کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بانک‌ها هنوز اسلامی نشدند و همچنان "ربا" می‌گیرند

27 اسفند 1396 ساعت 17:50

بارها علما، مراجع و حوزه درباره اخذ دیرکرد سیستم بانکی تذکر دادند، مردم بسیاری نامه می‌نویسند که به‌واسطه همین سودهای حرام خانه و زندگی‌شان از بین رفت، بعدازاین‌همه‌سال و این‌همه تذکر بانک‌ها اسلامی نشدند و همچنان ربا می‌گیرند.


به گزارش جهان نیوز، به‌نقل ازدفتر آیت‌الله نوری همدانی، این مرجع تقلید در دیدار عده‌ای از طلاب حوزه علمیه مشهد در سخنانی علم، تقوا و زمان‌شناسی را وظیفه نخست روحانیت دانست و اظهار داشت: همیشه باید در کنار مردم باشیم و خود را از مردم جدا نکنیم و مثل همیشه زبان گویای مردم باشیم و از اسلام و انقلاب و مکتب اهل‌بیت علیهم السلام حراست کنیم و بدانیم مردم بیش از گفتار ما به عمل ما نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه حوزه باید بانشاط، مطالبه‌گر، مجتهدپرور و انقلابی باشد تصریح کرد: طلبه انقلابی کسی است که تقوا داشته باشد، خوب درس بخواند و به حوادث جهان اسلام و دنیا آشنا باشد.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: یقین بدانید که دشمن می‌خواهد در اثرگذارترین این نهاد یعنی حوزه نفوذ کند تا بتواند حداقل حوزه را بی‌تفاوت نسبت به جریانات نگه‌ دارد که باید جلوی این کار گرفته شود، حوزه علمیه همیشه مستقل بوده و باید این استقلال حفظ شود.

وی ارتباط حوزه و نظام را ارتباط پیوندخورده به هم دانست و یادآور شد: دولت‌ها می‌آیند و می‌روند و حوزه هیچ وابستگی به آن‌ها ندارد و همیشه هم تذکر داده است ولی نسبت به اصل حفظ این نظام حوزه وظیفه دارد چون این نظام خاستگاهش حوزه بوده است بنابراین شناخت آثار و برکات نظام و دستاوردهای آن و همچنین رصد کردن آسیب‌هایی که نظام را تهدید می‌کند برعهده حوزه است.

آیت‌الله نوری همدانی توجه به تذکرات حوزه از سوی مسئولان را مهم دانست و تأکید کرد: متأسفانه گاهی به توصیه‌های حوزه از سوی مسئولان بی‌توجهی می‌شود.

وی تأکید کرد: بارها علما، مراجع و حوزه درباره اخذ دیرکرد سیستم بانکی تذکر دادند، مردم بسیاری نامه می‌نویسند که به‌واسطه همین سودهای حرام خانه و زندگی‌شان از بین رفت، کارخانه‌ها تعطیل شد و افراد مشکل پیدا کردند. ما هم می‌گوییم اخذ دیرکرد حرام است ولی بعداز این‌همه سال و این‌همه تذکر بانک‌ها اسلامی نشدند و همچنان ربا می‌گیرند.

مرجع تقلید شیعیان گفت: امروز همه وظیفه‌دارند برای حفظ نظام با وحدت و انسجام حول محور رهبری حرکت و مشکلات را رفع کنند.


کد مطلب: 599963

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/599963/بانک-ها-هنوز-اسلامی-نشدند-همچنان-ربا-می-گیرند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com