جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۵
۴۸

دولت احمدی‌نژاد از روابط پریوش با ساواک مطلع نبود؟ +تصاویر

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 600046
اگرچه شواهد حاکی از رابطه نزدیک میان پریوش و مشایی دارد اما اسناد حکایت از رابطه عمیق میان این خانم با سران ساواک دارد؛ افرادی که به گفته سطوتی، قاتلین همسرش هستند.
به گزارش جهان نيوز، در پی دستگیری مشایی و افشای رابطهٔ او با خانم سطوتی که مظنون به جاسوسی برای انگلستان بوده است؛ بررسی‌هایی در باب رابطه خانم سطوتی با قاتلان شوهرش صورت گرفته است که اسنادی تکان‌دهنده در این رابطه یافت می‌شود.


سپهبد نصیری همواره به‌عنوان کسی که به دستور شاه حسین فاطمی را اعدام کرد، شناخته می‌شود. حتی برخی بیان داشته‌اند که نصیری شخصاً به فاطمی گلوله شلیک کرد تا دستور شاه در اعدام فاطمی را خودش عملی کرده باشد و حتی پریوش سطوتی ساواک و شخص شاه را به عنوان قاتلین همسرش (حسین فاطمی) معرفی می کند.

از سوی دیگر بررسی‌ها نشان می‌دهد، پریوش سطوتی نه‌تنها از مظنون اصلی شلیک گلوله به همسرش و کسی که با هفت‌تیر به سر همسر او زده و به او ناسزا گفته، ناراحتی به دل ندارد که حتی در نامه‌های خود به «تیمسار معظم، سپهبد نصیری معاون محترم نخست‌وزیر و ریاست سازمان اطلاعات و امنیت کشور»، درخواست و تقاضاهایی حتی بی‌ارتباط با جایگاه رئیس ساواک را مطرح می‌کند که خود جای بسی تأمل دارد.

به‌عنوان نمونه در تیرماه ۴۷، پریوش سطوتی به «تیمسار معظم سپهبد نصیری»، می‌نویسد:
«محترماً خاطر مبارک را مستحضر می‌دارم، اینجانبه پریوش سطوتی فرزند مرحوم حسینقلی سطوتی که در رشته خانه داری در امریکا تحصیل می‌نمایم، تنها دارایی خود و فرزندم ۲۰۰ هکتار از اراضی سطنت آباد قزوین می‌باشد که در صورتیکه زمین مزبور آباد و مورد بهره برداری واقع شود از درآمد آن هزینه زندگی خود و فرزندم تأمین خواهد گردید. چون زمین مورد بحث فاقد آب می‌باشد استفاده از آن منحصراً با حفر چاه میسر می‌باشد. از حضور تیمسار معظم استدعا دارم دستور فرمایید که اجازه حفر چاه در زمین فوق الذکر به این جانبه داده شود تا با درآمد حاصله از آن زندگی خود و فرزندم تأمین و برای همیشه مرهون الطاف آن جناب گردم.» مشخص نیست، واقعاً برای کسب اجازه برای حفر چاه، نیاز به دستور رئیس ساواک است؟

البته نصیری نیز برای او سنگ تمام گذاشته است. در پی نوشت های این نامه چنین آمده است"
" اقدام شود که اجازه حفر چاه بدهند. ۳۰/۴/۴۷" و همچنین با قید "فوریت" به دستور نصیری اشاره شده و آمده "تیمسار مدیریت کل مقرر فرمودند آقای دکتر مالک با وزیر آب و برق مذاکره و در اجرای امر اقدام نمایند و در صورتیکه لازم شود ساواک نامه نیز خواهد نوشت."


واقعاً چرا ساواک می‌بایست برای پریوش سطوتی و حفر چاه نامه بدهد و چرا پریوش برای حفر چاه، باید به رئیس ساواک نامه بزند؟ چه ارتباطی میان سطوتی و ساواک وجود داشته است؟

البته پریوش در مسائل دیگر نیز از نصیری استفاده کرده است. به‌عنوان نمونه او یکبار به "تیمسار معظم، سپهبد نصیری معاون محترم نخست‌وزیر و ریاست سازمان اطلاعات و امنیت" در ۱۵ مرداد ۴۷ می‌نویسد:

"وظیفه خود میدانم از اظهار لطف و محبت‌های تیمسار معظم تشکر و سپاسگزاری نمودم و از حضور آن سرور ارجمند استدعا دارم عریضه ضمیمه را که به پیشگاه اعلیحضرت همایون شاهنشاه آریامهر نوشته شده مقرر فرمایید به شرف عرض ذات همایونی برسد. چون مطالبی که استدعا دارم تشریف عرضی برسد با زندگی خود و خانواده‌ام بستگی دارد تمنا دارم استدعایم مورد قبول واقع گردد." و این نامه نیز بنا به درخواست پریوش به مقصد رسیده و اینگونه پی نوشت می‌شود: "عریضه تقدیمی به پیشگاه مبارک شاهنشاه آریامهر بوسیله دفتر مخصوص" ارسال گردد.



جالب اینجاست که تقاضاهای باربط و بی ربط پریوش سطوتی از رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور، به نتیجه دلخواه می‌رسد.

در یکی از اسناد بدست آمده به تاریخ خرداد ۱۳۵۰، این چنین برداشت می‌شود که پریوش در خارج از کشور نیز با ساواک مرتبط بوده و مطالب خود – اعم از خواسته‌های مالی و یا دیگر موارد- را یا به نمایندگی ساواک در لندن و یا مستقیماً به مرکز ارسال می‌کرده است.

در یکی از این نامه‌ها با قید "خیلی محرمانه" که از سوی ساواک برای " ریاست دفتر مخصوص شاهنشاهی"‌ و با موضوع "پریوش سطوتی همسر دکتر حسین فاطمی معدوم" ارسال شده آمده است:



"نامبرده بالا که فرزندش به نام سیروس فاطمی به امر شاهنشاه آریا مهر و هزینه بنیاد پهلوی در انگلستان تحصیل می‌کند طی نامه‌هایی که به نمایندگی ساواک در انگلستان تسلیم نموده و همچنین نامه‌هایی که مستقیماً به مرکز ارسال داشته اعلام نموده است:

۱- مبلغ یکصد پوند مقرری ماهانه دریافتی از بنیاد پهلوی کفاف مخارج تحصیلی و زندگی فرزندش را نمی‌دهد.

مشارالیها تقاضا کرده است هزینه تحصیلی فرزندش طبق صورتیکه همه ساله دانشگاه ارائه داده و نامبرده عیناً به بنیاد پهلوی ارسال داشته پرداخت گردد.

۲- یک بلیط دو سره هواپیما جهت مسافرت فرزندش از انگلستان به ایران در اختیار وی گذارده شود تا به حضور شاهنشاه آریامهر شرفیاب و همچنین پیشرفت‌ها و ترقیات کشور را مشاهده نماید.

رئیس سازمان اطلاعات و امنیت کشور. سپهبد نصیری"
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
مال حروم توی شکمت رفته جهان که اینطوری با ابروی دیگران بازی میکنی
Iran, Islamic Republic of
اگه مسیر لقمه حرام رو دنبال کنی میبینه تو شکم خودتون رفته که به روی سیاهتون نمیارین این مشایی که با این خانم نامحرم دست تو گردن عکس گرفته، همونی هست که مرشد اعظم احمدی‌نژاد در موردش میگفت وقتی روزی پرده‌ها بیفته و حقیقت آشکار بشه همه میفهمین که چه انسان والا مقامی رو تخطئه کردین!
عجب بشر والا مقامی! فک کنم این عکس‌ها مربوط به فردوس برین هست و مشایی هم با یکی از حوریان بهشتی همنشین شده!
ایرج
Iran, Islamic Republic of
اینقدر نادانی تان را به رخ نکشید
حسین
Iran, Islamic Republic of
فتوشاپ هستش 100 دصد
Iran, Islamic Republic of
...
شماها اگه احمدی نژاد برضد جمهوری اسلامی قیام مسلحانه هم بکنه میگین الله اکبر امام زمان ظهور کرد!
البته بعضیاتون قطعا نوکر و مزدور و آلت دست انگلیس خبیث تفرقه افکن هستین ...
ایرج
Iran, Islamic Republic of
آره هر کی معترض به ربا و اختلاس باشه مزدور انگلیسه !
United Arab Emirates
طرفداری احمدی نژاد دارن دین سیاسی و نداشتشون رو به رخ می کشن
ایرج
Iran, Islamic Republic of
مطمئنم شماها نه دین می فهمید چیه نه سیاست !
تیتر سایتهای ارزشییییییی رو می خونید و این ور اونور تکرار می کنید اسمش هم می زارید بصیرت !
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت ما وشما را به خیر کنه.
...
سید
Iran, Islamic Republic of
چرا جرات پخش انتقاد به مطالب خودتون را ندارید؟ من قبل این دعا چند خط انتقاد به ادعای این نوشته داشتم فقط دعای اخر رو در منظر دوستان گذاشتید؟متاسفم برای گردانندگان سایت جهان. جرات داشته باشید نظرات ی که حاوی توهین نیست را حذف نکنید.
Belgium
اسراربسیارمهمی رافاش فرموده ایدکه مشخص نموده ساواک چگونه تمام مخالفان سلطنت راشناسایی می کرد
Iran, Islamic Republic of
زشته با آبروی مردم بازی نکنید
عکس مادر خودتت رو میزدن اینجا خوشحال میشدی
اخلاق کجا رفته
Iran, Islamic Republic of
لابد اون ... که بغل زن نامحرم نشسته مجسمه اخلاقه!
...
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز با بصیرت حامی احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
حالا این خانم کجا هست ؟ چرا صدایی فریادی چیزی ازش در نمیاد؟
خانم مشکوک الفعالیتی بوده. شوهرش اعدامی به دست ساواک ، خودش نور ...
جالب بود.
Iran, Islamic Republic of
این خانم متولد 1311 و 85سال سن دارند ...
United Arab Emirates
عه
پیر باشه مورد نداره؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
پس بیخود نیست بهشون میگن جریان انحرافی، حرمت سن و سال پیرزن رو هم نگه نداشته ...
Iran, Islamic Republic of
سایتی بیشعور به نام جهان. چاپ عکسهای دروغ و یا شخصی. ...
Iran, Islamic Republic of
تصاویر ارتباط با یک جاسوس هرگز شخصی نیست عکس خانوادگی با خانمش در منزل نبوده که بگیم شخصی

اما اگر دلیل دارین بر اینکه این تصویر دروغ است خوشحال میشم بیان کنید تا بدونم چون مطالب بیان شده به نظر موثق میاد اما تأسف انگیز و جدا خوشحال میشم که دروغ باشه
United Arab Emirates
حالا جهان عکس های گندکاری رفیقتون رو گذاشت شد بی شعور؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس.
تلاش شما خیلی مذبوحانه است چون هر آدمی که از اندک هوشی برخوردار باشه میدونه که انگلیس با کدوم دولت دشمن بود و حامی کیا بوده و هست!
Iran, Islamic Republic of
کافیه یه اصلاح طلب بازداشت میشد الان تو bbc انگلیسی غوغا بود اما حالا که مشایی بازداشت شده سرگرم حاجی فیروز و عمونوروز شدن! همین ثابت میکنه مشایی با اونا نبوده..
لااقل میگفتید جاسوس آمریکاست شاید کمی باور پذیر میشد
Netherlands
این همه سند و مدرک...هیچی راجع به عکس گفته نشد...چه هدفی داشتید از نمایش این عکس؟؟
با یه تیر دو نشون؟
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر انگلیس و نوکراش
حالا چرا بعد از اینکه مشایی جلو سفارت روباه پیر آتش بازی راه انداخت یاد فاطمی و همسرش افتادید؟
Iran, Islamic Republic of
ظلم بزرگیست که مطالب بزرگانی چون آقای قرائتی و نیز احادیث معصومین در کنار چنین مطالبی نشر داده شود.
به خودتان که رحم نمیکنید حداقل به بزرگان و اعتقادات مردم رحم کنید.
Iran, Islamic Republic of
خدا هدایت تون کنه این کارها چیه میکنید ؟! خیال کردید الآن مثلاً با این عکس ها و متن ها آبروی مشائی و محموت رو بردید ؟! نه به خدا ، اولاً عزت و ذلت هر کسی دست خداست شما چه کاره اید ؟! ثانیاً : بجای این قرتی بازی ها چرا به اتفاق مهمتر نمی پردازید ؟! یعنی نمیدونید یه عالمه دلار و یورو و سکه طلا و … توی داستان اوس محموت هوا شده ؟! تا کی میخواهید زیر سبیلی موضوع رو نادیده بگیرید ؟! برای چهار تا تراول پنجاهی که مربوط به بیت المال هم نیست ببین چه قشقرقی راه انداختید ؟! به خداوندی خدا شرم چیز خوبیه !
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
...
نسل قدیم
Iran, Islamic Republic of
مشکل کامنت من این بود که نام شخصی را آوردم که دراین نظام زندگی راحتی دارد و درامن و امان است اما او اولین بار شهید فاطمی را ترورکرد
حالا شما حذف کنید اما تاریخ را که نمی توانید حذف کنید
ایرج
Iran, Islamic Republic of
ساواک سال 57 شد ساواک وگر نه تا قبل از انقلاب سازمان اطلاعات و امنیت کشور بود به موازات همه دستگهاهای کشور که عام و خاص باهاش سر و کار داشتن خصوصا خواص جامعه . بالاخره خواص و شخصیتها یا باید در مقابلش می ایستادن و هزینه سنگین می دادن یا مراعات می کردن که کارشون راه بیفته این چیزهایی که از دل تاریخ کشف کردید مال سال 50 و قبل از اونه این اولا
ثانیا این چیزهایی که از صندوق خاک خورده ساواک کشف کردید فقط یه چیز ثابت می کنه اینکه دست شما خیلی خالیه که به این مراودات عادی و معمول آنزمان با دستگهاهای کشور از جمله ساواک استناد می کنید
ثالثا اگر این چیزها ملاک انحراف و و چیزهای دیگر باشد شک ندارم
اگر اسناد مراودات عادی و غیر عادی همه شخصیتها از جمله شماها که اینقدر جانماز آب می کشید رو شود سر کار خانم سطوتی در رتبه آخر رتبه بعد خیلی از محترمین قرار می گیرد
رابعا همسر مبارز و نستوه این خانم محترم به دست انگلیس همیشه عزیز کشته شد جا داشت شما لا اقل به پاس جانفشانی ان راد مرد استوار حرمت بیوه اش را گرامی میداشتید و این ... را سر هم نمی کردید
پیشاپیش از انتشار مطالب اینجانب از شما سپاسگذارم جهان نیوزیهای زحمتکش و عزیز
Iran, Islamic Republic of
همه شدین توجیه‌المسائل! ساواک همیشه ساواک بوده جناب ایرج میرزا! همین اسنادِ به قول شما سازمان امنیت ملی(!) میگه شهید اندرزگو از همون آغاز قیام امام خمینی(ره) در سال ۴۲ براش پرونده‌سازی شده و تحت تعقیب قرار گرفته. خود حضرت امام و سایر مبارزین هم به همین نحو.. متوجه هستین دارین به کجا میرسین؟! برای ماله‌کشی روی اعمال و رفتار غلط تیم احمدی‌نژاد حتی ساواک بی‌رحم و سفاک رو تبرئه می‌کنید!
ایرج
Iran, Islamic Republic of
ساواک تبرئه شدنی نیست ولی چهره سیاه اون در اواخر رژیم طاغوت
آشکار تر شد و ارتباط یا بیزاری از اون مایه ا ننگ و افتخار
محمد
Iran, Islamic Republic of
ساواک سال 56منحل شد !
علی
Canada
خدا نکشتتون!!! چقد بلاااااا!!!!
عبداله
Iran, Islamic Republic of
چقدر شما و مشرق ...
غلامرضا کریمی
Germany
چرا اصولگرایان با شخصیتهایی مانند دکتر مصدق و دکتر فاطمی و مهندی بازرگان و حتی شهید رجایی رابطه خوبی ندارند!؟و از هر فرصتی با آبروی خانوادهایشان بازی میکنند!؟
شاید بدلیل نداشتن لباس روحانیت است
در کدام دادگاه جاسوس بودن خانم سطوتی و آقای مشایی به اثبات رسیده؟ چرا بیجا قضاوت میکنید و تهمت میزنید؟
شما که ادعای مسلمانی دارید و نشستن یک خانم ۸۵ ساله را در کنار مشایی ، گناه نابخشودنی میدانید!!! چگونه به خودتان اجازه میدهید برخلاف عرف و شرع و قانون و انسانیت با آبروی مردم بازی کنید؟ یعنی این کار شما حرام نیست!؟
مشایی اگر جاسوس باشد یا هر جرم دیگری داشته باشد ، به خودش مربوط است و تکلیفش را دادگاه مشخص میکند ،این موضوع چه ربطی با خانم سطوتی دارد ، شما با چه دین و منطقی با آبروی دیگران بازی میکنید؟
باور کنید با این حرکات زشت مخاطبین خودتان را ناامید میکنید
Iran, Islamic Republic of
باشهید رجایی مشکل دارند چون اهل رانت و تکفیر کردن دیگران نبود.این ها دست تکفیر کردن و کافردانستن بقیه غیر از هم پیاله هایشان را حتی ازتکفیریهای داعش هم بسته اند یا باید با اینها باشی یا مفسد.جاسوس.ضد انقلاب.ضد ولایت فقیه.وهزاران جرم دیگر که به پس ترین شرایط به انسانها می چسبانند.اما عمر اینها دیگر به سر امده.به لطف خدا
Iran, Islamic Republic of
جالبه . اما چرا برخی تحمل روشدن پشت پرده خیانت خائنان را بر نمی تابند؟؟؟؟؟
United Kingdom
برای این که مدارک که رو می کنند ابکی وغیرقابل باوراست.اینقدر این قوم دروغ گفته اند که حکم چوپان دروغ گو را دارند.حتی اگر حرف دروست هم بزنند کسی باور نمی کند
Iran, Islamic Republic of
قربون فتوشاپ برم چه معجزه ها که نمی کنه!!!!
Iran, Islamic Republic of
دنیا دار مکافات است!...
Iran, Islamic Republic of
اولا انتشار این عکس که به احتمال زیاد فوتوشاپه حتی اگر درست هم باشد از لحاظ اخلاقی درست نیست.
ثانیا نامه هایی که نشان داده اید درخواست یک زن برای اجازه دادن حفر چاه را در زمان شاه نشان میدهد و علت اینکه از نصیری رییس ساواک درخواست کرده اینه که شوهر خواهر این خانم سرهنگ رحیمی بوده و به اصطلاح از این آشنایی میخواسته پارتی پیدا کنه و اجازه حفر چاه را بگیره و این چه ربطی با ارتباط با ساواک دارد؟
نهی از منکر شما را میکنم. این کار شما مصداق بارز تهمت و صد در صد حرام است.
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
واقعا توقع اینقدر تعصب رو از طرفداران حال حاضر احمدی نژاد نداشتم بنده یکی از طرفداران دولت نهم و حتی تا حدودی دولت دهم هستم ولی همه تا الان فرق بین تیم دولت آقای احمدی نژاد و این چند نفر دور ایشان رو متوجه شدن حتی میشه به راحتی انحراف احمدی نژاد رو حاصل همین دوستان دانست!
وقتی ایشون مصلحی رو عذل کردن عده ای متعصب توجیه کردن
وقتی احمدی نژاد مشایی رو معاون اول کرد و رهبری مخالفت کردند باز توجیه کردن
وقتی مشایی رو معرفی کرد دوباره توجیه کردن
وقتی رهبری گفتند بهتره نیایید توجیه کردند پشت بلندگو گفتند توجیه کردند احمدی نژاد آمد توجیه کردند
پرونده رحیمی در آمد توجیه کردند بقایی محکوم شد توجیه کردند
مشایی ....
تا کی میخواهید این مسیر را طی کنید؟
دوستان این کلام مولا امیرالمومنین علیه السلام است:
إِنَّ الحَقَّ لا یعرَفُ بِالرِّجَالِ؛ اِعرِفِ الحَقَّ، تَعرِف أهلَهُ؛

حق با شخصیت‌ها شناخته نمی‌شود؛ حق را بشناس تا اهل آن را بشناسی.
مجمع البیان، ج 1، ص 211 ؛ روضة الواعظین، ص 31
Iran, Islamic Republic of
...
بیران
Iran, Islamic Republic of
لطفا چرند منتشر نکنید. جهان نیوز واقعا رسانه‌ی غیر حرفه‌ای و تابلوییه.
United Kingdom
جهان نیوز و هم فکرانشان شامل حال این ضرب المثل می شوند که حیا را خورده و ابرو را قی کرده.واقعا این حرکات سخیف چیست که انجام می دهید.دین که در همه جا به حفظ ابروی افراد توصیه شده ندارید نداشته با شید لااقل انسان باشید...
رضایی
Iran, Islamic Republic of
سلام دوستان دیروز دعوانکنید منظور اقایان رااقای باهنر امروزاعلام کرد...پس باید همه سکوت کنند...
رضایی
Iran, Islamic Republic of
تست کردم که سانسوروحذف می کنید دیدم بله پیام مراناقص چاپ کردید