جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
مجید نیامراد:

نگارش «ماهور» ۱۱ سال طول کشید

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 599906
مجید نیامراد کارگردان فیلم سینمایی «ماهور» بیان کرد که نگارش فیلمنامه این اثر ۱۱ سال طول کشیده است.
نگارش «ماهور» ۱۱ سال طول کشید
به گزارش جهان نيوز، مجید نیامراد کارگردان فیلم سینمایی «ماهور» درباره آخرین وضعیت این اثرگفت: درباره این فیلم باید بگویم که «ماهور» عاشقانه ای در بستر رخدادهای اجتماعی و جنگ با بن مایه موسیقی است که نگارش فیلمنامه آن ۱۱ سال طول کشید. در واقع این فیلمنامه سال ۸۷ ثبت، حدود سه ورژن از آن نوشته و در سال ۹۶ ساخته شد.

وی افزود: قصه ما بر اساس این موضوع است که چرا باید جنگ رخ بدهد؟ به طور کلی تمام افراد درباره اینکه جنگ یک اتفاق بد است در تمام دنیا صحبت می کنند از همین رو اقدام به ساخت این اثر  کردیم. از سوی دیگر من در این فیلم صرفا جنگ را مقوله ای در بین ۲ ملت و ۲ کشور ندیدم بلکه جنگ را در بین آدم ها اعم از دوستان، زوج ها، خواهر و بردارد و ... نیز در نظر گرفتم زیرا به طور کلی با واژه جنگ مخالفت داشتم در واقع ما می خواستیم با زبان موسیقی که گویاترین و قابل فهم ترین زبان است به دنیا بگوییم که جنگ یک موضوع دردناک است و چرا باید به وقوع بپیوندد؟ از طرفی ما، در جامعه ای زندگی می کنیم که نگاه های متفاوتی در آن وجود دارد اما آنچه که اهمیت دارد این است که نمی توانیم با همه اقشار جامعه صحبت نمی کنیم و این با زبان موسیقی ممکن است.

نیامراد عنوان کرد: ما وقتی درباره جنگ که یک واژه خشن است صحبت می کنیم در واقع روی تاثیرات منفی آن در سلسه اعصاب انسان نیز واقف هستیم. جالب است بگویم که من از دوره جوانی که هنوز جنگ ایران و عراق شروع نشده بود همیشه نسبت به واژه جنگ حس بدی داشتم به همین دلیل دوست داشتم درباره جنگ در همه ابعاد آن در فیلمم صحبت کنم.

وی اظهار کرد: نکته دیگر این است که در زمان وقوع یک جنگ هیچکدام از طرفین برنده نیستند بلکه بازنده هستند. همیشه دوست داشتم بدانم برنده یک جنگ چه کسی است؟ آیا کسی است که به یک کشوری تعرض کرده است؟ در این موضوع نکته ای که وجود دارد این است که آن کشور باعث نابودی کشوری دیگر می شود اما سپس خودش هم در نابودی روحی و روانی قرار می گیرد. به همین دلیل به این نتیجه رسیدم که جنگ چه در سطح یک اجتماع کوچک مثل خانواده و چه در سطح یک اجتماع بزرگ مثل یک کشور خوب نیست.

این کارگردان با اشاره به اینکه این فیلم با زبان موسیقی به بیان این موضوعات می پردازد، عنوان کرد: موسیقی رشته اصلی من از قبل از انقلاب است به طوری که با موسیقی زندگی کردم به همین دلیل موسیقی بیشترین ظرفیت را برای بیان این موضوعات دارد نکته دیگر این است که اصلا یک زمان و دوره خاص در این فیلم روایت نمی شود بلکه این موضوع مطرح می شود که جنگ در سطح وسیع و در همه جای دنیا خوشایند نیست زیرا تبعات بسیار بدی دارد.

وی در پایان اظهار کرد: ما سعی کردیم به همراه عوامل حرفه ای سینما، فیلم خوبی ارایه دهیم و از سوی دیگر من اعتقاد دارم که آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند به همین دلیل فکر می کنم «ماهور» فیلم خوبی باشد و از آن استقبال می شود.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *