جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۲۸
پیام نوروزی

رهبر انقلاب سال ۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۵۶
کد مطلب: 600113
رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال ۱۳۹۷، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.
رهبر انقلاب سال ۹۷ را سال «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند
به گزارش جهان نيوز، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی به‌مناسبت آغاز سال 1397، سال جدید را سال «حمایت از کالای ایرانی» نام‌گذاری کردند.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم

یا مقلّب القلوب و الابصار، یا مدبّر اللّیل و النّهار، یا محوّل الحول و الاحوال، حوّل حالنا الی احسن الحال. اللّهُمَّ اهدِنا هُدَی المُهتَدین وَارزُقنَا اجتِهادَ المُجتَهِدین.(1)

 تبریک عرض میکنم به همه‌ی هم‌میهنان عزیز در هر نقطه‌ی کشور و هر نقطه‌ی جهان، و همین‌طور به همه‌ی ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند. بخصوص تبریک عرض میکنم به خانواده‌ی معزّز شهیدان و جانبازان عزیز و خانواده‌هایشان، و بخصوص تبریک میگویم به جوانان و نوجوانان کشور که امیدآفرینند و پیشرانِ حرکت ملّی کشورند. امیدوارم نوروزی شاد و شیرین داشته باشند و سالی پُرخیر و برکت. امسال فصل بهارِ طبیعت با فصل بهار معنویّت هم‌زمان است؛ یعنی فروردین و اردیبهشت و خرداد، با رجب و شعبان و ماه مبارک رمضان. امیدواریم که ان‌شاءالله رشد طبیعی و رشد معنوی، هر دو را امسال برای کشورمان و ملّتمان داشته باشیم. این امید در دل جوانه میزند که ان‌شاءالله رویشهای معنوی در کنار رویشهای مادّی، ذخیره‌ای برای این ملّت و این کشور و آینده باشد. سلام عرض میکنیم به محضر حضرت بقیّةالله (ارواحنا فداه) و یاد میکنیم و درود میفرستیم به روح مطهّر امام بزرگوارمان.

 یک جمله در باب سال 96 و یک جمله هم در باب سال 97 عرض میکنیم: سال 96 مثل همه‌ی سالها مجموعه‌ای بود از فرازونشیب‌ها و شیرینی‌ها و تلخی‌ها، مثل همه‌ی دورانهای زندگی؛ شیرینیِ سال 96 بُروز عظمت و اقتدار ملّت و حضور ملّی بود از اوّل سال تا آخر سال. اوایل سال، حضور بسیار عظیم و خیره‌کننده‌ی مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود؛ بیش از چهل میلیون از جمعیّت کشور در انتخابات شرکت کردند و این حضورِ بسیار پُرمعنا و خوبی بود. بعد هم در راه‌پیمایی روز قدس در ماه مبارک رمضان و در پایان سال هم، راه‌پیمایی نهم دی و برتر از همه راه‌پیماییِ تماشایی بیست‌ودوّم بهمنِ امسال. البتّه در نهم دی بر اثر اغتشاشهایی که به وجود آمد -و من اشاره میکنم- مردم چند روز پی‌درپی در شهرهای مختلف کشور راه‌پیمایی‌های خودجوش داشتند که همه‌ی اینها نشان‌دهنده‌ی حضور ملّت بزرگ ایران و ملّت بصیر و چالاک و آماده‌به‌کار ایران در همه‌ی میدانهایی که حضور او لازم است بود.

 یک نقطه‌ی مهم و شیرینِ دیگر در سال گذشته این بود که جمهوری اسلامی توانست تهدیدهای منطقه‌ای -که هدف آن تهدیدها، لااقل یکی از اهداف آن تهدیدها ضربه‌‌ی به جمهوری اسلامی بود- را تبدیل کند به فرصت. نه‌فقط تهدیدها آسیبی به کشور نرساند بلکه تبدیل شد به فرصت؛ و کسانی که آگاه از مسائل بین‌المللی هستند، این معنا را بدرستی درک میکنند.

 یک نقطه‌ی مثبت دیگر تلاشهایی بود که در جهت زنده کردن و به کار بستن شعار سال -یعنی تولید ملّی و اشتغال در ذیل عنوان اقتصاد مقاومتی- انجام گرفت. کارهای خوبی برای مسئله‌ی اشتغال و تولید ملّی شد، البتّه کارهای زیاد دیگری باقی مانده است که باید بشود. و این شعار تا حدودی عملی شد در کشور، لکن به‌طور کامل بایستی کار ادامه پیدا کند تا ان‌شاءالله این شعار عملی بشود.

 تلخی‌هایی هم در سال 96 داشتیم؛ حوادث زلزله، سیل، هواپیما، کشتی، که برخی از عزیزان ما جان باختند در این حوادث و حوادث تلخی بود برای ما. علاوه بر اینها خشکسالی در برخی از مناطق کشور بود که همچنان ادامه دارد و امیدواریم فضل الهی در بهار آن را جبران کند. و برخی از مشکلات معیشتیِ قشرها از گذشته همچنان ادامه پیدا کرد که بایستی تلاش بشود و همه تلاش کنند و من یک اشاره‌ای خواهم کرد که ان‌شاءالله این مشکلات برطرف بشود. البتّه در ماه‌های آخر سال، [که] طبق برنامه‌ریزی دشمنانِ ملّت ایران اغتشاشهایی هم در کشور صورت گرفت؛ ملّت ایران خودش وارد میدان شد و حتّی آن کسانی که میخواستند اغتشاشها را به نام آنها تمام کنند، خودشان وارد میدان شدند و در مقابل اغتشاشگران ایستادند؛ و البتّه حادثه‌ای بود، پیش آمد و عظمت ملّت ایران روشن شد.

 درباره‌ی سال 97 -سالی که از این لحظه آغاز میشود- آنچه مهم است، این است که همه باید سخت کار کنند. بنده در شعارهای سالها معمولاً مخاطب را مسئولین قرار میدادم؛ امسال مخاطب، همه‌ی آحاد ملّت و از جمله مسئولین خواهند بود. مقدّمتاً عرض کنم، مسئله‌ی اقتصاد و فرهنگ و مسائل گوناگون همه مطرح است لکن مسئله‌ی اصلی ما امسال هم مسئله‌ی اقتصاد و معیشت مردمی است. همه باید تلاش کنند، همه باید کار کنند و محور هم عبارت است از تولید ملّی؛ یعنی اگر چنانچه تولید ملّی را -با شرحی که ان‌شاءالله در سخنرانی عرض خواهم کرد- همه تعقیب کنند و دنبال‌گیری کنند، بسیاری از مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتیِ مردم -هم مسئله‌ی اشتغال، هم مسئله‌ی سرمایه‌گذاری و بقیّه‌ی چیزها- حل خواهد شد. آسیبهای اجتماعی به میزان زیادی کاهش پیدا خواهد کرد؛ یعنی محور، تولید ملّی است. بنابراین اگر تولید ملّی شتاب بگیرد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد. من این را محور قرار دادم برای شعار امسال؛ شعار امسال «حمایت از کالای ایرانی» است؛ سال «حمایت از کالای ایرانی». این فقط مربوط به مسئولین نیست؛ آحاد ملّت همه میتوانند در این زمینه کمک بکنند و به معنای واقعی کلمه وارد میدان بشوند. البتّه این حمایت از پنج شش جهت، ابعاد مختلفی دارد که این ابعاد را من ان‌شاءالله در سخنرانی باز خواهم کرد و تشریح خواهم کرد و آنچه را که قشرهای مختلف مردم و مسئولینِ گوناگون کشور میتوانند انجام بدهند، ان‌شاءالله مطرح خواهم کرد.

 امیدوارم ان‌شاءالله خدای متعال کمک کند، هم به مسئولین، هم به مردم که بتوانند وظایف خودشان را به بهترین وجهی انجام بدهند و امسال این شعار را -که شعار «حمایت از کالای ایرانی» است- به معنای واقعی کلمه به تحقّق برسانند.

والسّلام علیکم و رحمة‌الله و برکاته
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با تبریک سال جدید خدمت رهبر عزیزم و آرزوی سال خوش برای مردم شریف کشورم در سایه دعای خیر حضرت ولی عصر و انشاءالله تعجیل در ظهور حضرتش
Iran, Islamic Republic of
راهکار داشتن سالی خوش که با اقتصاد خوب و همدلی محقق خواهد شد همین راهکار ساده و در عین حال راهبردی است. حمایت از کالای ایرانی.
امیدوارم تولید کنندگان هم کالای های خوب و با کیفیت تولید کنند. کارگر ایرانی باید تولید کند و خانوار ایرانی قطعا از رونق کار و تولید کشور خودش حمایت خواهد کرد. ما می توانیم بر همه مشکلات فائق آییم به شرط همدلی و حمایت از یکدیگر.
بیاییم تصمیم بگیریم کالای خوب ایرانی بخریم تا هموطن ما ، تا کارگر تلاشگر ما ، زندگی خوبی داشته باشد و تولید کننده خوب ما به آینده امیدوار بوده و کار خود را توسعه دهد.
لطفا مسولان وارادتچی، مدیران ارزچی و بانکهای ضدتولید را مهار کنید تا کشور سود حمایت از کالای ایرانی را ببرد.
Iran, Islamic Republic of
کالای ایرانی فقط برای مردم درجه ۲ وگرنه امثال اقای حداد عادل میرند در انگلیس لباس می خرند . عکسهاش هم موجود هست . با بانکهای ورشکسته و اقتصاد وابسته میشه میشه تولید ملی کرد ؟ همون پراید را که میسازیم قطعاتش از چین میاد اینجا سرهم می کنیم. ا...
انقلابی
Iran, Islamic Republic of
انشالله سال خوبی باشه رهبر فرزانه انقلاب
آدمیزاد
Colombia
من هم همچون ایرانی دور از وطن ،
سال نوی پر از سلامتی و پیروزی و سازندگی و مهر و دوستی را برای همگان آرزومندم ، بیاییم به آنچه که ما را بهم پیوند میدهد بیاندیشیم و از آنچه ما را از هم جدا میکند بپرهیزیم ، شاد و سرافراز یاشید
سرور
Iran, Islamic Republic of
رهبر عزیزم روحی له الفدا.
Iran, Islamic Republic of
...
جانم فدای رهبر امام خامنه ای
Iran, Islamic Republic of
جانم فدا ی رهبر و وطنم
حمید از زنجان - شهرستان خرمدره
Iran, Islamic Republic of
محضر شریف رهبر عزیزم حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز.
عزیزان همان طوری که رهبر فرزانه فرمودند.
سال حمایت از کالای ایرانی : یعنی بجای واردات به رویه مشابه داخلی از خارج به مدد کارخانجات به گل نشسته کمک کرده تا چرخه اقتصادی کشور خودمان با دستان کارگران عزیز بچرخد .
این یعنی یک نوع تحریم در مقابل تحریم ناجوانمردانه آمریکا و شورای امنیت حامی اسرائیل.
با این حمایت می توانیم به تولید خودمان که دسترنج مردان و زنان این سرزمین مقدس انجام میگیرد کمک کنیم .
...
ناشناس
Sweden
خسته نباشن ايشون من دكه حرفي ندارم
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی تو و اکثریت جاهلی که مسبب وضع فعلی یا بسیار بدتر از آن هستید.
امثال شما که در قبال رهبرتان، کوتاهی کرده هیچ جانبازی ای در راه ولایت نکردید و در عین حال، از اسلام و ولایت طلبکارید، در پیشگاه خدا، مسؤولید و باید جواب دهید. در مقابل ولایت و مردم نیز، مایه خسارتید و گناه حق الناس، گردنتان است.
Iran, Islamic Republic of
درود بر شما
لواسانی
Iran, Islamic Republic of
امیدواریم در سال جدید مسئولان نظام هم فقط کالاهای ایرانی استفاده کنند. به جای ماشینهای لوکس و برند ضدگلوله خارجی از همین ماشینهای سایپا و ایران خودرو سوار شوند. محافظان پرتعدادشان از سلاح و تجهیزات ساخت داخل استغاده کنند. با هواپیماهایی که نیروهای پرتوان بسیجی ساخته اند به مشهد بروند. از دارو و تجهیزات پزشکی تولید داخلی استفاده کنند ...
Iran, Islamic Republic of
هواپيماهاي ساخته بسيجيان ؟!!!!
Germany
حتما منظورشان کالاهای بی کیفیت ایرانی که جز افزایش هزینه ها برای خانواده ها دارد نیست
Iran, Islamic Republic of
اولا منظورشان را خودشان بلدند بگویند که چنین نگفتند. شما حتما مغرض و ضدانقلابید که اضافه می بافید.
ثانیا، آنچه باعث رشد کشور و اقتصاد و صنعت میشود، استفاده از هر کالای ایرانیست. با کیفیت یا بی کیفیت. اول باید کالای ایرانی استفاده شود، بعد آن ها به مرور رشد کنند. رشد قبل از خرید، ممکن نیست. ما هم با کیفیت پایین، مشکلی در زندگی مان به وجود نمی آید. پز عالی هم نمیخواهیم بدهیم. اگر قرار بود کالای ایرانی عین خارجی باشد و بعد بخریم، اون که کار خاصی نبود!
پس ملت ایران، برای نجات خود، باید کالای ایرانی بخرد، و میخرد، و غیر این، حرام شرعی است. امثال شما نیز، با خرید کالای خارجی، خیانت دیگری به ایران میکنید. مثل سایر خیانت ها و فتنه های سالیان اخیرتان.
Iran, Islamic Republic of
شما که میگید استفاده از کالای بی کیفیت ایرانی مشکلی بوجود نمیاره خب دوست عزیز وقتی سوار خودرو ایرانی شدی دیگه زنده نمیمونی که بخوای به بقیه کالاهای ایرانی برسی که مگر اینکه تغییرات زیادی در کیفیت کالاهای ایرانی بوجود اید
Iran, Islamic Republic of
جناب! بنده گفتم خودروی بی کیفیت؟!
بله خودرو نیاز به امنیت دارد. ولی لباس و سنگ و پا و شانه و کفش و مسواک و خمیردندان و آدامس و شکلات و رنگ و دستگیره و لیوان و بشقاب و کریستال و فرش و تلویزیون و جاروبرقی و لباسشویی و یخچال و قابلمه و چافوی آشپزخانه و ناخن گیر، نیاز به امنیت داره و باهاشون می میری؟!
اگر نه، پس چه اشکالی داره کمی کیفیت پایین ترش رو بگیریم وقتی قرار نیست بمیریم؟! و اصلا در کیفیت برابر، نیازی به فداکاری شما هست؟!
والسلام
Iran, Islamic Republic of
ضمن اینکه رهبری، اشاره به بهبود کیفیت هم کردند.
اما قرار نیست در همه چی، کیفیت برابر باشد تا بخری. شما میری لباس فروشی، تا گفت شلوار ترک، پیراهن ترک، حوله ترک، روتختی ترک، بگو خدا حافظ شما. شلوار و پیراهن و حوله و روتختی، چیه که ایرانیش ما رو بکشه؟!
کت و کفش ایتالیایی نخر. ماشین بد هم نخر.
Germany
...
برای افزایش کیفیت اولین اقدام قطع انحصارهای داده شده به شرکتهایی است که دارند سو استفاده می کنند.
Iran, Islamic Republic of
اون اولین قدم نیست. یکی از قدم هاست.
همه شرکت های خصوصی هم انحصاری نیستند. درصد بسیار بسیار کمی، انحصاری هستند و مشکل کیفیت، این نیست.
خرید کالای ایرانی هم، متوقف به این کارها نیست. ما مردم، شروع میکنیم به حمایت از کالای ایرانی تا جایی که میشود. شما خود دانید.
Iran, Islamic Republic of
یک شیعه عراقی که هر ساله در ایام اربعین تمام دارایی و زندگی‌ش رو وقف خدمت به زوار میکرد اشک می‌ریخت و میگفت به اراده خدا من هر چه در این راه هزینه می‌کنم بیشترش بهم برمیگرده و حتی سود هم می‌کنم، ولی حالا به جایی(به حدی از دلدادگی) رسیدم که دیگه دلم میخواد در راه امام حسین ضرر کنم..
اباعبدالله در سال ۶۱ هجری از مردم خواست کمکش کنن، که در آن زمان معنی‌ش دست شستن از جان بود، اما حالا ولی‌فقیه و نائب امام عصر(عج) از ما نه جان خواسته و نه اسارت خانواده و... بلکه فقط از ما میخواد وقتی احتیاج به امکانات مادی داشتیم از نوع ایرانی‌ش تهیه کنیم و به گردش مالی در اقتصاد جامعه اسلامی کمک کنیم. یعنی این خواسته خیلی بزرگیه که احیانا در این راه متضرر هم بشیم؟!
Iran, Islamic Republic of
اونایی که منفی می دهند خدائیش چی از جون مردم شریف ایران می خواهند که دارند از حرص می میرند؟؟؟؟
کاظم
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام وتبریک سال نو خدمت مقام معظم رهبری وهمه ملت ایران و جهان نیوز عزیز . امیدوارم سال جدید سال عمل به فرامین رهبری و خدمت واقعی به ملت شریف ایران باشد.
انشاالله همه ایرانیان با حمایت از کالای ایرانی به خودشان کمک خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر خدمت گذاران جهان نیوز
شهادت حضرت امام علی بن محمد علیه السلام، بر شما تسلیت باد.
عید نوروز نیز گرامی باد.
ان شاء الله، سال جدید، سال دعا برای فرج حضرت حجت الله، و سال ظهور ایشان، باشد.
دعا میکنم همیشه ایام، سلامت، و در پناه خدای متعال باشید.
همچنین، خواهشمندم رویه تبلیغاتی جهان نیوز در سال جدید، تغییر یابد. به گونه ای که پیام های تبلیغاتی ناخواسته، وارد صفحه نشود و نوع تبلیغات نیز، از برخی تبلیغات غیر اسلامی همچون تبلیغ سفر به اروپا یا عکس های تبلیغاتی با مظاهر غیر اسلامی، فاصله بگیرد.
ان شاء الله، همیشه در مسیر انقلاب اسلامی بمانید و سربازان مطیعی برای امام خامنه ای باشید.
مردم را از دعای خیرتان، فراموش نکنید و این بنده حقیر خدا را.

"در پناه خدا"
Iran, Islamic Republic of
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است. امروز، همان کربلایی است که آرزو داشتیم باشیم و به اماممان، کمک کنیم. پس بیایید با اطاعت از امام خامنه ای، ثابت کنیم اگر در کربلا بودیم، بصیر، باهوش، و جان بر کف بودیم.
چوبین
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم
جهت حمایت از تولید داخلی، مسئولین محترم، "پراید"سوار شوند.
Iran, Islamic Republic of
بسم الله الرحمن الرحیم

پراید، تولید داخلی است. اما همه تولید داخلی نیست. کسی پراید رو نگفت. شما به دکتر خارجی مراجعه کنید.
والسلام