جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

قاچاق در کشور مافیایی است

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب: 599966
رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه قاچاق در کشور مافیایی است، گفت: وقتی از قاچاق صحبت می‌کنیم، ذهن مردم به سمت مرزنشینان می‌رود، در حالی که مافیای قاچاق این نگاه غلط را ایجاد کرده است.
قاچاق در کشور مافیایی است
به گزارش جهان نيوز، علی مویدی خرم‌آبادی امروز در مراسم تکریم رئیس سابق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: از اقدامات بزرگ و موثر نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با مواد مخدر بارها و بارها در سطح دنیا تقدیر شده و جایگاه ایران در این عرصه در بین تمام کشورهای دنیا جایگاهی شایسته است. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به فعالیت 35 ساله خود در بحث مبارزه با مواد مخدر افزود: معضل اعتیاد پدیده‌ای است که دنیا را فراگرفته و کشور ایران در کانون آن قرار دارد. 

وی با بیان اینکه فراز و نشیب‌های زیادی در حوزه مواد مخدر در سال‌های اخیر داشته‌ایم، اظهار داشت: رویکرد ما در مبارزه با مواد مخدر تغییر یافته و اگر روزی فرد معتاد مجرم شناخته می‌شد، امروز بدین گونه نیست و امروز در کشور ما به بحث اعتیاد نگاه علمی و دانش بنیان می‌شود. 

مویدی خرم‌ابادی گفت: ما امروز در حوزه پیشگیری از مواد مخدر، مقابله و همچنین در حوزه درمان و صیانت دارای سند چشم‌انداز هستیم و جامعه را با تمام پتانسیل‌هایش درگیر بحث پیشگیری از اعتیاد کرده‌ایم. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه امروز بر حسب وظیفه‌ای که بنده محول شده است، باید از عرصه مبارزه با مواد مخدر وارد عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شوم، اظهار داشت: از اعتماد ریاست جمهور که به واسطه وزیر کشور در این حوزه به من داشتند، تشکر می‌کنم و از این مقوله به عنوان یک فرصت برای خدمت به نظام و هموطنان استفاده می‌کنم. 

مویدی با بیان اینکه باید بصورت انتحاری وارد عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد، بیان داشت: هرگاه اسمی از قاچاق به میان می‌آید، اذهان مردم به سمت مرز و مردم شریف مرز نشین می‌رود که این نگاه نگاه درستی نیست و این نگاه شاید نشات گرفته از فریب مافیا و کسانی باشد که در پشت صحنه مدیریت می‌کنند. 

وی افزود: به تعبیر رحمانی فضلی وزیر کشور به من گفتند که آقای مویدی شما کانون‌ها را شناسایی کنید و به کانون توجه کنید. 

مویدی خرم‌آبادی با بیان اینکه قاچاق در کشور ما به صورت مافیایی است، بیان داشت: در این عرصه مدام مرزنشینان را مورد خطاب قرار ندهیم و مدام محدودیت برای آنها ایجاد نکنیم، بلکه نگاه ما به بحث قاچاق باید درست شود و نگاه پیش‌گیرانه‌ای به این موضوع داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه کارشناسان معتقدند که اقتصاد ایران بیمار است گفت: قاچاق و مافیا باعث بیماری اقتصاد شده است و باید کار اورژانسی برای این بیمار انجام شود و باید بر روی کانون‌های اثر تمرکز یابیم و کانون‌های اثر را مورد هجمه قرار دهیم و این امر امکان‌پذیر نیست، مگر با نگاه سیستمی و نگاه فرابخشی، زیرا هیچ دستگاهی به تنهایی قادر نخواهد بود که در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کارنامه درخشانی داشته باشد. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: ستاد بسیار وسیع است و فراتر از یک قوه است و حتی ستاد کل نیروهای مسلح هم به آن اضافه شده و می‌توان گفت که ستاد یک ترکیب 4 قوه ای است، اما وقتی سهم هر کدام از این بخش‌ها را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مرور می‌کنیم، مشاهده می‌شود که بعضی‌ ها نقششان در حد صفر و یا حتی کمتر از صفر بوده و برخی دیگر نقش بازیگر اصلی را دارند و هر روز جان خود را در این عرصه به خطر می‌اندازند. 

وی افزود: ما باید در این زمینه کار فکری، اساسی و بنیانی انجام دهیم و در این همین جا قول می‌دهم، از فردا زنبیل کاری را به دست می‌گیریم و به تک تک دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراجعه می‌کنم و براساس قانون و مقررات و آئین‌نامه‌ها سهم هر دستگاه را در مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخص می‌کنم. 

مویدی خرم‌آبادی بیان داشت: وقتی مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی و وضعیت سطح جامعه را مشاهده می‌کنیم، می‌بینیم که فاصله قابل توجهی وجود دارد. 

وی با تشکر از اقدامات مبارزه با قاچاق کالا و ارز در 4 سال گذشته گفت: بستر مبارزه در بخشی از حوزه‌ها فراهم شده، اما در برخی دیگر از حوزه‌ها هنوز در ابتدای کار هستیم و باید ادامه دهیم تا دستاوردی که وزیر کشور ما در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارد، تحقق یابد. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: به صراحت می‌گویم که ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز تنبل و کند شده است. شاید در دو یا سه سال گذشته یک مقداری تکان خورده است. 

وی افزود: مشکلات در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز زیاد است، ولی هر اقدامی قابل تقدیر است. 
مویدی خرم‌آبادی با اشاره به سخنان حبیب اله حقیقی در مورد اینکه در مبارزه با قاچاق کالا و ارز هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: من معتقدم در این امر با حد نسبی هم خیلی فاصله داریم، لذا تلاش می‌کنیم، تا با ظرفیت‌ها، قابلیت‌ها و توانمندی‌ این کار را به حد مطلوب برسانیم. 

وی افزود: در ستاد برای مجلس در مبارزه با قاچاق کالا و ارز سهم بزرگی تعریف شده، به طوری که هم کمیسیون اقتصادی در این ستاد عضو هستند و هم نمایندگان مجلس در ستاد مبارزه با قاچاق کالا عضو هستند و نظارت دارند. 

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: از نیروهایی که در خط مقدم مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار دارند، انتظار داریم که همراهی و همدلی کنند، تا گام بزرگ و موثری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز برداریم. 

وی افزود: وزیر کشور به من گفته‌اند که باید در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز یقه بگیریم، اما من می‌گویم که ما در این امر حتی حاضریم پیراهن هم پاره کنیم.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *