پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

واکنش دمشق به خروج هزاران نفر از غوطه شرقی

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب: 599651
وزارت خارجه سوریه در واکنش به خروج خیل عظیمی از غیر نظامیان از منطقه غوطه شرقی تأکید کرد که این مسئله نشان می‌دهد که فریاد برخی از کشورها با ادعای حفظ جان افراد غیر نظامی فقط بیانگر کذب و نفاق آنهاست.
واکنش دمشق به خروج هزاران نفر از غوطه شرقی
به گزارش جهان نيوز، وزارت دفاع روسیه امروز جمعه اعلام کرد تعداد کسانی که از آغاز اجرای آتش بسهای انسانی در سوریه از غوطه شرقی خارج شده اند به 17029 نفر رسیده است.این نهاد روسی تأکید کرد که امروز جمعه نیز 311 غیر نظامی از جمله 128 کودک از ایست و بازرسی اردوگاه «الوافدین» در شمال غوطه شرقی خارج شده اند.

وزارت خارجه سوریه در واکنش به خروج این افراد تأکید کرد، خروج هزاران غیر نظامی از غوطه شرقی،  با وجود تلاشهای بی وقفه گروههای تروریستی برای منع آنان،  نشان میدهد که فریاد برخی از کشورها با ادعای حفظ جان افراد غیر نظامی فقط بیانگر کذب و نفاق آنهاست.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه سوریه تصریح کرد که پس از گذشت سالها از دروغ، نیرنگ، استفاده از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی، ممانعت از رساندن کمک به آنان و استفاده از این افراد به عنوان دستاویزی در برابر جامعه بین الملل، دولت سوریه طی روزها گذشته از بزرگترین دروغ  نیرنگ گروههای تروریستی حاضر در  غوطه شرقی پرده برداشت.
خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منبع گزارش داد که «نیروهای مسلح ما امنیت [روند] خروج و انتقال هزاران غیر نظامی سوریه محاصره شده در غوطه را تأمین کرد» و همچنان روند انتقال آنان به مناطق امن ادامه دارد.

دمشق تأکید کرد که سرویسهای امنیتی سوری نیز امنیت این غیر نظامیان را تأمین کرده اند و به آنان غذا، دارو، خدمات بهداشتی میدهند.به گفته این منبع، افراد غیر نظامی با پای پیاده از مناطق تحت اشغال تروریستها به آغوش دولت سوریه برگشتند و این مسئله خط بطلانی بر همه شعارهای پر طمطراقی است که تروریستها و حامیان غربی و منطقه‌ای آنان طی هفت سال گذشته استفاده کردند.

این منبع در پایان خاطر نشان کرد، دولت سوریه تأکید دارد که آماده است همه نیازهای شهروندان خود را تأمین کند و از سازمان ملل و نهادهای امدادرسانی می‌خواهد به اماکنی که در حال حاضر هزاران غیر نظامی را در خود جای داده است، کمک ارسال کند.

منبع: فارس
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *