پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱۰

رحیم پور: نگذاریم نظام قربانی بی‌عرضگی‌ها شود

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۱۷
کد مطلب: 599960
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: فاجعه این است که بی کفایتی مدیریتی را به تحریم و شعار مرگ بر آمریکا گره می‌زنند.
رحیم پور: نگذاریم نظام قربانی بی‌عرضگی‌ها شود
به گزارش جهان نيوز، رحیم پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر اینکه آیا ناکارآمدی و ضعف شدید در برخی حوزه‌های مدیریت اجرایی کشور همچون حوزه جاده‌ها، فرودگاه‌ها و مسکن به عدالت سیستم دولت مربوط می‌شود یا به کارآمدی، گفت: "کارآمدی" جزئی از"عدالت" است. ملاحظه کنید همین اخیرا" که در یک بارش برف نه تنها هیچ مدیریت بحرانی دیده نشد بلکه بحران مدیریت، واضح بود و معمولا" هم مشکلات را به تحریم و برجام گره زدند و حال که هسته‌ای را هم تعطیل کردند و تحریم‌ها ادامه یافت، بازهم بی کفایتی مدیریتی را به تحریم و شعار "مرگ بر آمریکا" نسبت می‌دهند. این است که فاجعه است.

وی افزود: قبل از سقوط هواپیما به دلیل بسته شدن جاده‌ها و خیابان‌ها و معطلی سه روزه مردم در فرودگاه‌ها شاهد بیچارگی مدیریتی محض بودیم. مسکن مهر را که تعهد نظام به مردم بود (نه تنها تعهد دولت خاص)، رها کردند و حق الناس هزاران هزار خانواده را پامال کردند و هیچ مسئولیتی نپذیرفتند بنده معمولا" وارد جزئیات نمی‌شوم، امّا یکی از حضّار گفت: کلیات کافی نیست و چرا شما به مصادیق حق الناس نمی‌پردازید؟ بسیار خب بنده در همین مورد وارد شدم و حتی از پلکان هواپیما بنده را پائین آوردند و نگذاشتند بروم، چون از حقوق معترضان دفاع کردم و می‌کنم. 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جالب است که همان ایام شخصی که دادستان فرودگاه مشهد است در پاسخ اعتراضات مردم، فهرستی از تخلّفات مکرّر سازمان فرودگاه‌های کل کشور و نیز شرکت‌های هواپیمایی را به بنده ارائه کرد و گفت: بار‌ها این اسناد را به نهاد‌های قانونی و قضایی فرستاده و ترتیب اثر نداده اند. خوب چرا؟ حال که استیضاح بازی‌های مجلس و دولت هم گذشت لااقل به حقوق شهروندی و اسلامی مردم و مسافران بپردازند. سیاست بازی به کنار، به حق الناس برسید.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دادستان فرودگاه مشهد به شخص بنده گفت که برای همه تخلفات مدرک مستند دارد، ولی رسیدگی نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از مواردی که به آن اشاره کرد این بود که سازمان هواپیمایی کل کشور و شرکت فرودگاه‌ها، نظارت کافی بر تخلّف‌ها و تاخیر‌ها و. ندارند.

وی بیان کرد: به گفته دادستان فرودگاه مشهد از سال ۹۳ بخشنامه واضحی وجوددارد که مدیران فرودگاه‌ها باید در زمان تاخیر‌ها در محل حاضر شده و پاسخگوی مردم باشند و موارد را گزارش و فورا و با دقت، رسیدگی کنند، اما تنها در موارد گزینشی و بسیار محدود چنین میکنند و گاهی با شرکت‌های هواپیمایی، تبانی دارند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه دادستان فرودگاه مشهد می‌گفت که آژانس‌های هوایی، غالبا" در پرواز‌های داخلی، نه منشور حقوق مسافرین مراعات می‌شود نه منشور‌های بین المللی، افزود: چرا بازار شرکت‌های هواپیمایی یا چارترکننده‌های پرواز که بویژه در ایام خاص سال یا در شرایط خاصی مثل ایام عید نوروز که مردم نیازمند و آسیب پذیر می‌شوند، سیاه می‌شود و کنترل نمی‌شود و بلیط با هر نرخی به فروش می‌رود و نظارتی درکار نیست؟ پرواز تهران مشهد را تا ۸۰۰ هزارتومان برای هر نفر فروختند! چرا به بهانه تحریم و نقص فنی در ناوگان، برای سود بیشتر، پرواز‌ها به نحوی حساب نشده، مدیریت می‌شود و تأخیر‌های سلسله وار بر مسافران که با حقوق شهروندی؟! خود آشنا نیستند تحمیل می‌شود؟! در واقع نزدیک به همه پرواز‌ها تأخیر دارند و همه را عادی جلوه می‌دهند به نحوی که مردم نتوانند مطالبه حق کنند و غالباً در این تأخیرها، مدیران فرودگاه‌ها و آژانس‌ها نیز نه بدرستی پاسخگویند و نه مسئولیت ساماندهی مسافران را کسی بدرستی می‌پذیرد وگاه پرواز‌ها را طوری می‌بندند که نماز صبح مردم حتما" قضاء می‌شود.

وی بیان کرد: آژانس‌های هواپیمایی گاه در باب اموال یا اشیاء مفقود در داخل بار، از خود سلب مسئولیت می‌کنند؛ و ابطال برخی پرواز‌ها که ربطی به شرایط جوی ندارد بدون پرواز جایگزین انجام می‌شود و موجب بلاتکلیفی و موجب خسته شدن مردم می‌شوند.

ازغدی یادآور شد: گاه در باب اموال یا اشیاء مفقود در داخل بار، از خود سلب مسئولیت می‌کنند. ابطال برخی پرواز‌ها بدون پرواز جایگزین به بهانه‌های مختلف که ربطی به شرایط جوی ندارد و بلاتکلیف و سرگردان رها کردن مردم عصبانی و خسته در سالن‌ها و خیابان به نحوی توهین آمیز که ناکارآمدی و تکبر دستگاه‌ها مورد اجماع مردم قرار گیرد و چوب اختلاف حساب‌های مالی شرکت‌های هواپیمایی و سازمان هواپیمایی کشور را مسافران می‌خورند.

وی تصریح کرد: گاه در سالن فرودگاه‌ها شاهد تنش و بی نظمی و هرج و مرج و گاه درگیری لفظی و حتی بدنی و پاسکاری مردم هستیم. گاه برخی شرکت‌ها به بهانه دیر رسیدن مسافر، کانتر را قبل از وقت در بلیط‌های چارتری می‌بندند و سپس همان بلیط را به دیگران می‌فروشند. بازار سیاه و دلالی برای فروش صندلی‌ها در ایام خاص (مثل زیارت امام رضا و ...) که هیچ کس از حقوق شهروندی دفاع نمی‌کند. به بهانه‌های گوناگون پرواز‌هایی ناگهان ابطال و کنسل می‌شود در حالیکه جز در شرایط سخت جوی چنین حقی ندارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: گاه بلیط‌های صوری می‌فروشند و با اعلام تأخیر‌های مکرر مسافرین را سرگردان نگه می‌دارند تا ظرفیت پرواز‌ها تکمیل شود. در بسیاری موارد هم هیچ پرواز جایگزینی نمی‌گذارند و مردم را به عسر و حرج می‌اندازند.

وی افزود: مجلس لااقل نظارت کند که وزیر ناکارآمد را حتی اگر نینداخته باشند در هر حال باید مشکلات مردم را حل کنند. حقوق شهروندی، اینهاست و با شعار و سخنرانی حل نمی‌شود.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: این‌ها حق الناس شرعی مردم است. همین مورد را امتحان کنیم ببینیم آیا دولت و مجلس، کار آمد خواهند بود و یا علیرغم این قصور و تقصیرها، اتهامات را متوجه اصل نظام می‌کنند و علت بی کفایتی‌های خود را هم به تحریم و شعار "مرگ بر آمریکا" مربوط می‌کنند؟

وی گفت: ما مشکل کار آمدی سیستم اجرایی و قضایی کشور را باید در دهه آینده حل کنیم تا نظام، امام و امّت، قربانی بی عرضگی‌ها نشود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
احسنت
فریاد تا کی ! انتظار تا چه موقع ! منجی کیست ؟ !
Iran, Islamic Republic of
وظیفه مردم چیست ؟!
روز رای هستند
موقع 22 بهمن میایند
شعار مرگ بر استکبار می گویند
گرانی تحمل می کنند
برای رفع بیکاری فرزندانشان هر روز دعا می نمایند
در موقع بلا وزلزله بیکدیگر کمک می کنند
امام علی ع می فرماید :
بترسید از خشم مردم که نمونه ای از خشم خداوند قهار است /یا حق
Iran, Islamic Republic of
صدر انقلاب تا الان زیاد دیدیم:
افرادی بی عرضه و بی کارنامه که میگفتند مشکل از ما نیست و بعد میزدند زیر میز انقلاب!!؟
وحید
Iran, Islamic Republic of
خودتون هم مقصر هستین استاد . از بس واسه خلق اله حرف زدین خسته نشدین . فقط یاد گرفتین اسلام رو تعریف کنین و لاف مسلمونی و روشنفکری بدین . مقصرین که گذاشتین بعد چهل سال کار نظام رو به اینجا بکشونن . الان هم همه مسئولین یاد گرفتن که دائما بگن حق با مردمه و در عمل هیچی . حضرت آقا چی میکشه از دست شما .
محمد
Iran, Islamic Republic of
چگونه نگذاریم؟
راه حلتان چیست؟
سخنرانی که دردی را دوا نمی کند اگر دوا می کرد تا حالا کرده بود
Canada
يكى از دلايل وضعيت اسفبار جامعه امروز ايران اين است كه دانشگاهى و متفكرش مثل رحيم پورازغدى و حسن عباسى و رائفى پور و مشابه اين جماعت است
آدمیزاد
Colombia
آقای پور ازغدی ،بیاییم هدفمند کار کنیم و از شعار دادن و آرمان خواهی های بیهوده بپرهیزیم و مهمتر از همه واقع بین باشیم و بدانیم که همه ملت ایران نمیتوانند و نمیخواهند آرمانهای شما را داشته باشند ، شما نیز از گروه آنانی بوده ایید که با نادیده گرفتن ایران ، بدنبال شعار های "ملت واحده اسلامی و اسلام ناب محمدی " بوده ایید ، اما شاید شما از وضع کشور خودتان آگاه نیستید و اکنون که نابسامانی های فرهنگی و اقتصادی آشکار شده تازه دارید با واقعیت ها روبرو میشوید
علی
Canada
با شعار مرگ بر آمریکا تا به حال چه موفقیتی کسب شده به غیر از تحریمها؟؟؟ اینقدر لااقل شعار ندهید اگر عمل ندارید.
شعار چندان که بیشتر خوانی

چون عمل در تو نیست نادانی

نه محقق بود نه دانشمند

چارپایی برو کتابی چند

آن تهی مغز را چه علم و خبر

که بر او هیزم است یا دفتر
Canada
ازغدى تصميم بگير تا ١٣ بدر كمتر حرف بزنى
Iran, Islamic Republic of
ازشعر زمستان همشهری ماندنی در تاریخ چند بار رونویسی توصییه میشود ! شایدافاقه کند!