کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سپردن امنیت فرودگاه‌های عربستان به صهیونیست‌ها

29 اسفند 1396 ساعت 6:49

یک سایت خبری عربی فاش کرد، دیوان پادشاهی عربستان یک حکم فوری را برای تحویل امنیت فرودگاه‌های سعودی به شرکت‌های خارجی صادر کرده است که پیش‌بینی می‌شود شرکت "G4S "وابسته به رژیم صهیونیستی مسئولیت حفظ امنیت فرودگاه‌ها در این کشور را به عهده بگیرد.


به گزارش جهان نیوز به نقل از  سایت "مرآة الجزیره"، در  پیام محرمانه و فوری دیوان پادشاهی عربستان، در اقدامی بی سابقه، دستور اخراج پلیس نظامی وابسته به نیروی هوایی سعودی از فرودگاه صادر شده است.

ناظران به این مسئله اشاره کردند که امنیت و حفاظت تاسیسات اساسی عمومی به شرکت‌های خارجی و به ویژه صهیونیستی اعطا شده است که این امر  بیانگر نگرانی ریاض از  مخالفان است. چرا که بعد از افزایش خشم شهروندان به دلیل سوء رفتار  با مخالفان و دیگر شهروندان، اعتماد بسیاری از شهروندان نسبت به مقامات سعودی کاهش یافته است.

ناظران معتقدند، این اقدام، بی اعتمادی به نهادهای نظامی و امنیتی و تردید و نگرانی نسبت به وفاداری آنها به رهبری عربستان بعد از موج ناآرامی‌ها و بازداشت‌ها در این کشور را نشان می‌دهد.این نگرانی به نظر می‌رسد ریاض را وادار کرده است تا برای حفظ امنیت فرودگاه‌ها که دروازه اصلی برای گریختن هر مسئولی در صورت وقوع هرگونه انقلاب است، به شرکت‌های خارجی متوسل شود .

از سوی دیگر  سخنگوی شرکت هواپیمایی هند نیز در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت: پروازهای خطوط هوایی هند به اسرائیل از پنجشنبه آغاز خواهد شد و مدت این سفر که از حریم هوایی عربستان انجام خواهد شد، نزدیک به 7 ساعت و 5 دقیقه به طول خواهد انجامید.

در همین راستا، رسانه های غربی فاش کردند، شرکت هواپیمایی اسرائیل"العال" حمایت گروه فشار در بخش هواپیمایی جهانی را برای کمک به کسب موافقت لازم جهت استفاده از حریم هوایی عربستان خواستار شده تا بتواند برای مسیر  پیش بینی شده میان هند و اسرائیل رقابت کند.


کد مطلب: 600074

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/600074/سپردن-امنیت-فرودگاه-های-عربستان-صهیونیست-ها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com