جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

آمریکایی‌ها ۴ فرمانده داعشی را کجا بردند؟

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 600049
چند بالگرد آمریکایی پس از هلی برن در جنوب شرق قامشلی واقع در استان الحسکه سوریه چهار نفر از فرماندهان داعش را از این منطقه خارج کردند.
آمریکایی‌ها ۴ فرمانده داعشی را کجا بردند؟
به گزارش جهان نيوز،آمریکا همچنان به حمایت خود از عناصر باقی مانده داعش در شرق سوریه ادامه می‌دهد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که بالگرد‌های وابسته به ائتلاف موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا بامداد امروز در ریف جنوب شرقی «قامشلی» سوریه هلی برن کردند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه سوریه در جزئیات این خبر اعلام کردند که سه بالگرد وابسته به ائتلاف آمریکا بین روستا‌های «الجیسی و کالو» واقع در جنوب «تل حمیس» هلی برن کردند.

به گفته این منابع، البته بالگرد‌ها پیش از اینکه بر زمین بنشینند منطقه مورد نظر را بمباران کردند تا پاکسازی شود.

این منابع تصریح کرد، چند نظامی به همراه خود ۴ نفر را از منزلی که ساکنان منطقه میدانستند متعلق به سرکرده‌های داعش تبعه عراق هستند، خارج کردند و با بالگرد به منطقه نامعلومی رفتند.

دو بالگرد آمریکا در هفتم اسفند ماه جاری در منطقه «تویمین» واقع در جنوب شرق شهر «الشدادی» چند سرکرده داعش را به ۲۰ کیلومتری جنوب الحسکه انتقال دادند. در این منطقه نظامیان آمریکایی، تروریست‌ها را آموزش می‌دهند.

در همین راستا، منابع محلی حاضر در دیرالزور سوریه اوایل دیماه گذشته بود که اعلام کردند آمریکا سرکرده داعش را از این استان به مناطق نا معلومی در ریف الحسکه منتقل کرد.

بالگرد‌های آمریکایی از ریف شمالی دیرالزور حرکت و در ارتفاع پایین بر فراز اردوگاه «السد» پرواز کردند و در نزدیکی سد «الباسل» واقع در جنوب الحسکه فرود آمدند. این بالگرد‌ها حامل چندین سرکرده داعش بودند که به گروه موسوم به نیرو‌های دموکراتیک سوریه پناه برده بودند؛ گروهی که بیشتر عناصر آن کُرد است و با حمایت آمریکا در رقه و استان دیرالزور بار‌ها توافق کردند و پس از خروج داعش از این مناطق، اراضی تحت اشغال این گروه را به تسلط خود در می‌آوردند.

مرکز هماهنگی روسیه در «حمیمیم» نیز اعلام کرد که ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا همچنان با باقی مانده تروریست‌ها در سوریه همکاری می‌کند.

به گفته این مرکز، نیروهی نظامی آمریکا یگان‌های نظامی جدیدی تحت عنوان «ارتش جدید سوریه» در نزدیکی اردوگاه آوارگان شهر الحسکه ایجاد کرده اند که در آن گروه‌های جدا شده از تروریست‌ها حضور دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
Iran, Islamic Republic of
سلام
مطمئن باشید که آنها را بردند که به اشد مجازات برسانند .زیرا با این همه هزیهای میلیاردی و رسوائی های حمایت از این جنایتکاران ،نتوانستند برنامه های امریکا را به پیروزی برسانند و شکست فاحشی خوردند .باید جواب این خسارتها را بدهند . از بابت جنگ نیابتی که با اطمینان به این قصابان قرن شد کلی حق الناس ازملت پخمه ی امریکا به گردن دولتمردان امریکایی افتاد . ای روزگار .....
انشا اله به زودی آرامش کامل سوریه عزیز و عراق دوست داشتنی را فرگیرد ،انگاه باید یکی یکی حامیان این جلادان از سولاخی ها بیرون آورده شوند،عکسهای اطفال تکه تکه شده نشان داده شود و بپرسند:
به چه گناهی اینها را کشتید و مقابله به مثل بشود با آنها.