پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

آموزش اوتیسم به ماموران بازرسی فرودگاه ها

دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب: 600030
مسئول آموزش ، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران گفت: طی چند ماه اخیر آموزش های فرودگاهی به کادر پرواز و ماموران سپاه و حفاظت در برخی فرودگاه های کشور با همکاری این انجمن ارائه شد تا کودکان مبتلا به اوتیسم در بازرسی های بدنی گیت ها، اذیت نشوند.
آموزش اوتیسم به ماموران بازرسی فرودگاه ها
به گزاررش جهان نيوز، سینا توکلی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: آموزش به ماموران سپاه و حفاظت فرودگاه ها در زمینه اختلال اوتیسم به صورت آزمایشی در فرودگاه امام (ره) تهران، ساری، ارومیه، همدان، یزد، بوشهر انجام شده و هنوز این آموزش ها ادامه دارد.

وی اظهار داشت: این طرح آموزشی در سال آینده در تمام فرودگاه های کشور اجرایی می شود.

مسئول آموزش، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران گفت: خانواده های دارای کودکان مبتلا به اوتیسم همواره در مسافرت های خود با چالش های متعددی روبرو هستند بنابراین آشنایی کادر پرواز، ماموران بازرسی بدنی کودکان در گیت ها ، رانندگان اتوبوس و ماموران قطار باید با نحوه برخورد با این کودکان ، آشنایی داشته باشند.

توکلی ادامه داد: کودکان دارای اختلال اوتیسم خیلی تحمل مسیر را ندارند و ممکن است در فضاهای بسته و پر سر و صدا ، بی قراری کنند و رفتارهای کلیشه ای از خود نشان دهند .

وی تاکید کرد: لازم است که هم کادر سیستم های حمل و نقل و هم مردم ، درک درستی از اختلال اوتیسم داشته باشند و اجازه دهند خانواده های این کودکان ، سفر خوبی داشته باشند.

مسئول آموزش ، پژوهش و توانبخشی انجمن اوتیسم ایران گفت: اوتیسم یک اختلال عصب رشدی است که در سنین کمتر از سه سال بروز می کند و دارای دو شاخص نقص در ارتباط و تعامل اجتماعی همراه با رفتارهای کلیشه ای و محدود بودن خزانه رفتاری ، حرکتی و کلامی است.

به گفته توکلی ، طبق آخرین آمار اعلام شده از هر 65 تولد در دنیا، یک کودک و در ایران از هر 150 تولد یک کودک دارای اختلال طیف اوتیسم است.

 وی یادآور شد: اوتیسم قابل پیشرفت نیست و درمان طولانی مدت دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *