الله علیها که امام همه ائمه (علیهم السلام) است می‌دانیم باید به الگوی یادشده توجه داشته باشیم.

اختلاط شدید زن و مرد در جامعه که امروز مشاهده می‌شود چه نسبتی با فرمایش زهرای اطهر (سلام الله علیها) دارد؟ در بسیاری از ادارات زن و مرد نامحرم (بعضاً با آرایش تند و محرّک) در یک محیط تنگاتنگ ساعت‌ها با هم مشغول کار هستند. در فضای مجازی که این اختلاط بین نامحرم غوغا کرده است. آیا این اختلاط با الگوی فاطمی سازگار است؟

نمی‌گوییم زن در جامعه نباشد، بلکه از اختلاط بین زن و مرد باید پرهیز شود. به پاسخ یک سؤال فکر کنید. زن و مرد نامحرمی که حدود یک سوم از شبانه‌روز را کنار هم در یک شرکت سپری می‌کنند، در خانه با همسر خود همان رفتاری را خواهند داشت که اگر این اختلاط نبود؟

امیدواریم همه ما و بخصوص مسئولین به این موضوع مُهم توجه بیشتری نمایند و از برچسب‌زدن بیجای بیگانگان و توهین معاندان هم در اجرای احکام الهی نهراسیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت.. پاسخ به این سوال مسائل مهمی رو روشن میکنه. منتها نکته‌ای که هست اینه که متاسفانه رفتار بد برخی از آقایان منجر به چنین مسائل اجتماعی شده، که اگر بهش توجه نشه فقط صورت مسئله رو پاک کردیم..
بعنوان مثال در گذشته بعضی از شوهرها پولی که بابت مخارج زندگی در اختیار همسرشون میذاشتن با منّت‌گذاشتن و بصورت جیره‌بندی بود! و این روش زشت رفتار با همسر و اداره زندگی، به اضافه نداشتن پشتوانه مالی در صورت نیاز یا جدایی، زنان رو ناچار به کار بیرون از خانه(حتی در محیط‌های مختلط) کرده.
مخالف مشاغلی که حضور خانم‌ها در اون ضرورت داره نیستم، اما اگر دولت به بیمه و حقوق خانه‌داری توجه جدی داشته باشه مطمئنم اکثر خانم‌های شاغل به خانه برمیگردن و حتی مسئله تعدد فرزند و جمعیت هم حل میشه
Iran, Islamic Republic of
خانمها توی خانه و مشاغل اختصاصی هم امکان درآمد مناسب را دارند
البته از آن جایی که زن عهده دار مخارج غیر خودش نیست
می تواند با اختصاص دادن مقدار کمی از زمان ، امکان دارایی اختصاصی داشته باشد
Iran, Islamic Republic of
این زنانی که شما در جامعه می بینید، ...الگویشان فلان بازیگر خارجی یا داخلی یا مدل است. اصلا از اسلام اینها بویی نبرده اند شاید بعضی ها فقط یک اسم اسلامی داشته باشند تازه اگر با اسم غربی خودشان را معرفی نکنند. اگر هم فعالیتی بکنند سطحی و فقط بر اساس عاطفه و احساسات است و هدف دین را درک نکرده اند. نه حجاب می فهمند چیست نه عفت نه حیا نه شرم و نه ...فقط و فقط دنبال خودنمایی و بدن نمایی و برهنگی و مخلوط شدن با مردان و ادای مردان را درآوردن. هر از گاهی از قسمتی رونمایی می کنند چون درون خالیست به نمایش بیرون و ظاهر و جسم می پردازند. اصلا مفهومی به نام نا محرم برایشان بی معناست. از نظر فکری حقیر و عقب مانده و از نظر خواسته ها در حد ح...در چند کلمه کاملا غربزده و مصرفگرا و بی هویت و بی دین. حتی عده ای از خانم های نماز خوان هم متاسفانه همین گونه اند و در عقیده و عمل فمنیست می باشند. دامن ها دیگر انسان تربیت نمی کند چون خودش تربیت ندارد که بخواهد دیگری را تربیت کند. ادبیاتش و زبان بدنش و تمایلاتش و ...هیچ سنخیتی با یک زن عفیف و با وقار و اصیل مسلمان ایرانی ندارد. اصلا نمی فهمد زن کیست و چیست و دارای چه مقام و منزلتی در نزد خداست. هدف از خلقتش چه بوده است و چه ماموریتی در عالم هستی دارد. این قصه دردناک موجودیست که قرار است شخصیت باشد ولی در شخص و فردیت خود مانده است.
Iran, Islamic Republic of
بسیار عالی. وضعیت اشتغال بانوان با این حجم و با اختلاط با مردان، برهم زننده توازن جامعه و طبیعت است. چراکه جا به جایی مسئولیت ها و انتقال فشار کاری از مردان قوی تر به بانوان ضعیف تر، و نیز کاهش ازدواج را به دنبال دارد که به نوبه خود، به زنان باز میگردد.
اشتغال معقول بانوان، اشتغال در مشاغل تخصصی بانوان، یا مشاغل آموزشی و پژوهشی یا تبلیغات دینی است که به صورت نیمه وقت، پروژه ای، کار در منزل یا مجازی انجام شود.
Iran, Islamic Republic of
جامعه هر چه بیشتر به این قاعده ی فاطمی نزدیکتر باشد ، مصون تر
و هر چه دورتر آسیب پذیرتر