پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

قناعتی: بیماری شهردار تهران بهانه است

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 599566
عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بیماری نجفی امروز به وجود نیامده است، گفت: اعضای شورا باید می‌دانستند او به خاطر مشکلات جسمی ممکن است با فشارهایی که به وجود می‌آید، میدان را خالی کند. فهم دوستان کجا رفته است که چنین تصمیمی گرفته‌اند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، ابوالفضل قناعتی اظهار کرد: استعفای نجفی ناکارآمدی جریان اصلاحات را در مدیریت شهر نشان می‌دهد، چه وی این تصمیم را گرفته باشد و چه جریان اصلاحات بازهم فرقی در اصل ماجرا نمی‌کند.وی ادامه داد: شخصی مثل نجفی با همه این مسئولیت‌هایی که در پرونده سنواتی‌اش موجود است و در عین حال با توجه به پختگی و مسئولیت‌های قبلی خود و حضور شش ساله در شورا با شهر تهران بیگانه نبوده است بنابراین او با آشنایی کامل وارد میدان شد و در حال حاضر احساس می‌کند اداره و مدیریت کلان شهری مثل تهران برای او سخت است.
 
عضو سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: شهردار فعلی به همین علت می‌خواهد میدان را خالی کند بنابراین چه خودش و چه جریان اصلاحات و شورا این تصمیم را گرفته باشند بازهم تفاوتی نمی‌کند زیرا این تصمیم نشان می‌دهد به کار گرفتن نجفی یک تصمیم غیرتخصصی و غیرتحقیقی بوده است.

وی بیان کرد: جریان اصلاحات می‌توانند به هر شکلی که بخواهند برای این مسئله تعریف داشته باشند اما مردم فهیم تهران قطعا بازتاب این حرکت را به حساب این می‌گذارند که انتخاب خوبی برای شهرداری صورت نگرفته و شهردار منتخب نتوانسته در کلانشهر تهران کار کند.

عضو سابق شورای شهر تهران عنوان کرد: ممکن است این‌ها برای توجیه خود بگویند فشار روی شهردار زیاد بوده است اما سوالی که در اینجا پیش می‌آید این است که مگر این‌ها اطلاع نداشته‌اند که در تهران چه مسائل و موضوعاتی وجود دارد، پس برای چه مسئولیت قبول کرده‌اند و از سوی دیگر باید این را گفت که شهر تهران را نمی‌شود با بگو و بخند اداره کرد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهر تهران سختی‌های خاص خودش را دارد، گفت: این‌ها باید کسی را به عنوان شهردار انتخاب می‌کردند که تاب و تحمل مشکلات را داشته باشد و تا مسئله ای به وجود می‌آید سریع استعفا ندهد.قناعتی افزود: من متاسفم برای کسانی که این فرد را انتخاب کردند زیرا سابقه نجفی این را نشان داده که او سمت و اسم و رسمی را برمی‌دارد و بعد استعفا می‌دهد و می‌رود. انتخاب افرادی با چنین رزومه‌های برای کلانشهر تهران که معادل 4 تا 5 وزارتخانه است دور از شأن اعضای شورا بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر بیماری نجفی و عدم توانایی جسمی این فرد در استعفایش نقش داشته است، اظهار کرد: بیماری او امروز به وجود نیامده است بنابراین بهانه است و خودش باید در همان زمان اعلام می‌کرد که من به واسطه بیماری که دارم نمی‌توانم شهردار شوم و مردم این کلانشهر را بازیچه خود قرار نمی‌داد.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: از سوی دیگر اعضای شورا باید می‌دانستند او به خاطر مشکلات جسمی ممکن است با فشارهایی که به وجود می‌آید، میدان را خالی کند. فهم دوستان کجا رفته است که چنین تصمیمی را گرفته‌اند و یا نجفی چرا با شهرداری و مردم تهران چنین بازی درآورده است، اگر وی حال خودش را می‌دانست چرا قبول مسئولیت کرد؟
وی با بیان اینکه در حال حاضر زمان زیادی از انتخاب نجفی گذشته و در این مدت کاری انجام نگرفته و تنها مسئولین زحمت کش جابجا شده‌اند و وقت مردم و شهر گرفته شده است، گفت: در این هشت یا نه ماه می‌شد کارهای خوبی انجام داد اما هیچ کار خوبی انجام نگرفت و یکسری از کارها تعطیل شد و حالا نوبت به استعفا رسیده است.

قناعتی درباره انتقادات درخصوص عدم رعایت شئونات اسلامی در برنامه‌ اخیر شهردای گفت: ببینید این جریان بدش نمی‌آید عدم کارآمدی خودش را پای این مسائل بگذارد که یک عده بگویند این برنامه فرهنگی چه اشکالی داشته است، در حالی که بحث ما این مسائل نیست، در حال حاضر موضوع ناکارآمدی مطرح است. ضمن اینکه کسی به وی نگفته استعفا بدهد.
وی افزود: شاید بسیاری از مسئولین در حوزه‌های کاری خود اشتباه کنند و مسئولین مربوطه به این‌ها تذکر دهند و آنها هم به کارشان ادامه دهند، قرار نیست هر مسئولی در هر گوشه ای اگر خطایی می کند و خطایش را به او گوشزد می کنند، استعفا دهد.

قناعتی تاکید کرد: مسئول باید ظرفیت و جنبه داشته باشد. مگر به قالیباف تهمت نزدند؟ این همه به خودش، دخترش و پسرش اهانت کردند و تهمت زدند ولی او نگفت به خاطر کارهای غیر اخلاقی که یک عده علیه من انجام داده‌اند استعفا می‌دهم بنابراین نجفی هم باید جنبه و ظرفیت خودش را بالا می‌برد تا برای افکار عمومی پاسخگو باشد.
عضو سابق شورای شهر تهران عنوان کرد: وقتی به افراد ناکارآمد مسئولیت می‌دهند بعد از گذشت 5 یا 6 ماه تازه می‌فهمند که انتقادات به این‌ها زیاد است و انتظارات هم زیاد است و نمی‌توانند پاسخگو باشند بنابراین میدان را خالی می‌کنند،بحث ما این است که باید شهرداری انتخاب شود که ظرفیت بالایی داشته باشد.

وی بیان کرد: در همه جای دنیا به مسئولین و رؤسای جمهور انتقاد می‌شود و آنها یا بابت آن انتقاد پاسخ می‌دهند و یا حوصله به خرج می‌دهند و اشتباهشان را قبول کرده و به کارشان ادامه می‌دهند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Canada
تو يكى فعلا ساكت باش تا نوبتت بشه