جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مذاکره کره‌شمالی، کره‌جنوبی و آمریکا در فنلاند

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۳
کد مطلب: 599967
شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌اِن» اعلام کرد که قرار است نمایندگانی از کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا دور آتی مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای پیونگ یانگ را در فنلاند برگزار کنند.
مذاکره کره‌شمالی، کره‌جنوبی و آمریکا در فنلاند
به گزارش جهان نيوز، به نقل از شبکه تلویزیونی «سی‌اِن‌اِن»، مقامات فنلاندی اعلام کردند که نمایندگانی از کره شمالی، کره جنوبی و آمریکا دور آتی مذاکرات پیرامون برنامه هسته ای پیونگ یانگ را درا ین کشور برگزار خواهند کرد.

«کیمو لاهدویرتا» (Kimmo Lahdevirta) از مقامات وزارت خارجه فنلاند در این باره اعلام کرد که این گفتگوها به منظور خلع سلاح هسته ایکره شمالی برگزار می‌ شود و نمایندگان آمریکایی حاضر در این نشست مقام‌ های دولتی نیستند.

این در حالیست که ساعاتی پیش اعلام شده بود که بعد از سه روز حضور وزیر خارجه کره شمالی در سوئد، دیدار وی با همتای سوئدی خود به پایان رسید و طرفین اعلام کردند درباره مسایل دوجانبه و امنیت شبه جزیره گفتگو کردند.

بر این اساس، گفتگوهای «مارگوت والستروم» وزیر خارجه سوئد و «ری یانگ هو» وزیر خارجه کره شمالی بعد از سه روز به پایان رسید.

منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *