سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۳
۳۶
یک پیشنهاد به احترام مردم

رئیس جمهور در پیام نوروزی‌اش از مردم عذرخواهی کند

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 600084
در سالی که گذشت و انتخابات مهم ریاست جمهوری را پشت سر گذاشتیم، اتفاقات ناخوشایند بسیاری در ایران روی داد که جا دارد حسن روحانی، به عنوان رئیس جمهور کشور بابت تمامی این مشکلات از مردم عذرخواهی کند.
رئیس جمهور در پیام نوروزی‌اش از مردم عذرخواهی کند
گروه سیاسی جهان نيوز: رسم است که رئیس جمهور در اول سال نو شمسی در صفحه تلویزیون حاضر شود و پیام نوروزیش را قرائت کند و ضمن گزارشی که از رویدادهای سال قبل ارائه می دهد، برای سال جدید برنامه هایش را تشریح می کند و به مردم امید دهد که سال خوبی در پیش رو است.

رئیس جمهور به عنوان مسئول اصلی دستگاه اجرایی که 90 درصد از اقتصاد کشور را نیز در دست دارد، در بسیاری از حوادث و رویدادها نقش مستقیم دارد. هرچند عده ای سعی کرده اند تا با تئوریز کردن حاکمیت دوگانه یا بسته بودن دست ریئس جمهور در امور محول شده در قانون اساسی به وی، بار مسئولیت روسای جمهور را کاهش دهند ولی این تئوری پردازی ها نمی تواند باعث شود که واقعیت ها کتمان شود.

از این رو باید علاوه بر اینکه جریان های مختلف سیاسی برای پیاده سازی سیاست های کلی و مفید در جامعه از رئیس جمهور حمایت کنند ولی می بایست به عنوان مطالبه گر همواره از رئیس جمهور درخواست پاسخگویی درباره عملکرد و برنامه ها را داشت.

سال 1396 به مانند سال 1395 پر از حوادث غمبار برای ایران بود. از حادثه معدن یورت گرفته تا زلزله کرمانشاه و سانچی و سقوط هواپیما، دل ایرانیان را به درد آورد. اما در کنار این حوادث طبیعی و غیرطبیعی، اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم در این سال بار دیگر تحت تاثیر عدم تحقق وعده های حسن روحانی قرار گرفت. وعده های رنگارنگی که به خاطر برجام و به ثمررساندنش به مردم داده شد.

وعده هایی که در ایام انتخابات برای جلب آرای ملت ایران تبلیغ شد. اما نتیجه این وعده ها جز سراب چیز دیگری نبوده است.

هر روزه در کشور شاهد اعتراض کارگران و تحصن آنها بابت حقوق های پرداخت نشده یا تعطیلی کارخانه ها و کارگاه ها هستیم. 21 میلیون کارگر در ایران مشغول به  کار هستند که با حداقل حقوق زندگی را سپری می کنند و امنیت شغلی انها با توجه به ادامه رکود اقتصادی در شرایط نااستواری قرار دارد.

ریشه اعتراضات دیماه سال96 در همین مشکلات و معضلات اقتصادی بود که توسط ضد انقلاب منحرف و به آشوب تبدیل شد تا برخی از آن نیز ماهی خود را از آب گل آلود صید کنند و خود را در زمینه ریشه مشکلات تبرئه کنند.

افزایش قیمت ارز و رکوردشکنی آن تحت تاثیر مستقیم سیاست های اقتصادی دولت و بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه بود که این سیاست باعث گردید تا قیمت کالاها در آستانه سال جدید بار دیگر افزایش یابد و تاثیرش بر زندگی اکثر جامعه جز ناخوشایندی و نارضایتی نبوده است.

شعار تورم تک رقمی تنها در شعار قابل فهم است ولی در زندگی عادی مردم به هیچ وجه قابل لمس نیست.

سالی که ساعت های پایانی آن در حال نزدیک شدن است، می توانست با اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی منجر به افزایش تولید و اشتغال شود که نشد.

در حالیکه دولت روحانی سعی می کرد با دل بستن به برجام و توافق با غرب، سرمایه گذاری خارجی را رونق ببخشد، با تحریم های جدید روبه رو شد و دولت جدید آمریکا بهمراه اروپا بسته های جدید تحریمی برای دولت خوشبین روحانی و در نهایت مردم ایران به ارمغان آورده اند.

حال پس از ماهها گفتاردرمانی و بایدگویی های حسن روحانی برای لاپوشانی ضعف ها و عدم تحقق وعده ها بهتر است وی به عنوان رئیس جمهور یک ملت بزرگ و بخشنده، در پیامک تبریک سال جدید که برای 80 میلیون ایرانی با هزینه های گزاف  هر سال ارسال می کند (و بهتر است این اقدام منکوب گردد) در کنار این پیامک، از مردم ایران بابت همه کاستی ها و خلف وعده ها عذرخواهی کند و این عذرخواهی را در پیام نوروزی خود که یک ساعت مردم باید به صحبت های وی گوش کنند، تکرار کند.

دوره گفتار درمانی و حرف های تکراری گذشته و روحانی که در دور دوم دیگر نیازی به رای مردم ندارد، دست از وعده های جدید برداشته و سعی کند برای ملت و کشورش در جهت تحقق برنامه ها و رونق اقتصادی تلاشی مضاعف در راستای شعار سال کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
...
Germany
همه با هم از نفر اول تا اخر باید عذرخواهی کنید و استعفا بدید . بدون استثنا
پشیمون
Iran, Islamic Republic of
خداوندا ۱۴۰۰ کی خواهد آمد؟
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰ خیریه ؟؟
Iran, Islamic Republic of
طلب کار خودش از مردم ندونه عذر خواهی پیش کش
Iran, Islamic Republic of
همگی باید از مردم عذرخواهی کنید
Iran, Islamic Republic of
جهان توهم زدی
چه توقعی داری

الان یهجوی حرف می زنه فکر می کنی دلار شده 3500
بیکاری و رکود هم نیست
اختلاس هم نداریم
برجام هم ثمره داد و همه تحریم ها رفع شده
Iran, Islamic Republic of
گروه سیاسی جهان نیوز اینه شعور بیخردو خود محورومتوهم به وکالت عام! حداقل به رفتار خود فکر کنید!
Iran, Islamic Republic of
هموطن محترم
ضمن تبریک سال نو قبل از اینکه دیگران را نصیجت کنید یک مقدار زبان خود را اصلاح کنید، فکر کردن درست به مسائل که پیشکش شماو توقعی نیست .
شعور بیخرد؟ خود محور ؟ متوهم به وکالت عام ؟؟؟؟؟؟
دردرشت گویی هایی که کردید چند نکته بنظرم امد
- وکالت عام ؟ یعنی چه ؟ آیاوکالت نسبی حدود 50- 50 که تا این لحظه ریزش هم داشته وکالت عام است ؟
- اگرکسی وکالت عام گرفت تمام است ؟آیا وکالت نگرفته که وارد میدان شود و خود را اثبات کند؟ ایا شما با رقبایتان هم همینطور بودید و قبولشان کردید ؟
- حتی در همین مقطع هم که وضع برجام اینطوری شده ، اصرار و پافشاری بر صحیح بودن کارهای صورت گرفته و تمجدید از سیب و گلابی های ان و تشبیه به افتاب تابان و سائر خطا های اشکار طرفداران چه کسی را خودمحور کرده است ؟

امریکا که جای خود دارد بخدا من یکی از دست چون شما خسته شدم . هرچه پالس و محرک میاد بازهم حرف حرف خودتان است .
سرور
Iran, Islamic Republic of
ببخشید زاکانی که رییس جمهور نیست!
Iran, Islamic Republic of
...
United States
مردم امروز در مورد پیام کوبنده و بسیار جالب و حقیقی اقای ترامپ به مردم ایران در خصوص عید نوروز سخن میگویند ؟!
پیام نوروزی من
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
یه جور سانسور کرده هر کی ندونه فکر میکنه پیام نوروزی من فحش بوده! خخخخ
Iran, Islamic Republic of
فعلا پیام دادن خوش باشید
حیف اجازه پاسخگویی نمی دهند
حسن
United States
...
علی
Iran, Islamic Republic of
...
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
روحانی اگر از صمیم قلب بخواد عذرخواهی کنه باید استعفا بده .. ولی نکته اینجاست جناب اصلا قصد بهبود اوضاع رو ندارن چه برسه به عذرخواهی .. ...
حامد
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی امروز به مناطق زلزله زده رفته. آیا می خواد از زلزله سوء استفاده سیاسی کنه؟ آیا می خواد بره با خانواده های زلزله زده عکس بگیره و آبروی اونا رو ببره و ازش سوء استفاده سیاسی کنه؟
در انتخابات می گفتند رئیسی یا امام رضا گفته پس از امام رضا سوء استفاده کرده. رفتند خونه فقرا سر زدند پس آبروی اونا رو بردن و سوء استفاده کردن.
Germany
اقای حامد رییسی چیکاره این مملکت هست ! شما داری در مورد منتخب مردم صحبت می کنی . درست صحبت کن . ایشون بعنوان تنها شخصی که در سیستم جمهوری اسلامی ایران توسط مردم تمام کشور و رای اکثریت انتخاب میشه حق داره کارهایی که می خواهد را انجام بده و به هر کجا بره .حالا برید کشور استان قدس رضوی تشکیل برید و یا دولت در سایه اخرش اونها میشن احمدی نژاد . لطفا صحبت از بصیرت نکنید که شماها را مردم دیگه شناختن
مهدی
Iran, Islamic Republic of
شما اصولگرایان بابت هشت سال وضیعت نابسامان کشور در دولت نهم ودهم از مردم وملت ایران عزیز عذرخواهی کردید حالا طلب کارهم هستید.
Iran, Islamic Republic of
میگویند ما از اول می‌دانستیم احمدی نژاد منحرف است وامروز در مقابل رهبری ایستاده است امروز اصولگرایان باید پاسخگو باشند ، واقعا آنهمه ادعای تقلب و به آتش کشیدن شهر تهران و ایجاد جنگ داخلی در سال ۸۸ و حمله به هیئتهای مذهبی و صف‌های نماز در ظهر عاشورا برای حمایت از رهبری بوده ؟!!!که امروز بخاطر اینکه احمدی‌نژاد در مقابل رهبری ایستاده میگویید ما از اول این را می‌دانستیم ، جلال الخالق از این موجود دو پا
سید جمال سیدی
Iran, Islamic Republic of
امروز آقای روحانی راه آهن کرمانشاه را افتتاح می‌کند راه آهن کرمانشاه هم مثل پروژه‌های تولید بنزین ،پتروشیمی ، مسکن مهر شهری و. روستائی گازکشی سراسری راه آهن قزوین به رشت که چند وقت دیگر افتتاح خواهد شد همه از فجایع دولت نهم و دهم ، امروز به کرمانشاه بروید و از مردم سؤال کنید ، مردم راستش را میگویند ، در یک‌ماهه اول سال دوره آقای روحانی این پروژه باید افتتاح میشد نه ۵ سال بعد بیائید کمی انصاف داشته باشید امروز احمدی نژاد در اردوی اصلاح طلبان و امثال تاج‌زاده هاست و قند را در دل آنها آب کرده‌است کار امروز احمدی نژاد یک هزارم فتنه گران سال ۸۸ نیست درحالیکه هیچ جایگاهی بین کسانی که به او رأی داده بودند ندارد ما رای را با کار و برنامه میدهیم نه به شخص فرق ما با شما این است واگردانی کسی عدول کرد ما هم رایمان را پس میگیریم ، آیا شما اینگونه اید یا تا پای جان از برجام آقای روحانی دفاع میکنید
محمد..
Iran, Islamic Republic of
ابرابریزید همانجایی که هزاره معجزه ...
Iran, Islamic Republic of
مگر اصولگرایان به خاطر دوران ۸ ساله نکبت بار احمدی نژاد از مردم عذرخواهی کردند؟!
Iran, Islamic Republic of
هشت سال دوره نکبت احمدی نژاد یعنی چه ؟ کدامیک از پروژه‌های عمرانی ، صنعتی ، نفتی و ....که دولت آقای روحانی در این پنج سال آنها را افتتاح کرده مربوط به خودش بوده ؟ مگر اینکه دولت فعلی را هم ادامه نکبت احمدی نژاد بدانیم اگر انرژی هسته ای و تکامل آن در دوره احمدی نژاد نبود دولت روحانی چه چیزی را میخواست در معامله با آمریکا تقدیمشان کند ! در ثانی چرا میگوئید احمدی نژاد ، هر پیشرفتی در کشور محصول تلاش و جانفشانی مدیران مومن و انقلابی بوده منتها در دوره احمدی با شکسته شدن حلقه انحصاری مدیریت کشور میدانی وسیع برای خدمت فراهم آمد که الحمدلله دولت روحانی کماکان از این دستاوردها به نام خود سکه میزند ، امروز احمدی نژاد جا پای منحرفین گذاشته و نظام هم به راحتی آب خوردن از او عبور میکند جوانان و مدیران انقلابی اگر میدان را هم از دستشان در آورند ، باز کار خود را در میدانی دیگر انجام میدهند ، ولو به خون دل خوردن باشد , امروز روز امتحان جریان آقای روحانی است که در این میدان وسیع چه نقشه ای دارد ، اگر آراء مردم به خودی خود نافع بود بنی صدر مجبور به فرار با لباس زنانه با همراهی منافقین نمیشد .این را هم بدانیم که بنی صدر۷۵ درصد رای مردم را در پشت سر خود داشت و توسط همین خود فریبی به دام شیطان گرفتار آمد و شعار رفراندوم را سر داد و در صدد مقابله با ولایت فقیه بر آمد ، فاعتبروا یا اولین الابصار .
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
من واقعا نمیفهمم این برفها هیچ وقت آب نمیشه که خیلی ها سرشون رو کردن توی اون !!! اصلاح طلبها کی قراره بابت ۳۰ سالی که انقلاب رو به بیراهه کشوندن و کشور رو به دوره قاجار برگردوندن از مردم عذرخواهی کنن .. بحث اصلاح طلب و اصولگرا دیگه خیلی قدیمی شده الان بحث انقلاب و ضدانقلاب ... اصلاح طلبها توضیح بدن چرا مریم رجوی و دارودستش همیشه رنگ لباسهاشون رو توی انتخابات با رنگ سبز و بنفش ست میکنن .. چرا همه جاسوسها از توی جناح اونها دستگیر میشه .. من نمیدونم اگه یه احمدی نژاد نبود اینها از چی حرف میزدن .. داداش احمدی نژاد ۵ ساله که رفته .. مردم انقلابی ایران هم هیچ وقت تا ته جهنم با منتخب یک مقطع نمیرن ،، بر عکس غرب زده ها که تا خود جهنم با خاتمی و غیره و غیره میرن .. جالبه بدونید اون دنیا شیطان و دوستانش تقصیرات رو مدام به گردن هم میندازن و هیچ کسی مسئولیت گناه اون یکی رو به گردن نمیگیره ، پس تا جهنم دنبال کسی که مسئولیت شما رو قبول نمیکنه نرید
Iran, Islamic Republic of
افرادی ازجمله خودم که دوست نداریم ازکسیکه به مخالفانش فحاشی وناسزامیگه آنگاه درمناسبتها که نمونه آخری اش همین امروز پیام تبریک بمناسبت نوروز وتولدحضرت علی درماه رجب !!!فرستاده باید به کی یاکجابگوییم که دوست نداریم ونیازی نیست ... !!نمیشه که حسن روحانی به ماکه مخالفش هستیم و به اورای ندادیم به ماناسزابگه آنگاه باز... انگارنه انگار که اصلا فحاشی کرده ب....!!به گمان من هیپگاه یک آدم باشخصیت ازدهانش حرف بد درنمیاد. تاحاییکه درقران هم به مسلمانااسفارش شده که هیچگاه به خدایاهمان بت بت پرستاناسزانگوییدآنگاه حسن روحانی ...
Iran, Islamic Republic of
با توجه به متن ؛ احمدی نزاد باید بره بمیره ؛...
Iran, Islamic Republic of
چی فکر کردی یه رای گیری بذارن معلوم میشه کی باید بره بمیره درود بر احمدی نژاد فرزند پاک ایران زمین
محمد
Iran, Islamic Republic of
...علی برکت الله....گلی به گوشه ی جمال آنانی که رای دادند.....سال نو شان همچون سالهای تکراری دیگر مبارک.
جبهه مردمی
Iran, Islamic Republic of
پیام تبریک جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به مناسبت آغاز سال ۹۷

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با صدور پیامی ، آغاز سال ۹۷ را به ملت ایران تبریک گفت.

باسمه‌‌تعالی

«کُلَّ یَوْم هُوَ فِى شَاْن» آیه ۲۹ سوره مبارکه الرحمن

به لطف و عنایت الهی سالی دیگر نعمت حیات و امکان تلاش برای بندگی خداوند حکیم و رحیم بر ما ارزانی شد و شاهد عبور ‌لحظه‌های تلخ و شیرین سال ۹۶ بودیم.

الحمدلله و المنه، ملت قهرمان و شهیدپرور ایران اسلامی در سالی که گذشت چون همیشه حماسه‌های بزرگ و ماندگار آفرید.

زنان و مردان هوشمند و موقع‌شناس ایرانی با حضور پای صندوق‌های رأی و شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، اقتدار نظام مقدّس جمهوری اسلامی و بیداری مردم هوشیار ایران را به همگان نمایاندند و بار دیگر خاکستر همواره آماده گداختن هیمنه پوشالین استکبارگران را در نطفه خفه کردند و با تقدیم فداکارانه فرزندان برومندشان در راه عزّت و پاسداری دین خداوند و شهادت مظلومانه و درعین‌حال عزتمندانه حججی‌های ایران سربلند، حجت خداوند بر همه جهانیان تمام شد و جاری و ساری ماندن عشق به اسلام و انقلاب اسلامی در نسل سوم و چهارم فرزندان انقلابی ایران، چون خورشیدی درخشان، پرتو افشاند.

مردم عزیز ایران سرافراز، در سالی که گذشت، صبورانه ناملایمات را از سر گذراندند و در یوم‌الله ۲۲ بهمن، بار دیگر نشان دادند؛ به‌راستی، خالق حماسه‌های تماشایی به فرمان بی امّای ولی‌فقیه زمانشان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی هستند.

سال ۹۶ به انتخاب بصیرانه رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی مدظله‌العالی، سال «اقتصاد مقاومتی: تولید- اشتغال» نام‌گذاری شد و الحق و الانصاف مردم ولایتمدار و بصیر، با مقاومت، پای این شعار پرشور و شعور ایستادند و امروز در پایان سال و آستانه سال نو در انتظاریم، مسئولان ارجمند نیز گزارش عملکرد این سال را که مطالبه مردم و رهبر عزیزمان مدظله‌العالی است را خدمت ملّت ایثارگر ایران ارائه دهند و تلاش کنند در این خصوص از این مردم مقاوم عقب نمانند و با کمک به رونق‌بخشی، در حوزه تولید و اشتغال، فرهنگ نگاه به توانایی های درونی و اقتصاد مقاومتی را روز‌به‌روز تقویت و نظر رهبری و صلاح مردم نجیب و انقلابی ایران را تأمین نمایند؛ ان‌شاءالله.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو و ایام پرفیض ماه رجب، امیدوار است، سال جدید، به لطف حضرت حق، سالی پر از خیر، برکت، رحمت و سلامت برای مردم شریف ایران اسلامی باشد و همه مسئولان متعهّد و خادمان مردم، در انجام مسئولیت برعهده‌شان، در قبال این ملّت بزرگوار، موفّق و مؤیّد باشند و هر چه زودتر، چشمان منتظران به جمال جمیل حجت قائم عجل‌الله فرجه‌الشریف روشن شود و در کنار رهبر فرزانه‌مان امام خامنه‌ای مدظله‌العالی در خیل سربازان صاحب اصلی انقلاب اسلامی، مهدی صاحب‌الزمان عجل‌الله فرجه‌الشریف، قرار گیریم. ان‌شاءالله تعالی.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
علی گرگانی
Iran, Islamic Republic of
درودبرشما؛پایگاه ارزشی جهان ...
کاربر محترم
با تشکر از حسن ظن شما و تائید مطالبتان امکان انتشار برخی مطلب وجود ندارد البته اصلاح مطلب و ارسال آن را با دیده منت قبول کرده و انتشار خواهیم داد
Iran, Islamic Republic of
به نظر من کسانی باید عذر خواهی کنند که چوب لای چزخند
Iran, Islamic Republic of
از بالاترين تا به بعد اگر شهامت كنار رفتن را داشته باشند اين مردم ميتوانندژس از اين سالها نفسي بكشند
محسن
Iran, Islamic Republic of
در صف عذر خواهی روحانی نفر آخره