جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱

آغاز جلسات هیأت اندیشه‌ورز خبرگان بعد از نوروز

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۲۰
کد مطلب: 600078
عضو هیات اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هیات اندیشه‌ورز کاری رصدی را از مجموعه عملکرد 4 دهه گذشته انجام خواهد داد،‌گفت: باید چالش‌ها و فرصت‌ها را شناخت و در تمامی زمینه‌ها برای مقابله با آسیب‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی تدابیر حکیمانه‌ای اتخاذ کرد.
آغاز جلسات هیأت اندیشه‌ورز خبرگان بعد از نوروز
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی عضو هیات اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به تأکید رهبر انقلاب در اجلاسیه شهریورماه مجلس خبرگان بر تشکیل هیأت اندیشه‌ورز اظهار داشت: رهبر انقلاب در آن اجلاسیه تأکید بر این داشتند که مجلس خبرگان رهبری در چارچوب مسائل کلان نظام جمهوری اسلامی و اهداف عالیه نظام و ارزیابی اهداف آنها کار گسترده، عمیق و همه‌جانبه انجام دهد.

*تدبیر و برنامه‌ریزی براساس مبانی جمهوری اسلامی، ماموریت رهبری به خبرگان
وی افزود: تاکید رهبر انقلاب بر این بودکه هیأت اندیشه‌ورز یا به اصطلاح غربی‌ها اتاق فکر تشکیل شود و افرادی که از روحیه انقلابی، مجاهدت همه‌جانبه در عرصه علم و عمل، قدرت برنامه‌ریزی و تجزیه و تحلیل مسائل برخوردار باشند، بر اساس مبانی جمهوری اسلامی تدبیر و برنامه‌ریزی کنند و ببینند در39 سال گذشته به تعبیر رهبر انقلاب پسرفت یا پیشرفت داشته‌ایم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: هدف از تشکیل این هیأت اندیشه‌ورز بررسی این نکته است که ببینیم کجاها پیشرفت داشته‌ایم و چه کار باید بکنیم تا آن  عوامل پیشرفت را تشویق و تقویت کرده و مؤلفه‌های قدرت را در زمینه کارآیی، استحکام، سربلندی و عدالت اجتماعی تقویت کنیم.

*بررسی نقاط قوت و ضعف انقلاب در چهار دهه گذشته
عضو هیأت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری با اشاره به توجه به نقاط ضعف در جریان  انقلاب در 40 سال گذشته به‌عنوان یکی از تأکیدات رهبر انقلاب، گفت: باید ببینیم نقاط ضعف‌مان چه بوده، کسری‌ها و کمبودها چه مواردی بوده و برای جبران آنها  چه تدابیری باید اتخاذ کنیم.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی در همین راستا افزود: چه در مسائل داخلی و چه در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی باید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کرده و نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف را تضعیف کنیم و از بین ببریم تا با عنایت خداوند کاری قابل قبول و مدنظر امام زمان (عج)‌ انجام دهیم.

وی در همین راستا ادامه داد: در جاهایی که لازم به گفتمان‌سازی است باید تدابیر لازم را در نظر بگیریم و در جاهایی که نیاز به فرهنگ‌سازی است، این امر را در ارگان‌های مختلف نظام و در بین مردم انجام دهیم. و بر اساس اصول محکم اسلام و قانون اساسی و مطالبات امام راحل (رض) و رهبر فرازنه انقلاب اسلامی حرکت کنیم.

*تدبیر برای آینده‌پژوهی و چاره‌اندیشی و برای دهه‌های  آینده کشور منطقه و جهان اسلام 
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برنامه ریزی و تدبیر برای آینده‌پژوهی و چاره‌اندیشی و برای دهه های  آینده کشور و منطقه و جهان اسلام به عنوان یکی از مسائل بسیار مهم و ارزشمند، تصریح کرد: باید چالش‌ها و فرصت‌ها را شناخت و در تمامی زمینه‌ها برای مقابله با چالش‌ها و آسیب‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی تدابیر حکیمانه‌ای اتخاذ کرد و از سوی دیگر فرصت‌ها را شناخت و برای بهره برداری بهینه از آن‌ها در کلیه سطوح تصمیم گرفت و تصمیم‌سازی کرد.

وی تاکید کرد: باید با عزم، اراده، فرهنگ‌سازی و تلاش مجاهدانه و خداپسندانه راه تحقق و گسترش آرمان‌های بلند اسلامی و ولائی را هموار ساخت و نقشه راه پیروزی و سربلندی ارباب انتظار و راست قامتان تاریخ را برآورده ساخت.

*هیات اندیشه‌ورز کاری رصدی را از عملکرد 4 دهه گذشته را انجام خواهد داد
آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه مجلس خبرگان رهبری در قالب هیات اندیشه‌ورز کاری رصدی را از مجموعه عملکرد 4 دهه گذشته را انجام خواهد داد،‌گفت: همچنین برای دهه‌های آینده پیشنهاداتی خواهد داد تا مطالبات رهبر انقلاب، نظام و مردم را ارزیابی و بررسی کند و ببیند در هر قسمتی چقدر موفقیت و چقدر عدم موفقیت داشته‌ایم و عوامل دخیل در این موفقیت‌ها و عدم توفیق‌ها چیست.
وی تأکید کرد: همه این رصدها را باید به صورت مختلف و در عرصه‌های گوناگون دنبال کنیم و امیدواریم نتیجه این کار به نفع و مصلحت نظام و کشور باشد.

عضو هیأت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی پیرامون زمان آغاز به کار جلسات هیأت اندیشه‌ورز اظهار داشت: هیأت رئیسه مجلس خبرگان از قبل کاری مقدماتی انجام داده و هیأتی 7 نفره را انتخاب کرده که کارها بر زمین نماند. آن هیأت 7 نفره کاری مقدماتی را انجام دادند که زحمات آن هیأت به آئین‌نامه هیأت اندیشه‌ورز و تعداد اعضای آن تبدیل شد و در اجلاسیه اخیر اصل تعداد اعضای هیأت که 10 بعلاوه رئیس مجلس خبرگان بود، طبق دستورالعمل انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه بعد از تعطیلات نوروزی جلسات مقدماتی را مجدداً‌ شروع می‌کنیم،‌گفت: در همه زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، فضای مجازی، مطالبات رهبری، پاسداشت و صیانت از ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی، حقوق مردم، حقوق متقابل والی و مردم، اعتمادسازی متقابل و همه جهاتی که اقتدار نظام اسلامی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را شامل می‌شود در این هیأت مورد بررسی گذاشته خواهد شد.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی افزود: کار تبدیل به چندکارگروه با کمیسیون‌های دیگر مجلس خبرگان و مخصوصاً‌ کمیسیون‌ سیاسی ـ اقتصادی مجلس خبرگان خواهد شد و امیدواریم نتیجه خوبی حاصل شود.
وی ضمن تأکید بر حصول نتیجه مطلوب از هیأت اندیشه‌ورز مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: همین که هیأتی در سطح عالی به عنوان ناظر، ارزیابی‌کننده و سرانجام گزارش‌دهنده به مقام معظم رهبری تشکیل شود، نقاط قوت مثبتی دارد که می‌تواند ما را در جهت اهداف و آرمان‌های مورد نظر حرکت دهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه برخی عقب‌ماندگی‌ها را می‌توان جبران کرد تصریح کرد: می‌توان اقتصاد مقاومتی را بیشتر عملیاتی کرد و به عدالت اجتماعی توجه بیشتری کرد.

آیت‌الله دری نجف آبادی بات بیان اینکه سبک زندگی یکی از موارد مورد بررسی این شورا خواهد بود، تصریح کرد: باید ببینیم چه چارچوبی را باید برای زندگی فردی و اجتماعی خود منظور کنیم و بنیاد خانواده و بسیاری از مسائلی از این دست مورد توجه قرار خواهد گرفت.

*برخی حاشیه‌سازی‌ها نباید بزرگ‌تر از  اصل قرار گیرد
وی با تأکید بر اینکه وحدت ملی جزو واجب‌ترین کارهایی است که باید در هر شرایط به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد،‌گفت: برخی حاشیه‌سازی‌ها نباید بزرگ‌تر از  اصل قرار گیرد و وحدت ملی ما را تضعیف کند. وقایعی که در خیابان پاسداران و همچنین توسط تشیع و تسنن انگلیسی ـ آمریکایی اتفاق می‌افتد، مثل دملی است که ممکن است مبارزه با آن آسیبی به بدن برساند ولی نباید به کلان مبارزه و کشور آسیب برسد بلکه باید درصدد اصلاح، مرمت و رفع آن باشیم به طوری‌که وحدت ملی مورد خدشه قرار نگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با تأکید بر اینکه توان بسیار خوبی در تمام زمینه‌ها داریم، تصریح کرد:‌ به شرط آنکه همه با هم همسو حرکت کنیم و مدیریت خوبی داشته باشیم و از ظرفیت‌های خود استفاده کنیم و هدف خداوند، خدمت به مردم و پاسداری از خون شهدا، قانون اساسی و امامت و ولایت باشد. بدون تردید الطاف خداوند تا کنون با مابوده و در آینده نیز بشرطها و شروطها با امت بزرگ و فداکار ما خواهد بود و این وعده قطعی و سنت لا یتغیر الهی است.

آیت‌الله دری نجف‌ابادی در عین حال تاکید کرد: البته در هرحال نباید خداوند بزرگ و منان را فراموش کنیم و نباید از توجهات حضرت بقیه الله ارواحنا فداه غافل باشیم و نباید خدمت به مردم و محرومان را از یاد ببریم. خداوند عزیز ملت سخت‌کوش ما را در تمامی عرصه‌ها یاری فرماید و شر اجانب و استکبار و صهیونیزم و مرتجعان را به خودشان برگرداند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
تو که با فیلتر شکن و پرچم آمریکا می آیی حرف نزن و ...شو