کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سابق سازمان خدمات اجتماعی شهرداری:

بی اعتنایی آقای شهردار به آسیب های اجتماعی!

حضور در جلسات مفصل به صرف شام و ناهار!؟

27 اسفند 1396 ساعت 21:40

ولی طی این 7 ماه تحریم حوزه آسیب‌های اجتماعی، قریب به 17 بار شنیدیم که شهردار محترم و برخی اعضای محترم شورا، جلسات مفصل به‌صرف شام و ناهار در باغ کتاب، باغ‌موزه‌های گوناگون، خانه‌های متعدد سینما و تئاتر و ... با سلبریتی‌های گوناگونی داشتند که تعدادی از آنها برای حضور در جشن کودکان کار از ما‌ طلب پول کردند.


به گزارش جهان نیوز؛ رئیس سابق سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه در ۷ ماه گذشته نجفی سری به محرومان شهر نزده، گفت: شهردار حتی پاسخ ‌نامه‌ها را هم نمی‌داد و بسیاری از نامه‌ها در سیاسی‌بازی شهرداری گم شد.

بنابر این گزارش، رضا قدیمی در جلسه تودیع خود گفت: در شرایطی موضوع کودکان کار و در معرض آسیب را در تهران با مردم و مسؤولان در میان گذاشتم که به دلیل دلمشغولی‌های سیاسی و جناحی اغلب مسؤولان خیلی حوصله و شوق شنیدن چنین حرف‌هایی را نداشتند، چرا که اگر قرار است کاری در حوزه کاهش آسیب اجتماعی انجام شود مستلزم تلاش مستمر، صبر، مدارا و تحمل برخی تنش‌های اجتماعی است. قدیمی گفت: در وهله‌ای از ایام که بیشتر حرف‌های سیاسی و جناحی و دسته‌بندی‌ها رونق و خریدار دارد گوشی برای شنیدن حرف‌های اینچنینی و فرصتی برای بحث و بررسی موضوعات عمیق و بلندمدتی مثل کاهش آسیب‌های اجتماعی وجود ندارد.  وی ادامه داد: اینکه 3 هزار کودک کار و آسیب‌دیده بد سرپرست در مراکز پرتو متعلق به شهرداری به جهت پیشگیری از آسیب‌های بیشتر و توانمندسازی‌شان موردحمایت هستند و خدمات آموزشی، بهداشتی، درمانی و مددکاری می‌گیرند مهم نیست، چرا که اگر اهمیت داشت لااقل یک‌وقت یک ساعته‌ای را می‌گذاشتند برای بازدید از این‌گونه مراکز.


قرار شد به مناسبت روز جهانی کودک برای کودکان محروم شهر که طعمی از شادی را تجربه نکرده‌اند به کمک خیران جشنی برگزار کنیم تا شاید بتوانیم چند برای ساعت هم که شده آنها را  از فضای غمبار زندگی‌شان بیرون بیاوریم و طعم شادی را بچشند.

چندین و چند مکاتبه با دفتر شهردار  انجام دادیم تا وقتی بگذارند در دفترشان بچه‌های کار حضور پیدا کنند و از شهردار شهرشان دعوت کنند که به جشن آنها بیایند، فرصت نبود و نشد؛ نه برای دریافت دعوتنامه و نه برای حضور چنددقیقه‌ای در جشن.
 
بی اعتنایی آقای شهردار به آسیب های اجتماعی!/حضور در جلسات مفصل به صرف شام و ناهار!؟

قدیمی گفت: در حوزه کاهش مصرف مواد مخدر و رسیدگی به وضعیت معتادان متجاهر، آن بخشش قابل ‌توجه مسؤولان قرار گرفت که دروغ بزرگ واگذاری بهاران به مجموعه‌ای خاص سر زبان‌ها افتاد، نخستین مکاتبه شهردار با سازمان خدمات اجتماعی پرسش درباره نحوه واگذاری ساختمان‌های بهاران بود، وقتی بر اساس بازدیدها و بررسی‌های چندگانه متوجه شدند خبر واگذاری از اصل یک دروغ بزرگ بوده دیگر بهاران و وضعیت آن برای‌شان اهمیت نداشت، چرا که‌ از منظر سیاسی آقایان، بهاران صرفاً آنجایش جالب و قابل‌توجه بود که درون آن ‌یک خبر سیاسی ضد یک جناح دربیاید.

به نوشته فارس وی گفت: امسال برف سنگینی آمد، با یک کار جهادی همه کارکنان سازمان بسیج شدند، 10 شب متوالی تا صبح همه تلاش کردند تا آدم تنهایی بیرون جایی یخ نزند. به همین جهت نامه‌ای محرمانه خدمت شهردار نوشتم و استدعا کردم جهت دلگرمی همکارانم که در شب‌های سرد و یخبندان 10 شب خانه نرفتند، فرصتی را تعیین کنند که یا ایشان تشریف بیاورند یا ما تعدادی از کارکنان را خدمت ایشان ببریم. قدیمی گفت:‌ 2 ماه گذشته اما هنوز پاسخ هم نداده‌اند.



وی ادامه داد: دریغ از یک جلسه جدی درباره آسیب‌های اجتماعی، دریغ از یک مکاتبه جدی، دریغ از یک مکالمه تلفنی جدی، دریغ از یک بازدید جدی و حتی از روی رفع تکلیف. وی بیان کرد: ولی طی این 7 ماه تحریم حوزه آسیب‌های اجتماعی، قریب به 17 بار شنیدیم که شهردار محترم و برخی اعضای محترم شورا، جلسات مفصل به‌صرف شام و ناهار در باغ کتاب، باغ‌موزه‌های گوناگون، خانه‌های متعدد سینما و تئاتر و ... با سلبریتی‌های گوناگونی داشتند که تعدادی از آنها برای حضور در جشن کودکان کار از ما‌ طلب پول کردند.

منبع:شهدای ایران

 


کد مطلب: 599983

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599983/بی-اعتنایی-آقای-شهردار-آسیب-های-اجتماعی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com