پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مردم روسیه به پای صندوق‌های رای رفتند

يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب: 599807
مردم روسیه برای انتخاب رئیس جمهوری آینده کشورشان امروز در سراسر خاک فدراسیون روسیه و ۲۵۰ حوزه در سایر کشورهای جهان، به پای صندوق‌های رای می‌روند.
مردم روسیه به پای صندوق‌های رای رفتند
به گزارش جهان نيوز، در فدراسیون روسیه انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده است. شهروندان این کشور رئیس جمهوری آینده خود را از میان 8 نامزد: "ولادیمیر پوتین" (نامزد مستقل)، "پاول گرودینین" (حزب کمونیست روسیه)، "ولادیمیر ژیرینوفسکی" (حزب لیبرال دموکرات)، "کسنیا سوبچاک" (حزب «ابتکارعمل شهروندی»)، "گریگوری یاولینسکی"(حزب «یابلاکا»)، "سرگئی بابورین" (حزب «اتحاد ملی روسیه»)، "بوریس تیتوف" (حزب رشد) و "ماکسیم سورایکین" («کمونیست‌های روسیه»)، یکی را انتخاب کنند.

بر اساس اطلاعات کمیته مرکزی انتخابات روسیه، بیش از 110 میلیون و 858 هزار نفر افراد واجد رای دهی، برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده‌اند که از این مقدار، نزدیک به دو میلیون نفر، اتباع روسی ساکن خازج ار کشور هستند. در انتخابات سال 2012 در روسیه 109 میلیون و 860 هزار و 331 نفر ثبت نام کرده بودند.

رای گیری انتخابات ریاست‌جمهوری علاوه بر سراسر خاک فدراسیون روسیه، در 250 حوزه رای گیری در خارج از مرزهای این کشور انجام می گیرد و اتباع روسی ساکن سایر کشورها، با حضور در سفارت یا کنسولگری‌های فدراسیون روسیه در سراسر جهان می توانند رای خود را به صندوق‌های رای بریزند.

البته وزارت کشور اوکراین اعلام کرده که به دلیل برگزاری انتخابات روسیه در منطقه شبه جزیره کریمه، از ورود اتباع روسی ساکن کی‌یف به سفارت روسیه ممانعت بعمل خواهد آورد که این اقدام با واکنش شدید مقامات مسکو در خصوص نقض حقوق شهروندان روسی مواجه شده است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *