کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فاصله احمدی نژاد دیروز تا احمدی نژاد امروز

اعتقادات گذشته احمدی نژاد در مورد ولایت فقیه چه بود؟

27 اسفند 1396 ساعت 21:15

بعد از ماجرای معاون اولی مشایی و مقاومت احمدی نژاد در برابر حکم حکومتی مقام معظم رهبری یک شب تا صبح سایت ریاست جمهوری را ورق زدم و هر چه آقای احمدی نژاد در باره ولایت فقیه گفته بود، گردآوری کردم. متن سخنان علنی او شد هفت صفحه که آن را به ضمیمه یک صفحه متن خودم از طریق یکی از نزدیکانش به صورت خصوصی به دست آقای احمدی نژاد رساندم. مطابق گفته آن دوستان، ارسال متن مذکور و یادآوری مواضع احمدی نژاد درباره ولایت فقیه به خودش، مفید واقع شده بود.اکنون که احمدی نژاد دست به قلم می شود و در نامه های سرگشاده اش، با ایما و اشاره، ولایت را هدف می گیرد، یک بار دیگر لازم است به یاد برخی دوستان بیاوریم که فاصله احمدی نژاد امروز با آن احمدی نژاد چقدر زیاد شده است؛ یکی تا دیروز مورد لعن و بغض دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ایران بود و دیگری سوگمندانه امروز به مایه امید آنها تبدیل شده است.


گروه سیاسی جهان نیوز، حمید رسایی:

فاصله احمدی نژاد دیروز تا احمدی نژاد امروز

 سال ۸۸ بود. علی رغم تلاشی که هاشمی رفسنجانی و اعوان و انصارش - از خاتمی، موسوی، کروبی و ... گرفته تا BBC و VOA و دیگر رسانه های معاند و سرویس های امنیتی بیگانه - کردند، رهبر مظلوم اما مقتدر انقلاب اسلامی در پاسداری از رای مردم کوتاه نیامدند و علی رغم میل باطنی و ظاهری هاشمی و یارانش، مطابق قانون، احمدی نژاد رییس جمهور شد. 
 
هنوز همه در شوک اقدامات کودتاگونه آقای هاشمی و یارانش علیه آرای ملت بودند که انتساب مشایی به معاون اولی همه را شوکه کرد. چند روزی از ارسال متن حکم حکومتی مقام معظم رهبری در باره انتساب مشایی می گذشت و شاهد مقاومت احمدی نژاد در برابر آن بودیم. 
 
یک شب تا صبح سایت ریاست جمهوری را ورق زدم و هر چه آقای احمدی نژاد در باره ولایت فقیه گفته بود، گردآوری کردم. متن سخنان علنی او شد هفت صفحه که آن را به ضمیمه یک صفحه متن خودم از طریق یکی از نزدیکانش به صورت خصوصی به دست آقای احمدی نژاد رساندم. مطابق گفته آن دوستان، ارسال متن مذکور و یادآوری مواضع احمدی نژاد درباره ولایت فقیه به خودش، مفید واقع شده بود.
 
دو سال بعد داستان خانه نشینی و مقاومت او در برابر حکم حکومتی عدم تغییر وزیر اطلاعات اتفاق افتاد. این بار متن سخنانش را نه به صورت خصوصی که در هفته نامه 9 دی به چاپ رساندیم (pdf ضمیمه) تا همه بدانند و به یاد بیاورند که احمدی نژاد مورد حمایت ما چه اعتقادی به ولایت فقیه داشت و چه نسبتی با احمدی نژادی که الان در خانه نشسته، دارد. 
 
اکنون که احمدی نژاد دست به قلم می شود و در نامه های سرگشاده اش، با ایما و اشاره، ولایت را هدف می گیرد،  یک بار دیگر لازم است به یاد برخی دوستان بیاوریم که فاصله احمدی نژاد امروز با آن احمدی نژاد چقدر زیاد شده است؛ یکی تا دیروز مورد لعن و بغض دشمنان اسلام و انقلاب و مردم ایران بود و دیگری سوگمندانه امروز به مایه امید آنها تبدیل شده است.
 
هفت پست بعدی، جملگی ـ بدون حذف و اضافه ـ‌ اعتقادات گذشته احمدی نژاد در باره ولایت فقیه است که بر اساس تاریخ از سایت رسمی نهاد ریاست جمهوری وقت استخراج شده . قضاوت با خودتان...
 
پ ن: مخاطب این متن، بدنه دلسوزی از طرفداران آقای احمدی نژاد است که به رهبرش عشق می ورزند اما نمی توانند تغییر احمدی نژاد را باور کنند.
 
 
 احمدی نژاد دیروز، درباره ولایت فقیه چگونه می اندیشید؟ 
 
راه درست، اطاعت از رهبري است 
 
6 مهر 84 در اجلاس علماي قم: جمهوري اسلامي وظيفه‌اي جز تمهيد مقدمات براي آن واقعه بزرگ ندارد. لذا از چنين منظري جمهوري اسلامي ايران بايد سمت و سوي عدالت، گسترش و تعالي مادي و معنوي داشته باشد و بايد تلاش کند خود را به جامعه مهدوي نزديک کند. ترديدي نيست که راهي که با هدايت و ولايت فقيه جامع الشرايط طي مي‌شود، راه درستي است.
 
عشق به ولايت فقيه ادامه اتصال به امام عصر
 
27 دي 84: اين دولت با افتخار و با فرياد بلند اعلام مي‌کند که عاشق و منتظر آن امام بزرگوار است و راه نجات بشريت را حاکميت امام عصر (عج) مي‌داند.  عشق امروز مردم ايران به ولايت فقيه و رهبري در ادامه ‌خط اتصال به وجود حضرت ولي عصر (عج) است. 
 
اطاعت از ولي فقيه تداوم اطاعت از غدير و امام عصر
 
29 دي 84 در پيام به مناسبت همايش علمي غدير: تداوم غدير و ولايت در عصر حاضر توجه به خورشيد ولايت و امام عصر(عج) و اطاعت از ولايت فقيه در عصر غيبت است. دوران حکومت مولا علي(ع) دوران عدالت و خدمت و دفاع از کيان ديني و امت اسلامي بود و تداوم غدير کوشش در تقويت نظام اسلامي است که در عصر حاضر به دست امام راحل و شهيدان والامقام و ملت عزيز ايران ايجاد شده است.
 
ولايت فقيه يعني حقيقت کربلا ؛ ما موظف به پيروي هستيم 
 
1 بهمن 85 هنگام تقديم لايحه بودجه سال 86: امروز صاحب اختيار و ولي و حاکم حقيقي از ناحية خداوند امام عصر است و تبعيت از آن حضرت و سلسله مراتب از او، تنها راه فلاح و رستگاري و حقيقت حضور در کربلا و درک عاشوراست. فلسفه وجودي جمهوري اسلامي نيز چيزي جز انتشار اين حقيقت نيست و ولايت فقيه از نخستين روز استقرار نظام مقدس تا امروز پيوسته بر اين حقيقت زيبا و روشن تأکيد کرده است و راه را به همگان نشان داده است و ما نيز موظف به پيروي از اين پرچم مقدسي هستيم که به مدد الهي و عنايات مهدوي در اين سرزمين عزيز به اهتزاز درآمده است و خدا را شاکريم که ملت ايران به رهبري خردمندانه رهبر فرزانه و معظم انقلاب پرچمدار پيروي از فرهنگ حسيني و عاشق و دلباخته قطب عالم امکان است.
 
در اين سالها ولي فقيه فتنه‌ها را خنثي کرده
 
22 بهمن 85 در سخنراني راهپيمايي 22 بهمن: ولايت فقيه در راستاي امامت، ضامن استقلال، يکپارچگي و حرکت صحيح و رو به رشد ملت و کشور ماست. ولايت فقيه رمز استواري و ماندگاري ملت عزيز ايران است. ولايت فقيه فرياد خداپرستي و عدالت طلبي ملت ما و همه ملتهاي عالم است. ولايت فقيه ضامن سربلندي، عظمت، همدلي و پيروزيهاي ملت ايران است. در طول 28 سال بسياري از توطئه ها، فتنه‌ها و تهاجمهاي دشمن از فشارهاي سياسي، طراحي‌هاي تبليغاتي، تلاش براي ايجاد تفرقه، درگيري‌هاي گوناگون توسط گروهها و دستجات متفاوت و از جنگ سنگين تحميلي که همه قدرتهاي عالم در آن شريک و متحد بودند، تا ايجاد برخي ناامني‌ها و جنگهاي رواني همه و همه به لطف عزت، ايستادگي و درايت رهبري عزيز در طول انقلاب خنثي شده است و کشتي حرکت ملت ايران از طوفانهاي سهمگين دوران ما به سلامت به ساحل آرامش رسيده است. 
 
ملت ايران تا پاي جان در تبعيت از ولايت فقيه ايستاده 
 
22 بهمن 85 در سخنراني راهپيمايي 22 بهمن: دنيا بداند ملت بزرگ ما به خوبي دريافته است و ايمان دارد که ولايت فقيه که شعبه‌اي از ولايت رسول اعظم حضرت محمد مصطفي (ص) است و شعبه‌اي از ولايت ائمة اطهار(ع) است، يک گوهر ناب و يک عطيه الهي است. به همين دليل است که ملت ايران با همه وجود و تا پاي جان در تبعيت و دفاع از اين حقيقت الهي ايستاده است و خواهد ايستاد.  امروز پرچم عزت و صلابت ما در دست رهبري معظم انقلاب است. ناکامي دشمنان زشت خو در هجوم مستمر به اين رکن انقلاب موجب شده است که اخيراً زبونانه و ذليلانه به دروغ و شايعه پناه ببرند. شايعاتي که ترجمه اميدها و آرزوهاي آنان است. به فضل الهي اين آرزوها را مانند صدام به گور خواهند برد. امروز به لطف خداوند رهبري عزيز انقلاب سالم و با صلابت پرچم عزت و انقلاب ملت ايران را بر دوش مي‌کشند و ملت نيز با بيداري، آگاهي و اشتياق و متحد پشت سر ايشان در حرکت است.
 
ولي فقيه نقطه اتصال ما با حقيقت امام است
 
13 ارديبهشت 86 در ديدار با روحانيون کرمان: حالا يک عزيزي مثال خوبي مي‌زد. من اين را تکرار مي‌کنم چون اين مثال خيلي به دلم نشست. گفت شما فرض کنيد امروز ما در دوران اميرالمؤمنين علي(ع) بوديم. چه حالي داشتيم؟ مي‌شد يک لحظه از ياد امام غافل باشيم؟ مي‌شد يک روز صبح بيدار شويم نپرسيم آقا امروز دستور و فرمان چيست؟ وظيفه امروز چيست؟ شيعه واقعي اميرالمؤمنين اينطوري است ديگر. مگر مي‌شود [بگوييم] امام براي خودش زندکي مي‌کند ما هم براي خودمان داريم زندگي مي‌کنيم، اين که نيست. خب حالا امام که هست. نسبت جامعه ما با امام چيست؟ و چه کسي بايد اين نسبت را برقرار کند. آيا مأموريتي بالاتر از برقراري اين ارتباط هست؟ شما کارهاي خير را رديف کنيد. بالاترين کار خيري را که به نظرتان مي‌رسد براي يک نفر انجام بدهيد. اين را مقايسه بکنيد با اينکه دست آن فرد را بگيريد با امام آشنا کنيد و دلش را با امام پيوند بدهيد. کدام مهمتر و ماندگارتر است؟ نه اينکه کارهاي ديگر را تعطيل کنيم، همه کارهاي ديگر هم بايد با عشق امام انجام بشود. اصلاً تأييد عمل خير تا توسط امام انجام نشود خيري در آن نيست. مگر مي‌شود کسي عملي انجام بدهد، اسمش را خير بگذارد بدون اينکه به تأييد امام رسيده باشد … امروز مشکل برپايي آن دولت عزيز از امام است؟ مشکل از ناحيه ايشان است يا از ناحيه امثال بنده است؟ ما آماده نيستيم. والا نقل از امام صادق (ع) که اشاره کردم فرمودند اگر من به تعداد اين گوسفندان يار داشتم حرکت مي‌کردم. بعد شمردند چند تا بود؟ هفده تا بود. حالا آن زمان آنقدر لازم بوده، امروز با اين دنيا لابد تعداد بيشتري لازم است. امام که هميشه آماده است ... ما کدام حقيقت بالاتر از امام داريم که بخواهيم بشريت را به آن دعوت کنيم. چيزي داريم؟ ولايت فقيه حلقه اتصال ما با آن حقيقت است.
 
ما تا آخر پاي سياست‌هاي رهبري ايستاده ايم
 
9 تير 86 در اولين ديدار کارگزاران اجرايي با رهبري: من مي‌خواهم از جانب فرزندان جناب عالي به شما عرض کنم و اطمينان بدهم که ما پاي اين سياستهاي شما هستيم.
 
با حاکميت ولي فقيه مشکلات از سر راه انقلاب برداشته مي‌شود
 
14 مرداد 86 به مناسبت سالگرد مشروطه: امروز به لطف حاکميت ولايت فقيه و با استفاده از تجربه‌هاي گذشته شاهد هستيم که مردم مسائل پيش آمده را اصلاح مي‌کنند و مشکلاتي که سر راه انقلاب ايجاد مي‌شود، از پيش پا بر مي‌دارند.
 
ولي فقيه نقطه اتصال به امام
 
بدون رضايت امام، مسجد و ميخانه يکي است 
 
1 آذر 86 در جمع روحانيون اردبيل: ولايت اميرالمؤمنين يعني چه؟ حبل الله متين يعني چه؟ يعني الان بنشينم براي اميرالمؤمنين (ع) عزاداري کنيم؟ مدح اميرالمؤمنين را بگوييم. بله، اين کارها را بايد بکنيم، اما اين آن نقطه اتصال است؟ آيا ولايت اميرالمؤمنين 1400 سال قبل بود، تمام و بسته شد. اگر اين باشد که اصلاً به کجا متصل بشويم؟ ولايت اميرالمؤمنين الان چيست؟ چه در دستمان است و به کجا وصل بشويم؟ بالاخره ما که به اميرالمؤمنين دسترسي نداريم. ولايت اميرالمؤمنين ولايت جاري در هستي است و امروز در وجود نوراني مولاي ما حجت ابن الحسن (عج) است؛ امامي که الان ولايت دارد و حاکم و خليفه الله است.  همان دستگيره اصيلي است که هر کس به او متصل شد، ديگر اصلاً نه حزني، نه اندوهي و نه غصه‌اي دارد... اصلاً ما در دوران غيبت مأموريتي جز دعوت مردم به امام داريم؟ فرض کنيم همه شش ميليارد جمعيت عالم «ملّا»؛ يعني ديگر آخر خط علم عالم، اما هيچ توجهي به سمت امام نداشته باشند، اين با وضع موجود الان چه تفاوتي مي‌کند؟ اصلاً بگذاريد من جسارت را بالاتر ببرم، کسي اگر دلش پيش امام نباشد، چه در محراب باشد، چه در ميکده. چه فرقي مي‌کند؟ خدا مگر به اين ملق زدن آدمها احتياج دارد. همه نماز، همه اينها، براي اين است که طرف متصل بشود به اين ريسماني که او را به خدا مي‌رساند. اگر به آن ريسمان وصل نباشد، هرجا مي‌خواهد باشد. مثل حادثه عاشورا مي‌ماند. کسي که با امام نبود، هرجا که بود. چه در طواف کعبه چه در حال عشرت و فساد. اين دو با هم چه فرقي مي‌کنند؟ امام حسين پرچم را بلند کرده و مي‌گويد بياييد، مي‌شنود. در حال طواف مکه است. اين بدتر از بت پرستي صدر اسلام است. اينها با هم چه فرقي مي‌کند؟ اصلاً ما مأموريتي جز متصل کردن مردم به امام نداريم. اصلاً نظام ولايت فقيه، همه اصالت و مشروعيتش همين است. نقطه اتصال است. به نيابت است، يعني مي‌خواهد همه را به اين رودخانه زلال هستي متصل کند، والّا اگر اين را هم از او بگيريم، ديگر چه مفهومي دارد؟ 
 
ولايت فقيه حلقه اتصال به امام و حکومت
 
8 آذر 87 سخنراني در ديدار با ائمه جماعات استان تهران: مي‌خواهم جسارتم را مقداري جلوتر ببرم. عزيران من، اصلاً ما در اين دوران مأموريتي جز دعوت به امام حق داريم؟ ما اگر عدالت را برپا مي‌کنيم براي اين است ياد امام بايد زنده بشود. اگر عمران و آبادي مي‌کنيم براي اين است که بايد ياد امام زنده بشود، والا مي‌خواهيم چه را تبليغ کنيم؟ فرض کنيد دوران اميرالمؤمنين است. يک کسي رفته در يک جايي ايستاده و مثل بنده سخراني مي‌کند. از همه چيز بگويد جز اميرالمؤمنين. اين اصلاً به چه دردي مي‌خورد. اصلاً همه برکت و هستي در همين است و نظام ولايت فقيه يعني نظامي که حلقه اتصال در آن است و مردم را به اين حقيقت نزديک و متصل مي‌کند. والّا يک حکومتي درست کرده ايم که حالا ما هم حاکم باشيم. آنها کراوات مي‌زدند سه تيغه و حالا ما ريش مي‌گذاريم و يقه‌ها را سفت مي‌بنديم و با اعوذ بالله و بسم الله شروع مي‌کنيم.  اينهاست؟ اينها در حقيقت عالم فرق ندارد. اگر کسي به اين حبل الله متصل شد، همه چيز در آن هست. متصل نشد چيزي در آن نيست، مي‌خواهد حاکم بر همه جهان باشد.
 
ولي فقيه منصوب امام معصوم است 
 
12 دي 86 در همايش بين المللي غدير: ولايت مقابله با استکبار و ظلم و دفاع از مظلومان است و غدير معرفي ولايت امت و آغاز ولايت حضرت امير و ائمه معصومين و غدير تا ولايت حضرت مهدي (عج) ادامه دارد که منجر به استمرار عدالت در جهان، شکوفايي عقلها، از بين رفتن انحرافات و ستمگريها خواهد شد. البته در دوران غيبت، امت رها نشده است و ولايت فقيه، منصوب غير مستقيم امام معصوم است. امروز نظام ولايت فقيه، حلقه اتصال و تمرين زندگي در نظام امامت و موجب وحدت و رشد و انسجام و قدرت و عزت اسلام است ؛ چنان که همه شاهد بوده ايم و هستيم.
 
فرق دولت ما با دويست دولت ديگر در ولايت فقيه است
 
26 دي 86 در جمع عزادران مسجد ارک: عزيزان من، راه سعادت و کمال از همين ارتباط آگاهانه، عاشقانه و فداکارانه با امام حسين (ع) مي‌گذرد و دنباله خطش امروز به فرزند برومندش حضرت حجة ابن الحسن (ع) مي‌رسد. اصلاً نظام ولايت فقيه و جمهوري اسلامي حلقه اتصال با اين خط است. اصلاً انقلاب برپا شد تا دلها را به همين خط متصل کند والّا يک کشور درست مي‌شد مثل دويست کشور ديگر که هر کدام براي خودشان يک سازي مي‌زنند. فرق جمهوري اسلامي با بقيه همين است که به اين کاروان حقيقت، کاروان حيات واقعي و کاروان نجات متصل است.
 
همه حرف ما با دنيا در اين است که چرا شما ولي فقيه نداريد؟
 
5 اسفند 86 در جمع اعضاي مجلس خبرگان رهبري: اتحاد و انسجام بايد براي تحقق هدف معين اتفاق بيفتد و تحقق هدف معين نيز نيازمند حرکت و براي حرکت نيازمند رهبر و ولايت هستيم. همه اقدامات در رسيدن به وحدت به ضرورت وجود رهبري و ولايت بستگي دارد، همه حرف ما با دنيا اين است که اگر رهبريت و ولايتي وجود نداشته باشد، چگونه وحدت اتفاق خواهد افتاد؟
 
رمز پيروزي ما در پيروي از ولايت فقيه است
 
20 فروردين 87 در مراسم افتتاحيه شش هزار سانتريفيوژ: رمز پيروزي ملت ايران توکل به خدا، همدلي و پيروي از خط ولايت فقيه است.
 
در گذشته همه طراحي‌ها براي انزواي ولايت فقيه بود
 
31 خرداد 87 در جمع مسئولان هيئات رزمندگان:  آنهايي که در دوران دفاع مقدس در کنجي خزيده بودند يا دنبال پر کردن جيبها بودند، يا دنبال رفاهيات خودشان بودند، يکباره ميدان دار عرصه‌هاي گوناگون و طلبکار شدند.  گفتند شماهايي که انقلاب کرديد و در دفاع مقدس و اين فضاها بوديد، حالا ديگر تشريفتان را ببريد. الان وقت ميدان داري کساني است که به اصطلاح کار بلدند.  همه طراحي‌ها براي اين بود که ولايت را در مظلوميت کامل و انديشه ولايي را در انزواي کامل قرار دهند. در اين کشور به طور علني گفتند حکومت ديني و ولايت فقيه معنا ندارد. يادمان هست و کساني که مي‌گفتند و توهين و تمسخر مي‌کردند، حمايت مي‌شدند. يک موج انديشة مادي با زرق و برق و در زرورق پيچيده خيلي جاذب با پشتوانه جريانات، آدمها، پولها و رسانه‌ها براي اينکه آن انديشه‌اي را که رزمندگان ما را در مقابل همه جهان واداشت، محو کنند. براي اينکه اين طراحي شکست بخورد، خيلي کارها شد. اما بدون ترديد، بخش مهمي از کار به عهده همين هيئتها و هيئت رزمندگان اسلام بود. آن موقعي که مي‌گفتند نام اهل بيت را نبريد. اسم از تقوا مي‌برديم، مسخره مي‌کردند. يادتان هست؟ فضا را جوري درست کرده بودند که در بعضي از اين مراکز آموزشي نمي شد از شهدا، دفاع مقدس، رزمندگان و ايمان و ولايت فقيه اسم ببريم. من به دانشگاهي رفتم، عده زيادي در سالن نشسته بودند، در راهروها، صندلي‌ها پر بود و روي زمين و روي سن هم نشسته بودند. بعد يکي به خيال خودش مي‌خواست شيطاني کند و گفت آقا نظر شما راجع به ولايت فقيه چيست؟ خيال مي‌کرد ما هم مثل خودشان يک زاويه مي‌گيريم، اگر دفاع کرديم، هو کنند و اگر سست آمديم بگويند ديديد اينها هم اين طوري هستند. البته من به فضل الهي آن چنان دفاع کردم که اصلاً در آن جلسه مبهوت و منزوي شدند. فضا را به کجا رسانده بودند؟ البته طبيعي هم هست، به شما بگويم. پيامبر عزيز اسلام بعد از فتح مکه فرمودند: عليکم بجهاد الاکبر.  بعضي‌ها تفسير کرده اند که حالا بايد خودسازي کنيد. بله، خودسازي هميشه هست. اگر خود ناساخته بودند که در جنگ بدر نمي ايستادند. اما به نظرم شايد يک تعبير اين باشد که دوران هجمه بر کفر تمام شد، امروز جنگ شما با نفاق است و جنگ با نفاق جهاد اکبر است. چون در سيستم است. از موضع دلسوزي است. مي‌گويد آقا ما خودمان که در انقلاب بوديم... مي‌خواستند يأس را بياورند. چه چيزي اميد مي‌آورد؟ جز اين گونه تجمعات و ياد خدا و ولايت و امام و ياد امام عصر؟
 
 
تأييدات رهبري را با هيچ امتياز ديگري عوض نمي‌کنيم
 
3 شهريور 87 در استان مرکزي: تأييد جهت‌گيري‌ها و تلاش خستگي‌ناپذير دولت از سوي مقام معظم رهبري، مدالي درخشان بر سينه‌مان است و اعضاي هيأت دولت آن را با هيچ امتياز دنيايي، عوض نخواهد کرد.  رهبر گرانقدر انقلاب مثل هميشه و بلکه رساتر، روشن‌تر و قوي‌تر از گذشته فرزندان خود و خادمان ملت را مورد عنايت ويژه قرار دادند، لذا از جانب همه اعضاي هيأت وزيران به ايشان اطمينان مي‌دهم که فرزندان انقلابي شما در دولت،قدر فرصت خدمتگزاري را به خوبي مي‌شناسند و براي آنان روز اول شروع به خدمت با روز آخر هيچ تفاوتي نمي‌کند. دولت تا لحظه‌اي که مسؤوليت خدمتگزاري را بر دوش دارد با همت و تلاش روزافزون در خدمت انقلاب و مردم است. اميدوارم کلام ايشان در تأييد اقدامات دولت خاتمه‌اي بر تمام هياهوهايي باشد که گاه و بيگاه با تخريب سازمان‌يافته داخلي و خارجي عليه دولت نهم صورت مي‌گيرد. به رهبري عزيز انقلاب اطمينان مي‌دهم که اعضاي دولت، محکم بر خط ولايت دلبسته‌اند و تا زماني که در اين مسير حرکت مي‌کنند، بداخلاقي‌ها و تخريب‌ها، هيچ تأثيري در کارکرد دولت ندارد.
 
رضايت رهبر انقلاب را با هيچ چيز عوض نمي کنم
 
4 شهريور 87 در همايش روحانيون مبلغ:  نظام ولايت فقيه راهي مطمئن براي آشنايي مردم با مفهوم انسان کامل است. اين نظام برپايه آموزه‌هاي ديني صحيح برپا شده تا دست مردم را در دست انسان کامل نهاده و مقدمه‌اي براي برپايي حاکميت جهاني مهدوي باشد … ابراز رضايت مقام معظم رهبري از عملکرد دولت نهم را با هيچ يک از امور مادي تعويض نمي‌کنيم؛ چرا که هيچ چيز به اندازه نفس کشيدن و خدمت کردن در نظام جمهوري اسلامي براي ما ارزش ندارد.
 
نظام ولايت فقيه، حلقه وصل و دروازه ورود به دنياست
 
4 شهريور 87 سخنراني در جلسه شوراي عالي مديران دفتر تبليغات اسلامي حوزة علميه قم: ما بايد در دنيا امام را به مردم خودمان معرفي کنيم. جواني که امام را بشناسد و دلش مالامال از عشق امام باشد، ديگر محال است تن به پستي بدهد؛ نمي دهد. بعد ما مي‌خواهيم چگونه تبعات اين را جبران کنيم؟ دست مردم را بگيريم و در دست امام بگذاريم. اصلاً نظام ولايت فقيه همين است. نظام ولايت فقيه يک انعکاس، حلقه وصل، ذکر، راه و دروازه ورود به دنياست. اينها را شما بلد هستيد.
 
توصيه‌هاي رهبري چراغ راه ماست
 
11 شهريور 87 در نامه‌اي به رهبري: محضر رهبر فرزانه انقلاب اسلامي، حضرت آيت الله خامنه‌اي سلام عليکم؛  گفتارهاي حکيمانه رهبر انقلاب اسلامي، دگرباره قلوب مؤمنين و آحاد ملت را به نقطه اطمينان‌بخش و وحدت‌آفرين مديريت و ولايت فقيه آگاه و پارسا در نظام اسلامي رهنمون گرديد و فرزندان خدمتگزارتان در دولت را نشاطي مجدد بخشيد و روحي تازه در کالبد آنان دميد. فرزندان شما و سربازان ملت ميثاقي جاودانه بسته‌اند که با تمام وجود حافظ آرمان‌هاي بلند ملت ايران و خدمتگزار آنان باشند و بر اين طريق، استوار و پايدار بمانند. بدون ترديد در اين روزگار که فرياد ضداستکباري، ستم‌سوزي، عدالتخواهي و مهرورزي انقلاب اميد تازه‌اي به همه آزادگان جهان بخشيده و ايران اسلامي هم گام‌هاي بلند خود را در جهت آباداني و تعالي برمي‌دارد.
 
خادمان ملت در دولت اسلامي در پيروي از مقتداي‌شان آماده‌اند که تا آخرين لحظه بر آرمان معمار کبير جمهوري اسلامي ايران و خون شهيدانشان ثابت قدم بمانند. بيانات راهگشاي حضرتعالي مسؤوليتي مضاعف را متوجه دولت کرد تا بيش از پيش بر آرمان مقدس و ارزش‌هاي بي‌بديل اسلام، امام، انقلاب و ميثاق با ملت استوار و پايدار باشيم که ان‌شاء‌الله مدد الهي و عنايت حضرت صاحب الزمان(عج) و دعاي خير جنابعالي را به همراه خواهد داشت. ضمن تشکر مجدد از حمايت و اعتماد مقام معظم رهبري نسبت به دولت نهم، اعلام مي‌داريم که توصيه‌هاي حضرتعالي را چراغ راه خويش قرار داده و براي خدمت به مردم و اعتلاي ميهن اسلامي تمامي توش و توان خود را به کار خواهيم بست.
 
حاکميت اسلام و امام عصر در سايه ولايت فقيه است
 
8 آبان 87 در ايلام: حاکميت اسلام بر سايه ولايت فقيه به عنوان حلقه اتصال با امام عصر(عج) در ايران اسلامي برپا شده است و بايد دست در دست هم براي برپايي عدالت در داخل و نيز در عرصه جهاني حرکت کنيم.
 
ولايت فقيه یعنی مجاهدت براي اتصال به امام عصر
 
1 اسفند 87 در يزد: تا زماني که توجه و اتصال و دلبستگي به انسان کامل و امام معصوم وجود دارد حرکت انقلاب اسلامي رو به جلو است و حتي اگر همه فاسدها و شياطين عالم جمع شوند، قادر نخواهند بود انقلاب ملت ايران را متوقف کنند و يا خداي ناکرده به عقب برگردانند. رمز ماندگاري و عظمت جمهوري اسلامي ايران ارتباط با واسطه فيض الهي و انسان‌ کامل است و اصل ولايت فقيه به معناي مجاهدت يک ملت براي پيوستن به امام و انسان کامل است.
 
اصل ولايت فقيه به امام عصر پيوسته است
 
9 خرداد 88 در جمع روحانيون تهران: ‌انقلاب اسلامي را با حرکت‌هاي سياسي تاريخ متفاوت مي‌دانيم، اين انقلاب گامي در استمرار حرکت نوراني پيامبر اسلام(ص) براي رسيدن به مقصد نهايي است.  همه ارزش‌هاي انقلاب اسلامي و اصل مترقي ولايت فقيه پيوستگي با امام عصر(عج) است. انقلاب اسلامي ظرفيت فراواني دارد و نبايد در جغرافياي محدودي محصور شود چرا که ذات انقلاب ما جهاني است.
 
رابطه دولت با رهبري، اعتقادي و از جنس پدر و پسر است
 
فاصله احمدی نژاد با رهبری را به گور خواهند برد
9 مرداد 88 در جمع اساتيد بسيجي دانشگاه‌ها:‌  در روزهاي اخير عده‌اي با خيال خام خود به تکاپو افتادند تا رابطه دولت و رهبر عزيز انقلاب را خدشه‌دار جلوه دهند و با جار و جنجال، جدايي و فاصله بين دولت و رهبري را القاء کنند در حالي که آنان نمي‌دانند که نوع رابطه ما با مقام معظم رهبري فراتر از قالب‌هاي سياسي و اداري است و از جنس محبت، اعتقادي و پدر پسري است. وارد شدن بدخواهان در چنين عرصه‌اي و القاء چنين شبهاتي، حرکتي بي‌نتيجه است و آنها قطعا چنين آرزويي را به گور خواهند برد و اين راه به  روي شياطين بسته است.
 
تبعيت از ولايت فقيه، جامعه را به سوي عدالت سوق مي‌دهد
 
17 مرداد 88 در پيام رئيس جمهور به جشنواره بين‌المللي انتظار کرمان: دولت زمينه‌ساز ظهور امام عصر(عج) بايد مباني، اهداف و سياست‌هاي خود را بر پايه ساختن جامعه مهدوي و در نتيجه نزديک‌تر کردن ظهور استوار سازد و در اين بين آشنايي با معارف مهدوي و آثار تربيتي آنگه به اجراي احکام نوراني اسلام، تبعيت از ولايت مطلقه فقيه و انجام وظايف شرعي و اجتماعي مي‌انجامد، مي‌تواند جامعه را در طريق کرامت انساني و زمينه‌سازي براي استيلاي حکومت عادلانه سوق دهد.
 
نظام ولايت فقيه، تمرين زيستن در جامعه مهدوي است
 
18 شهريور 88 در مراسم توديع و معارفه وزراي جديد و قديم كشور: امروز نظام ولايت فقيه حلقه اتصال به جامعه مهدوي و تمرين آمادگي براي زيستن درجامعه مهدوي محسوب مي‌شود و البته لطف ويژه‌اي از ناحيه خداوند متعال به ملت ايران و بشريت امروز است.
 
نظام ولايت فقيه، راهنما و نورافکن امروز ماست
 
18 مهر 88 در ديدار با علما و روحانيون خراسان شمالي: اصلاً عزيزان دعوت به امام حق دلها را به هم گره مي زند، اختلافات را بر مي چيند، به تلاشها جهت مي دهد و وحدت درست مي كند. جمهوري اسلامي ايران يك فرياد بلند دعوت به امام حق است. نظام ولايت فقيه جرقه، راهنما، نورافكن و حلقة وصل است. وظيفة ما اين است. كشور را بايد به عشق امام بسازيم. به عشق امام و براي خدا با فساد مبارزه كنيم و در مقابل قله هاي جهاني بايستيم. اين مأموريتهاي امروز ماست.
 
نظام ولايت فقيه، مقدمه حکومت جهاني انسان کامل است
 
19 مهر 88 در نشست بررسي راهبردهاي عمليات رواني در جبهه حق و باطل: نظام ولايت فقيه براي فرياد حيات طيبه و معرفي جامعه آرماني و دعوت بشريت و حقيقت و برپايي حكومت جهاني انسان كامل بنا شده است. همه بايد با ارايه تعريف روشن از جامعه آرماني و تبديل آن به فرهنگ عمومي و اراده ملي در مسير برقراري حيات طيبه و سعادت انسان تلاش كنند.
 
 
نظام ولايت فقيه، نقطه ثقل حرکت حق‌طلبان است
 
3 شهريور 88 در ديدار اعضاي كانون دانشگاهيان ايران اسلامي: تشكيل جمهوري اسلامي و نظام ولايت فقيه تلاشي براي متصل شدن به انسان كامل به عنوان نقطه ثقل حركت حق‌طلبان و عامل اصلي شناخت حقيقت انسان است. انقلاب اسلامي قطعه‌اي از تاريخ مبارزه انبياء حق‌پرستان و عدالت‌جويان با ظالمان و زورگويان در جهت هدايت بشريت است.
 
همه عظمت نظام جمهوري اسلامي در ولايت فقيه است
 
21 آبان 88 در مراسم تجليل از خادمان قرآن كريم: انديشه‌اي كه ما داريم، همه حقيقت و حقانيتش به اين است كه همه را به يك حقيقت و امام را به دروازه ورود به همه عالم مي داند و الا با ديگران تفاوتي نداريم. صرف يك اعتقاد نظري در عالم آن مشكلي را حل نمي كند.  مجاهدت ها، ماندگاري‌ها و... همه به خاطر اتصال به امام است و اصلا نظام متصل به ولي فقيه يعني دعوت به امام. همه عظمت جمهوري اسلامي كه در همان ولايت فقيه است و در ارتباط با امام است. شكوفايي ما به خاطر آن است كه حقيقت ديگري ندارد.
 
بدخواهان از نظام ولايت فقيه هراس دارند
 
11 بهمن 88 در نشست سراسري مشاوران جوان: كسي كه به نظام ولايت و امامت متصل نباشد، فهم او از مسائل به گونه ديگري خواهد بود اين كه بدخواهان از نظام ولايت فقيه هراس دارند و با آن دشمني مي‌ورزند. بخاطر اين است كه آن را سد راه خواسته‌هاي خود مي‌داند.
 
75 ميليون جمعيت ايران، طرفدار ولايت فقيه هستند
 
26 شهريور 89 در مصاحبه اختصاصي با روزنامه ايران: ما معتقديم 75 ميليون نفر ملت ايران طرفدار ولايت فقيه هستند. طرفدار اسلام، دين و پاكي. در حالي كه برخي افراد به گونه‌اي رفتار مي‌كنند كه بقيه بايد پيش آنها مسلماني‌شان را اثبات كنند. البته اين افراد كم هستند اما سر و صدايشان زياد است.
 
هيچ اختلافي بين ياران امام و رهبري نيست
 
30 شهريور 89 در ديدار با علماي آمريکا در سفر  نيويورک در پاسخ به اظهارات يكي از علماي اسلامي آمريكا در خصوص سران فتنه و ضرورت آشتي ملي: امروز 75 ميليون ايراني متحدتر از گذشته در صحنه حضور دارند، روز 22 بهمن سال گذشته شايد در طول 30 سال گذشته بي نظير بود و مشكلي در اين راستا وجود ندارد منتهي عده اي اوضاع ايران را به گونه اي ديگر جلوه مي دهند. هيچ اختلافي بين ياران انقلاب، امام و رهبري وجود ندارد و ملت ايران آگاهتر، محكم تر و متحد تر از هميشه در صحنه حضور دارند.
 
نظام ولايت فقيه، فرياد بلندي براي ارتباط دلها با امام معصوم است
 
16 بهمن 89 در  سخنراني در گردهمايي بزرگ ائمه جمعه استان تهران: يادتان است که امام راحل دائم مي فرمودند که دستي در کار است و دارد کار را جلو مي برد؛ دستي دلها را بيدار کرد و بعد هم انقلاب و حاکميت جهاني، جز به امام است؟ اگر امروز مي بينيم که در دنيا غوغاست، جز مديريت امام است؟ اصلاً نظام ولايت فقيه فرياد بلندي براي پيوستن و ارتباط دادن دلها و انديشه هاي انسانها با حقيقت امام است. اصلاً جمهوري اسلامي بر پا شده که به بشريت بگويد حقيقتي به نام امام هست و جز او، طريق او و پيوستگي با او هيچ خير، زيبايي و کمالي وجود ندارد. ما که داريم مي‌بينيم... ملتي که خود را در مسير آرمانهاي الهي امام عصر (عج) قرار دهد، معلوم است که تحت مديريت امام قرار مي گيرد، استدلال آن در خودش است. در دوره اي غافل شديم، هنوز هم بعضيها غافل اند. مگر مي شود در جمهوري اسلامي اين همه عظمت را به حساب خود بگذاريم؟ بنده چه کسي هستم؟ همة اين جمهوري اسلامي و نظام ولايت با اين همه افتخارات يک کرشمه، نگاه و نظر امام است. امروز در دنيا چه خبر است؟ آيا آن دستي که در ايران اين غوغا را برپا کرد، نمي تواند در جايي ديگر برپا کند؟ معلوم است که مي تواند و دارد مي کند. يک حرکت جهاني دارد اتفاق مي افتد. همة آن خارج از ارادة امثال ماست. اصل وجود امام راحل و اصل وجود ولايت و رهبري، همه عنايت امام عصر (عج) است.
 


کد مطلب: 599982

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599982/اعتقادات-گذشته-احمدی-نژاد-مورد-ولایت-فقیه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com