جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رویکرد دوگانه ناتو در روند صلح افغانستان

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸
کد مطلب: 599598
دبیرکل ناتو در گزارش سالانه این سازمان در بروکسل در حالی اعلام کرد جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد که بر فشارهای نظامی علیه طالبان تاکید کرده است.
رویکرد دوگانه ناتو در روند صلح افغانستان
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، «ینس‌ستولتنبرگ» در گزارش سالانه این سازمان اظهار داشت: طالبان نمی‌توانند از طریق جنگ به اهداف شان دست یابند.دبیرکل سازمان ناتو در ادامه تصریح کرد پذیرفتن پیشنهاد صلح حکومت وحدت ملی از سوی طالبان بهترین راه برای پایان جنگ در افغانستان است.

ستولتنبرگ اظهار داشت: ما از طالبان می‌خواهیم تا با پذیرفتن طرح پیشنهادی صلح دولت افغانستان پای میز مذاکرات حاضر شوند، زیرا جنگ در افغانستان راه حل نظامی ندارد.

اگرچه طالبان تا کنون به طور مستقیم به درخواست اشرف غنی در نشست روند کابل پاسخ نداده است اما این گروه اخیرا با صدور بیانیه تاکید کرد که نشست‌های روند صلح به نفع خارجی‌ها است و سودی برای مردم  این کشور ندارد.دبیرکل سازمان ناتو در گزارش سالانه این سازمان در حالی که معتقد است؛ جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد اما بر اعمال فشار نظامی بر طالبان تاکید کرده است.

ستولتنبرگ اظهار داشت: ما به اعمال فشارهای نظامی بر طالبان ادامه خواهیم داد. در جریان یک سال گذشته از تصرف شهرهای بزرگ توسط این گروه در افغانستان جلوگیری کردیم.

وی همچنین تصریح کرد شمار نظامیان ناتو در افغانستان از 13 هزار به 16 هزار افزایش خواهد یافت.برخی از کارشناسان بر این باورند که آمریکا‌ و ناتو همزمان با تشدید جنگ در افغانستان با اعمال سیاست‌های دوگانه در قبال صلح، گروه طالبان را مقصر شکست مذاکرات در این کشور معرفی می‌کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *