پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آخرین وضعیت جوی کشور در ساعات آتی

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب: 600068
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی تا اواخر وقت امروز در شرق کشور فعال است، به تشریح وضعیت جوی استان‌های شمالی، شمال شرق و غرب، جنوب و مرکز کشور در ساعات آتی پرداخت.
آخرین وضعیت جوی کشور در ساعات آتی
به گزارش جهان نيوز،احد وظیفه درباره وضعیت جوی کشور در ساعات پایانی سال 96 و ابتدای سال 97 اظهار کرد: سامانه بارشی که در روزهای گذشته وارد کشورمان شده بود امروز نیز در بخش‌های شرقی و شمال شرق به فعالیت ادامه می‌دهد.
وی افزود: در ساعات آتی خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، یزد و هرمزگان ابری همراه با رعدوبرق و بارش پراکنده باران خواهد بود که این وضعیت در اواخر وقت پایان می‌یابد و سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هوشناسی کشور تصریح کرد: طی ساعات آتی وزش باد موجب خیز گردوخاک در برخی نقاط شرق کشور می‌شود که این وضعیت نیز در روز سه‌شنبه رفع خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد: سایر نقاط کشور نیز در ساعات آتی و روزهای دوشنبه و سه‌شنبه جوی پایدار همراه با افزایش دما دارند که این وضعیت از فردا برای شرق کشور نیز پدید می‌آید؛ این افزایش دما در استان‌های شمالی بین 6 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه با بیان اینکه شرق کشور نیز فردا وضعیتی پایدار می‌یابد، گفت: با خروج سامانه بارشی شاهد افزایش دمای 8 تا 10 درجه‌ای در شرق کشور خواهیم بود.
وی با بیان اینکه جو پایدار در  غالب نقاط کشور تا اواخر هفته حاکم است، گفت: فقط در عصر روز چهارشنبه شاهد عبور موج بارشی از غرب و شمال کشور خواهیم بود که موجب شمالی شدن جریانات و بارش‌های پراکنده به همراه رعد و برق در استان‌های ساحلی خزر، شمال غرب و  آذربایجان‌ها می‌شود.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور، شهرکرد با 7 درجه زیر صفر را سردترین و بندرعباس با 28 درجه بالای صفر را گرمترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 17 درجه بالای صفر رسید که در روزهای آتی شاهد افزایش دما خواهیم بود.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *