جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

بن سلمان به هالیوود می‎رود

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب: 599705
برنامه نخستین دیدار رسمی نایب‌السلطنه عربستان از ایالات متحده آمریکا به‌صورت غیررسمی افشا شده و در آن دیدارهای معنی‌داری به‌چشم می‌خورد.
بن سلمان به هالیوود می‎رود
به گزارش جهان نيوز، «محمد بن‌سلمان»، فرزند پادشاه سعودی، قرار است هفته آینده در رأس هیأتی به آمریکا سفر کند و در این سفر به جای اقامت در واشنگتن، توری به دور این کشور خواهد داشت. در برنامه‌سفری که منابع مطلع عربستانی در اختیار بلومبرگ قرار داده‌اند، او با مدیران شرکت‌های اپل و آلفابت (شرکت مادر گوگل) ملاقات خواهد کرد و در لس‌آنجلس به دیدار مدیران ارشد سینمایی هالیوود می‌رود.

در این سفر بن‌سلمان قرار است از نیویورک، بوستون، سانفرانسیسکو، لس‌آنجلس و هیوستونبازدید کند. همانگونه که در فهرست این مسیر مشخص است، پایتخت دیپلماتیک آمریکا در آن دیده نمی‌شود و پایتخت نفتی این کشور نیز در انتهای فهرست قرار گرفته است.

پیش از این هدف از این سفر، یافتن موقعیت‌های تازه سرمایه‌گذاری و همکاری اقتصادی مشترک ذکر شده اما افراد نزدیک به بن‌سلمان که خواستند نامشان فاش نشود، گفته‌اند که یکی از مهمترین اهداف کشف موقعیت‌های تکنولوژی و سینمایی برای سرمایه‌گذاری‌ست.

بن‌سلمان در راستای برنامه اصلاحات ضربتی خود، ابتدا در قالب مبارزه با مفاسد، عده‌ای از نزدیکان حکومت و میلیاردرهای ریاض را زندانی و از آنها نزدیک به ۱۰۰ میلیارد دلار پول گرفت و سپس آزادی‌های ابتدایی مانند رانندگی و ورود به استادیوم را به‌ زنان سعودی داد. در گام بعدی قرار است در این کشور سینما تأسیس شود تا برای نخستین‌بار در ۳۵ سال اخیر، عربستان پرده نمایش داشته باشد و اکنون شاهزاده می‌خواهد در تولید فیلم هم زمینه‌ای ایجاد کند.
شاهزاده سعودی که از زمان روی‌کار آمدن توجه زیادی را به‌خود جلب کرده، در سفر هفته گذشته به انگلستان، توافقنامه‌هایی برای ۹۱ میلیارد دلار تجارت مشترک به‌امضا رساند و اکنون آمده بازگشت به سرزمینی می‌شود که تقریبا تمام پسرعموهایش در آن درس خوانده‌اند.

بن‌سلمان با برنامه‌نفت‌زدایی جاه طلبانه خود سروصدای زیادی به‌پا کرد و به‌نظر می‌رسد در اجرای آن بسیار مصمم است. دیدار با سران تکنولوژی جهان در سیلیکون ولی، رویداد مهمی‌ست زیرا یکی از پروژه‌های بن‌سلمان تأسیس شهر تکنولوژی «نئوم» است که هزینه‌ای ۵۰۰ میلیاردی دارد و در سال ۲۰۱۷ نیز با اعطای شهروندی عربستان به یک ربات‌ انسان‌نما به نام «صوفی» نخستین اقدام نمادین و جدی را در این راستا انجام داد. مقامات مسئول در وزارت امور خارجه عربستان و مدیریت شرکت‌های اپل و گوگل حاضر به اظهارنظر درباره این برنامه سفر نشدند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *